Ronde 16: Formula 1 Petronas Malaysia Grand prix, Sepang International Circuit,

Gestart door Tessa, 26 september 2016 - 19:05:14

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Wings op 03 oktober 2016 - 20:14:37
Citaat van: Sabai op 03 oktober 2016 - 16:56:39
Citaat van: Arthur op 03 oktober 2016 - 16:47:24
Het zal ook direct de laatste zijn die hij wint. Gezien de reglementswijzigingen in 2017 verwacht ik n.l. ook het einde van de dominantie van Mercedes. Het is dus nu of nooit voor Nico!

Ik hoop het zo

En als dan een ander domineert hoop je zo dat aan dát tijdperk een einde komt...

Ja wel op de manier zoals het nu is. RBR was bij lange na niet zo dominant als Mercedes nu is behalve in de 2e seizoens helft van 2013. Dominantie van dit niveau is schadelijk voor de sport.

Jozef

In 2011 kwam er ook niemand in de buurt van Red Bull.

Wat het kampioenschap betreft, als Lewis hem alsnog wint is het wel zijn mooiste van allemaal. Zo moet je het ook kunnen bekijken. :)

Arthur

Citaat van: Jozef op 03 oktober 2016 - 21:20:59
In 2011 kwam er ook niemand in de buurt van Red Bull.

Wat het kampioenschap betreft, als Lewis hem alsnog wint is het wel zijn mooiste van allemaal. Zo moet je het ook kunnen bekijken. :)

Mwoah, ik zie nog kansen zat voor Lewis om de titel te winnen. Nog 5 races dus dat moet gewoon te halen zijn. Het wordt pas de mooiste als het in de laatste race gebeurt en dan zoals in 2000 tussen Michael Schumacher en Mika Hakkinen, spanning tot het einde!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Als het om spanning tot het einde gaat zie ik graag een herhaling à la 2008. Dat was ook wel vrij spannend, op zich.

Edwin90

Citaat van: Arthur op 03 oktober 2016 - 22:28:39
Citaat van: Jozef op 03 oktober 2016 - 21:20:59
In 2011 kwam er ook niemand in de buurt van Red Bull.

Wat het kampioenschap betreft, als Lewis hem alsnog wint is het wel zijn mooiste van allemaal. Zo moet je het ook kunnen bekijken. :)

Mwoah, ik zie nog kansen zat voor Lewis om de titel te winnen. Nog 5 races dus dat moet gewoon te halen zijn. Het wordt pas de mooiste als het in de laatste race gebeurt en dan zoals in 2000 tussen Michael Schumacher en Mika Hakkinen, spanning tot het einde!!

Eh, Schumacher won de titel met nog één race te gaan dat jaar  ;)


Jehoentelaar

Met de concurrentie van Singapore zat dit er wel aan te komen. In Maleisië is het aantal mensen dat tickets kan betalen te laag om de race rendabel te krijgen zonder rijkelui uit omliggende landen. Singapore heeft nu zijn eigen race, waardoor de redelijk omvangrijke high society daar niet langer de grens hoeft over te steken. In hoeverre de race in China hierin eveneens meespeelt zou ik niet kunnen inschatten.

Robbert65

Maar Gloudiesaurus gaat regelmatig naar Sepang hoor, dus dat komt wel goed jongens ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 25 oktober 2016 - 18:36:26
Maar Gloudiesaurus gaat regelmatig naar Sepang hoor, dus dat komt wel goed jongens ;)

Singapore bedoel je!  ;D

Singapore is dan wel weer extreem duur. Maar wat mij op viel was dat Singapore ondanks enkele topacts dit jaar ook niet volledig was uitverkocht, er waren links en rechts nog wel lege plekjes op tribunes.

Voetbal leeft gewoon meer in Azië dan Formule 1. In China wil Formule 1 ook nog steeds niet aan slaan. Er wonen in Shanghai alleen al 25 miljoen mensen, als je dan de tribunes bij een grand prix niet eens vol krijgt zegt dat genoeg.

Ik vind Sepang een leuk circuit maar je ziet ook dat het circuit al aan het verouderen is, er is achtergesteld onderhoud aan tribunes en pitcomplex. En tsjah in 1999 was Sepang hot de eerste GP in Azië, buiten Japan. Met super hippe tribunes en een modern circuit, nu is het niet meer nieuw. En die nieuwigheden zijn ook weer achterhaalt door circuits die nog moderner zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

met kaartverkoop etc gaan ze de boel daar nooit rendabel krijgen. Geld zal vooral van sponsoren (Petronas??) en wellicht overheid moeten komen en ik kan me voorstellen dat dat na zoveel jaar eens een keer mooi is geweest. Zeker als je idd ziet dat er inmiddels 6 races in Azië zijn en er in totaal al 21 op de kalender staan. Als land een F1 race hebben lijkt niet zo bijzonder meer tegenwoordig.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 25 oktober 2016 - 18:42:52
Citaat van: Robbert65 op 25 oktober 2016 - 18:36:26
Maar Gloudiesaurus gaat regelmatig naar Sepang hoor, dus dat komt wel goed jongens ;)

Singapore bedoel je!  ;D

Singapore is dan wel weer extreem duur. Maar wat mij op viel was dat Singapore ondanks enkele topacts dit jaar ook niet volledig was uitverkocht, er waren links en rechts nog wel lege plekjes op tribunes.

Voetbal leeft gewoon meer in Azië dan Formule 1. In China wil Formule 1 ook nog steeds niet aan slaan. Er wonen in Shanghai alleen al 25 miljoen mensen, als je dan de tribunes bij een grand prix niet eens vol krijgt zegt dat genoeg.

Ik vind Sepang een leuk circuit maar je ziet ook dat het circuit al aan het verouderen is, er is achtergesteld onderhoud aan tribunes en pitcomplex. En tsjah in 1999 was Sepang hot de eerste GP in Azië, buiten Japan. Met super hippe tribunes en een modern circuit, nu is het niet meer nieuw. En die nieuwigheden zijn ook weer achterhaalt door circuits die nog moderner zijn.

Ook voor Singapore en Shanghai geldt eveneens dat de rijke elite niet groot genoeg is om elk jaar alle tribunes te vullen. Uit andere landen haal je die lui eveneens nauwelijks nu praktisch elk relatief rijk land inmiddels z'n eigen Grand Prix heeft (gehad).

Jozef

Singapore en China zijn net als Bahrein en Abu Dhabi wel rijk genoeg om gewoon een zak geld op tafel te leggen voor Bernie. De Maleisische overheid zwemt toch al wat minder in het geld.

Voor mij zou Maleisië zeker mogen blijven trouwens, ik vind het een prima circuit en de F1 heeft er intussen heel wat memorabele momenten beleefd. Het verdient een plek op de kalender.

Jehoentelaar

De rol van de overheid ben ik vergeten mee te nemen inderdaad. Zal ongetwijfeld flink meespelen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 26 oktober 2016 - 17:41:41
Singapore en China zijn net als Bahrein en Abu Dhabi wel rijk genoeg om gewoon een zak geld op tafel te leggen voor Bernie. De Maleisische overheid zwemt toch al wat minder in het geld.

Voor mij zou Maleisië zeker mogen blijven trouwens, ik vind het een prima circuit en de F1 heeft er intussen heel wat memorabele momenten beleefd. Het verdient een plek op de kalender.

Ik vraag me altijd of hoe ze het berekenen. Maar al die bezoekers aan Singapore leveren enorm veel geld op en maken de grand prix voor het land uiteindelijk winst gevend. Singapore pompt dus direct geld in de grand prix (ook bijv. door top acts en artiesten) maar dit levert in de lokale economie vervolgens geld op.

Zandvoort kan dit bijvoorbeeld niet omdat ze geen direct geld krijgen van de overheid en een grand prix zelfstandig nooit kostendekkend krijgen.

Singapore is daarnaast te klein voor olympische spelen of een WK voetbal, de Formule 1 is dus qua sport het hoogst haalbare...

Maleisië doet dat veel minder, daar gaat niet zoveel direct geld naar de GP, daar is ook geen programma met top acts.
Dat is uiteindelijk toch de toekomst he, een weekend vullend programma met entertainment, als je dat nu leest in Austin ook. Heel veel mannelijke fans komen met hun vriendin naar de grand prix die naar Taylor Swift wil   ;) Swift geeft dan net de doorslag...

Singapore en Kuala Lumpur liggen vlak bij elkaar en wordt een week na elkaar gereden. Dan zijn er toch veel fans die kiezen voor Singapore (zoals ik dit jaar deed  ;)) i.p.v. Maleisië. Zeker ook aangezien veel fans met bijv. partner die niet zo gek is op F1 van buiten Azië naar de GP komen. Een concertje trekt ze dan net over de streep.

Petronas is overigens eigendom van de Maleisische overheid
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2016 - 18:03:13
Ik vraag me altijd of hoe ze het berekenen. Maar al die bezoekers aan Singapore leveren enorm veel geld op en maken de grand prix voor het land uiteindelijk winst gevend. Singapore pompt dus direct geld in de grand prix (ook bijv. door top acts en artiesten) maar dit levert in de lokale economie vervolgens geld op.

Hier begrijp ik geen zak van. Singepore pompt dus direct geld in de Grand Prix doordat...? Staatssteun? Dat doen alle landen, direct of indirect.