Ronde 15: Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix, Marina Bay

Gestart door Tessa, 12 september 2016 - 07:59:05

« vorige - volgende »

Matthijs

Dat zou wel erg leuk zijn! Geen idee wat voor chaos dat geeft.

Jozef

Mooie clickbait-titel maar onderaan het artikel komen ze zelf al tot de conclusie dat de regen vooral overdag verwacht wordt terwijl de avonden waarschijnlijk droog zullen blijven...

Jozef

Rosberg, Ricciardo en Räikkönen laten op de ultrasoft allemaal gelijkaardige snelheid zien tijdens de lange runs. Dat biedt perspectief voor de race. Maar als de kwalificatie beslissend is, is het toch Mercedes dat favoriet is.

Sabai


Jozef

Het is pas vrijdag. ;) In Singapore gebeurt altijd wat tijdens de race. Maar ik liet me wel vertellen dat deze GP al 6 van de 8 keer gewonnen is door de polesitter.

Hamilton heeft nog geen normale kwalificatierun gehad en al helemaal geen racesimulatie, dus die moet morgen (en overmorgen) aan de bak om deze kleine achterstand goed te maken. Maar in VT1 en het begin van VT2 liet hij toch zien dat hij mee zal kunnen doen om de pole.

Jehoentelaar

En van die twee keer dat de man op pole niet won hadden we één keer Flavio en Nelsinho nodig. :)

Jozef

En in 2012 een technisch probleem bij Hamilton, die anders ook wel gewonnen zou hebben.

Wings

Citaat van: Mickey op 14 september 2016 - 14:24:50
Het weerbericht:

https://www.autobahn.eu/1807/formule-1-volop-regen-verwacht-in-singapore/

Volop regen verwacht in Singapore! Alleen niet wanneer de race plaatsvindt... Misleidende titel. Verschrikkelijke vorm van journalistiek vind ik dat.

Wings

Citaat van: Jozef op 16 september 2016 - 23:45:03
Het is pas vrijdag. ;) In Singapore gebeurt altijd wat tijdens de race. Maar ik liet me wel vertellen dat deze GP al 6 van de 8 keer gewonnen is door de polesitter.

Nu maar hopen dat Max de pole pakt. ;)

Jozef

Als VT1 representatief is, schat ik toch dat Mercedes over 1 ronde een goeie halve seconde sneller is dan de rest...

Wings

Bandenmanagement is eveneens bepalend voor je pace. Rondetijden in vrije trainingen vind ik wat dat aangaat enkel indicatief voor de rauwe snelheid van bolides. In een race zijn er meer factoren die invloed op je pace hebben.

Jozef

Maar je had het niet over de race, je had het over de pole pakken...

Wings

O dan begrijp ik niet helemaal waarom VT1 representatief is dat Mercedes sneller is over een ronde. Mercedes deed volgens mij alleen longruns en Red Bull stond bovenaan. Ik dacht dat je mikte op de rondetijden van de longruns wat meer indicatief is voor de pace dan de rauwe snelheid over een ronde. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 september 2016 - 12:05:21
Bandenmanagement is eveneens bepalend voor je pace. Rondetijden in vrije trainingen vind ik wat dat aangaat enkel indicatief voor de rauwe snelheid van bolides. In een race zijn er meer factoren die invloed op je pace hebben.
ik had net dezelfde vraag getypt, maar je was me net voor. Vreemd om VT 1 als uitgangspunt te nemen, dan kun je beter VT 2 pakken. En inmiddels hebben we VT 3 gehad, het lijkt spannend te gaan worden. Ik gok ook op een klein voordeel voor Mercedes.

Wings