Ronde 17: Formula 1 Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Tessa, 03 oktober 2016 - 19:19:05

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 17:41:16
Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 17:25:12
Citaat van: Fietser op 09 oktober 2016 - 10:58:07
Ofschoon de strijd nog lang niet is gestreden, zette Rosberg op Suzuka een belangrijke stap richting kampioenschap. Ik begin dat eerlijk gezegd ook steeds meer toe te juichen. Hamilton is misschien nog steeds wel de meest begaafde/snelle van de twee, maar met diens persoonlijkheid - sterrengedrag, snel verontwaardigd, verveeld met mobieltjes en andere gadgets spelend - heb ik het helemaal gehad. Een onaangename 3-voudig wereldkampioen, en ik hoop dan ook vurig dat het daarbij blijft.

Daarom vind ik Lewis ook niet de meest complete rijder van het stel. Lijkt wel alsof hij nog steeds moeite heeft om hoofdzaken van bijzaken te scheiden. Al die negatieve energie eerder dit weekend trekt toch op niks? Iemand die zich 100% focust op het binnenhalen van een kampioenschap moet niet bezig zijn met dat soort onzin.
afgezien van het feit of jouw theorie uberhaupt klopt; wie is er dan wel compleet?

Michael Schumacher! Volledig gefocussed [en daardoor door vaak als arrogant betiteld!!]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 20:36:47
Inderdaad wel stoer van Lewis. Racer pur sang.

Maar wat nu als die 2e plaats het kampioenschap had opgeleverd.... Had hij het protest dan ook ingetrokken?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 09:19:37
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 08:34:00
Citaat van: Jozef op 09 oktober 2016 - 08:05:29
Haha, die strategie van Vettel is weer een Maranello Special hoor. ;D
zeg maar gerust de Maranello standaard.
Was de strategie echt zo slecht? Als Vettel al niet voorbij kon komen aan Hamilton op een zachtere band, hoe had hij dat moeten doen als ze op de zelfde banden stonden? Ik had juist het idee dat Vettels strategie behoorlijk goed was. Dit keer dan.

Als ze hem bij de pitstops gewoon niet er voorbij laten, door hem te undercutten ipv andersom, dan had Vettel het niet eens hoeven proberen. Dan had Hamilton hem moeten inhalen. Dus ja, dat was dom. Ik moet wel toegeven dat ik op het moment van het schrijven van die post, ook nog verwachtte dat hij met zijn softs zelfs nog moeite zou hebben om Räikkönen en Ricciardo achter zich te houden, maar zo ver is het niet gekomen.

Maar dan nog, zomaar je track position weggeven was gewoon niet slim. Moet ook wel zeggen dat Hamilton een knaller van een outlap reed (bij beide pitstops trouwens).

Jozef

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 17:20:37
Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 16:55:15
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 14:21:12
Citaat van: Mickey op 09 oktober 2016 - 14:05:36
Over (be)klagen gesproken, zullen we het nog eens over Vettel hebben? Manmanman.
toch is Vettel achteraf ook geen klager. In the heat of the moment hoort dat erbij en dan is die radio ook gewoon een uitlaatklep. Verstappen doet dat ook, Hamilton ook, wie niet? En wij klagen ook een hoop ;)
Eens, al moet ik wel zeggen dat Vettel het erg snel doet de laatste tijd en soms ook nog onterecht. En natuurlijk is het in the heat of the moment, maar ik krijg een gevoel dat Vettel ook niet lekker in zijn vel zit meer bij Ferrari. Ligt ook zwaar onder vuur bij de Italiaanse media en nu ook Arriverbene heeft geroepen dat Vettel volgend jaar zijn contract moet verdienen, kan ik me voorstellen dat hij even de weg kwijt is.
Verstappen klaagde vandaag ook een aantal malen over de achterblijvers/blauwe vlaggen en noemde het op de radio een 'joke'. Die jongens zijn in een duel en als er je dan net op een verkeerd moment verkeer krijgt is dat gewoon frustrerend. Ik weet dat er tegenwoordig altijd van alles bij wordt gehaald, maar daar zijn die gasten op dat moment echt niet mee bezig.

Klopt allemaal, maar ik heb dan ook zoiets van: er zijn nu eenmaal tragere auto's op de baan, deal with it. Suzuka is smal, en is een aaneenschakeling van vloeiende bochten, dus de backmarkers kunnen zich soms gewoon niet op zo'n manier uit de weg zetten zonder iemand te hinderen. Het is niet alsof de backmarkers zich bezighouden met "aha daar is Vettel, die gaan we eens extra hard hinderen!" Op een of andere manier (kan aan de regie liggen) heb ik Hamilton er niet over gehoord en die heeft toch nagenoeg hetzelfde verkeer doorgeploegd als Vettel en Verstappen.

Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 17:53:54
Welke theorie? Ik projecteer een zienswijze. Verder vind ik Alonso de meest complete rijder die vrij constant presteert. En Max wordt dat.

Als er één rijder op de grid is die negatieve energie afroept is het wel Alonso... Die saboteert z'n eigen team als het hem niet zint, weet je nog wel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 20:36:47
Inderdaad wel stoer van Lewis. Racer pur sang.
toch had ie dat beter binnenskamers kunnen houden. Nu zet hij zn team voor paal. Bij de buitenwereld scoort ie zo wel punten natuurlijk, maar zn team zal er niet blij mee zijn zo in het openbaar gecorrigeerd te worden, terwijl ze met het protest misschien juist net een gebaar naar hem wilden maken. En was het in Hongarije niet omgekeerd? daar ging Lewis achter de rug van zn team om bij Charlie klagen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 01:33:48
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 17:20:37
Citaat van: FolkertE op 09 oktober 2016 - 16:55:15
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2016 - 14:21:12
Citaat van: Mickey op 09 oktober 2016 - 14:05:36
Over (be)klagen gesproken, zullen we het nog eens over Vettel hebben? Manmanman.
toch is Vettel achteraf ook geen klager. In the heat of the moment hoort dat erbij en dan is die radio ook gewoon een uitlaatklep. Verstappen doet dat ook, Hamilton ook, wie niet? En wij klagen ook een hoop ;)
Eens, al moet ik wel zeggen dat Vettel het erg snel doet de laatste tijd en soms ook nog onterecht. En natuurlijk is het in the heat of the moment, maar ik krijg een gevoel dat Vettel ook niet lekker in zijn vel zit meer bij Ferrari. Ligt ook zwaar onder vuur bij de Italiaanse media en nu ook Arriverbene heeft geroepen dat Vettel volgend jaar zijn contract moet verdienen, kan ik me voorstellen dat hij even de weg kwijt is.
Verstappen klaagde vandaag ook een aantal malen over de achterblijvers/blauwe vlaggen en noemde het op de radio een 'joke'. Die jongens zijn in een duel en als er je dan net op een verkeerd moment verkeer krijgt is dat gewoon frustrerend. Ik weet dat er tegenwoordig altijd van alles bij wordt gehaald, maar daar zijn die gasten op dat moment echt niet mee bezig.

Klopt allemaal, maar ik heb dan ook zoiets van: er zijn nu eenmaal tragere auto's op de baan, deal with it. Suzuka is smal, en is een aaneenschakeling van vloeiende bochten, dus de backmarkers kunnen zich soms gewoon niet op zo'n manier uit de weg zetten zonder iemand te hinderen. Het is niet alsof de backmarkers zich bezighouden met "aha daar is Vettel, die gaan we eens extra hard hinderen!" Op een of andere manier (kan aan de regie liggen) heb ik Hamilton er niet over gehoord en die heeft toch nagenoeg hetzelfde verkeer doorgeploegd als Vettel en Verstappen.

Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 17:53:54
Welke theorie? Ik projecteer een zienswijze. Verder vind ik Alonso de meest complete rijder die vrij constant presteert. En Max wordt dat.

Als er één rijder op de grid is die negatieve energie afroept is het wel Alonso... Die saboteert z'n eigen team als het hem niet zint, weet je nog wel.
dat zal idd aan de regie liggen Vorige week riep Hamilton bv vlak voor zn uitvallen nog 'Charlie, blue flags please'. Dit was echter niet in de gewone uitzending te horen, maar wel op de onboard. Zo zal dat vast vaker gaan.
En Vettel nam het na afloop zelfs op voor de achterblijvers en zei dat die er ook weinig aan konden doen; http://www.formel1.de/news/grand-prix-berichte/2016-10-09/blaue-flaggen-nur-kimi-raeikkoenen-schaeumt-noch-vor-wut
(sorry, kan zo snel geen Engelse of NL'se vertaling vinden)

Wings

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 01:33:48Klopt allemaal, maar ik heb dan ook zoiets van: er zijn nu eenmaal tragere auto's op de baan, deal with it. Suzuka is smal, en is een aaneenschakeling van vloeiende bochten, dus de backmarkers kunnen zich soms gewoon niet op zo'n manier uit de weg zetten zonder iemand te hinderen. Het is niet alsof de backmarkers zich bezighouden met "aha daar is Vettel, die gaan we eens extra hard hinderen!" Op een of andere manier (kan aan de regie liggen) heb ik Hamilton er niet over gehoord en die heeft toch nagenoeg hetzelfde verkeer doorgeploegd als Vettel en Verstappen.

Je hebt een punt al heb ik Vettel op plaatsen gehinderd zien worden waar je prima aan de kant kon. Verder heb ik de rijders niet horen afgeven op achterblijvers (lees: negeren van blauwe vlaggen) maar over het geven van code blauw. Daar kon ik mij dit keer wel in vinden (bij Vettel).

CitaatAls er één rijder op de grid is die negatieve energie afroept is het wel Alonso... Die saboteert z'n eigen team als het hem niet zint, weet je nog wel.

Saboteert? Help mij even.  En waar heeft het invloed op zijn prestatie?

Wings

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2016 - 05:07:00
Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 20:36:47
Inderdaad wel stoer van Lewis. Racer pur sang.
toch had ie dat beter binnenskamers kunnen houden. Nu zet hij zn team voor paal. Bij de buitenwereld scoort ie zo wel punten natuurlijk, maar zn team zal er niet blij mee zijn zo in het openbaar gecorrigeerd te worden, terwijl ze met het protest misschien juist net een gebaar naar hem wilden maken. En was het in Hongarije niet omgekeerd? daar ging Lewis achter de rug van zn team om bij Charlie klagen.

Om eerlijk te zijn boeit mij dit niet. Hij is eerlijk en verkondigt zijn mening. Prima toch? Dit is wat ik bedoel met karakters in de autosport. Zeggen hoe jij dingen ziet. Verder vind ik niet dat Lewis zijn team afvalt maar dat het team Lewis afvalt. Lewis is diegene die stuurt. Het team zou zijn zienswijze moeten overbrengen aan de wedstrijdleiding en niet andersom. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 07:23:26
Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2016 - 05:07:00
Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 20:36:47
Inderdaad wel stoer van Lewis. Racer pur sang.
toch had ie dat beter binnenskamers kunnen houden. Nu zet hij zn team voor paal. Bij de buitenwereld scoort ie zo wel punten natuurlijk, maar zn team zal er niet blij mee zijn zo in het openbaar gecorrigeerd te worden, terwijl ze met het protest misschien juist net een gebaar naar hem wilden maken. En was het in Hongarije niet omgekeerd? daar ging Lewis achter de rug van zn team om bij Charlie klagen.

Om eerlijk te zijn boeit mij dit niet. Hij is eerlijk en verkondigt zijn mening. Prima toch? Dit is wat ik bedoel met karakters in de autosport. Zeggen hoe jij dingen ziet. Verder vind ik niet dat Lewis zijn team afvalt maar dat het team Lewis afvalt. Lewis is diegene die stuurt. Het team zou zijn zienswijze moeten overbrengen aan de wedstrijdleiding en niet andersom.
dat het een domme actie van het team is ben ik met je eens, maar dat was wellicht ook gebaseerd op zijn klacht over de teamradio. Maar je team corrigeren via twitter? Daarnaast schijnt dat het team zelf ook al de onhandigheid van het protest (en afhandeling) had ingezien en het sowieso al wilde intrekken. Lekkere communicatie daar bij Mercedes iig ;)

Fietser

Ik weet niet goed hoe ik Hamiltons openlijk afvallen van zijn team moet beoordelen. Ja, hij toont zich daarmee wel een echte racer, dus is het goed voor zijn PR - daar is hij zich vast van bewust, vandaar het gebruik van Twitter. Maar aan de andere kant was hij er wel als de kippen met iets verwijtends te roepen als: 'afwijken tijdens het remmen.'
Tja, wat moet je dan als team? Er in meegaan en protesteren, in de hoop dat het iets oplevert voor je coureur, of passief blijven? Zoals hierboven al ergens is vermeld leverde dat in het verleden verdeelde opinies, handelingen en resultaten op. Al met al lijkt zwijgen vaak toch wel zo verstandig. Maar ja, dan zouden er ook geen fora zijn.

C.G. de Beaufort

"Zeldzame beelden van Max Verstappen die de deur openhoudt voor een andere coureur", valt te lezen bij een foto van de Limburger, terwijl die met zijn voet ervoor zorgt dat winnaar Nico Rosberg zonder problemen door een deuropening kan lopen.



Cool van Max, háhá...  ;)

http://www.telegraaf.nl/telesport/26771530/__Zeldzaam_gastvrije_Verstappen_gaat_wereld_over__.html

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 07:19:36
CitaatAls er één rijder op de grid is die negatieve energie afroept is het wel Alonso... Die saboteert z'n eigen team als het hem niet zint, weet je nog wel.

Saboteert? Help mij even.  En waar heeft het invloed op zijn prestatie?

Hongarije 2007, plus het dreigement om informatie naar de FIA te brengen over het spionageschandaal. Ook bij Ferrari hoorde je geluiden dat er met Alonso niet samen te werken valt als het niet allemaal naar wens verloopt. Bij McLaren-Honda liet hij zich continu publiekelijk negatief uit over zijn team en motorenleverancier, wat enorm demotiverend moet zijn als je als ingenieur 80 uur per week voor McLaren werkt. Dus ja... Hamilton niet compleet noemen omdat hij negatief is en dan Alonso wel de compleetste noemen, dat gaat er bij mij echt niet in.

Wings

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2016 - 07:46:04
Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 07:23:26
Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2016 - 05:07:00
Citaat van: Wings op 09 oktober 2016 - 20:36:47
Inderdaad wel stoer van Lewis. Racer pur sang.
toch had ie dat beter binnenskamers kunnen houden. Nu zet hij zn team voor paal. Bij de buitenwereld scoort ie zo wel punten natuurlijk, maar zn team zal er niet blij mee zijn zo in het openbaar gecorrigeerd te worden, terwijl ze met het protest misschien juist net een gebaar naar hem wilden maken. En was het in Hongarije niet omgekeerd? daar ging Lewis achter de rug van zn team om bij Charlie klagen.

Om eerlijk te zijn boeit mij dit niet. Hij is eerlijk en verkondigt zijn mening. Prima toch? Dit is wat ik bedoel met karakters in de autosport. Zeggen hoe jij dingen ziet. Verder vind ik niet dat Lewis zijn team afvalt maar dat het team Lewis afvalt. Lewis is diegene die stuurt. Het team zou zijn zienswijze moeten overbrengen aan de wedstrijdleiding en niet andersom.
dat het een domme actie van het team is ben ik met je eens, maar dat was wellicht ook gebaseerd op zijn klacht over de teamradio. Maar je team corrigeren via twitter? Daarnaast schijnt dat het team zelf ook al de onhandigheid van het protest (en afhandeling) had ingezien en het sowieso al wilde intrekken. Lekkere communicatie daar bij Mercedes iig ;)

Dat dan weer wel. Maar dat is ook wat ik bedoel met dat ik het idee heb dat Lewis veel te veel bezig is met bijzaken.

Wings

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:09:51
Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 07:19:36
CitaatAls er één rijder op de grid is die negatieve energie afroept is het wel Alonso... Die saboteert z'n eigen team als het hem niet zint, weet je nog wel.

Saboteert? Help mij even.  En waar heeft het invloed op zijn prestatie?

Hongarije 2007, plus het dreigement om informatie naar de FIA te brengen over het spionageschandaal. Ook bij Ferrari hoorde je geluiden dat er met Alonso niet samen te werken valt als het niet allemaal naar wens verloopt. Bij McLaren-Honda liet hij zich continu publiekelijk negatief uit over zijn team en motorenleverancier, wat enorm demotiverend moet zijn als je als ingenieur 80 uur per week voor McLaren werkt. Dus ja... Hamilton niet compleet noemen omdat hij negatief is en dan Alonso wel de compleetste noemen, dat gaat er bij mij echt niet in.

Alonso was dat ook niet in 2007. Volledig mee eens. Echter heeft hij wel die groeispurt gemaakt. Verder mag Alonso zeggen en denken wat hij vindt. Kritiek op het team of motor-leverancier vind ik prima mits dit in lijn is met de gebeurtenis. Ik vind dat niet te vergelijken met het snapchatten wat een Hamilton doet. Twee compleet verschillende dingen. Zo verdedig ik de kritiek op Hamilton dat hij de aanklacht niet steunt. Vind ik allemaal prima.