Ronde 15: Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix, Marina Bay

Gestart door Tessa, 12 september 2016 - 07:59:05

« vorige - volgende »

Tessa



Na een redelijk saaie wedstrijd op Monza vertrekken we uit Europa. Singapore heeft z'n stratencircuit weer in elkaar gezet en de bouwlampen opgehangen voor deze avondrace.



In september kan men in Singapore meestal rekenen op een graadje of 25 a 30, maar er is mogelijk al enige verkoeling als de race begint. Deze zal namelijk om 20:00 plaatselijke tijd verreden worden, waardoor wij wederom gezellig om 14:00 voor de buis plaats kunnen nemen.

September kent gemiddeld 19 dagen waarop regen valt, met in totaal zo'n 100 a 200 mm.
We beloven niets ;-)

In 2015 was de Pole Positon voor Sebastian Vettel (1:43.885)
En het podium werd door dezelfde mensen en in dezelfde volgorde bezet als de kwalificatie, namelijk:
1. Sebastian Vettel (2:01:22.118)   
2. Daniel Ricciardo (+1.478s)
3. Kimi Räikkönen (+17.154s)

Het lap record ligt in handen van Daniel Ricciardo, met 1:50.041 (2015).

De lengte van het circuit is 5,065 km en met 61 laps, zal de totale afstand die wordt afgelegd uitkomen op 308,828 km.



En dan is het natuurlijk weer tijd voor voedsel-advies, zodat een ieder goed mee kan leven met de wedstrijd!
Tja, wat eet men zoal in Singapore? Nou ja, vooral veel en vaak. Verder is het maar een klein landje en kennen de gerechten Chinese, Maleise en Indische invloeden (of er komen gewoon Chinese, Maleise of Indische gerechten op tafel). In het algemeen kan gesteld worden dat men er niet zo van de aardappels, maar van de noedels en de rijst is, en alles uit de zee en fruit en verder allerhande eetbare zaken kan waarderen.

Ach, weet ik veel. Laten we knopen doorhakken!
Om het eenvoudig te houden stel ik voor niet meteen aan de chilli crab te gaan, maar om "fried hokkien mee" te maken: noedels met ei, garnalen, inktvis en buikspek, geserveerd met sambal en limoen...voor elk wat wils, lijkt me  ;)




Mooi, als iedereen er dan weer klaar voor is, komen hier de data en tijden:


1ste vrije training
Vrijdag 16 september- 12:00-13:30

2de vrije training
Vrijdag 16 september- 15:30-17:00

3de vrije training
Zaterdag 17 september- 12:00-13:00

Kwalificatie
Zaterdag 17 september- 15:00-16:00

Race
Zondag 18 september- 14:00-16:00


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Dat hebben we vaker gedaan. ;) Singapore vind ik altijd wel leuk om te zien, zelfs al is het nieuwe er natuurlijk al lang en breed af. Zin in!

Robbert65

Wel gek altijd om op zondagmiddag twee uur naar een avondrace te kijken. Zeker als het mooi weer is. Onwezelijk als je na de wedstrijd naar buiten loopt altijd...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar


Arthur

Of opnemen en om 21.00 uur kijken, inmiddels ook donker buiten :D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 12 september 2016 - 21:15:43
Je hoeft niet met je neus in je scherm te gaan zitten, toch? ;)
Ik adem, eet en drink Formule 1 op zondagmiddag;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 12 september 2016 - 21:18:36
Of opnemen en om 21.00 uur kijken, inmiddels ook donker buiten :D
Ik heb al de pest in als het beeld op het scherm enkele seconden achterloopt op de datastream van F1.com :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 12 september 2016 - 22:47:18
Citaat van: Jehoentelaar op 12 september 2016 - 21:15:43
Je hoeft niet met je neus in je scherm te gaan zitten, toch? ;)
Ik adem, eet en drink Formule 1 op zondagmiddag;)

Lijkt me toch onsmakelijk voor de eventuele andere aanwezigen. :D

Edwin90

Citaat van: Robbert65 op 12 september 2016 - 22:48:21
Citaat van: Arthur op 12 september 2016 - 21:18:36
Of opnemen en om 21.00 uur kijken, inmiddels ook donker buiten :D
Ik heb al de pest in als het beeld op het scherm enkele seconden achterloopt op de datastream van F1.com :D

Bekend probleem! Zo wist ik al dat de Safety Car op de baan was voordat Magnussen zich in de bandenstapels boorde in Radillon. Gelukkig kun je de app pauzeren zodat hij 'op tijd' loopt met het beeld.

Robbert65

yep! synchroniseren en kalibreren, ik laat het altijd graag over aan mijn lief. Net als de hapjes en de drankjes overigens :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Ik neem soms rustig op zonder uiteraard op de hoogte te zijn van de actualiteit. Niets mis mee voor mij. Maar graag kijk ik volledig live [zonder andere media die sneller zijn] maar hoeft dus niet persé. Al meer dan 20 jaar kijk ik en geen race gemist. Eens wilde ik de quali in Japan overslaan. Toen ik keek voor de uitslag bleek door een tornado de quali verplaatst naar zondag.... Dus zelfs met opzet lukte het niet iets te missen....  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Ik heb dat altijd andersom. De wekker een uur te laat zetten enzo.  :P

Matthijs

Sinds ik een gezin heb, vind ik het nogal een belasting voor de rest van het huishouden als ik midden op de zondag voor de tv zit. Mijn kinderen zijn nog te jong om zich ervoor te interesseren. Tegenwoordig neem ik bijna altijd de race op om hem 's avonds te kijken als mijn jongens in bed liggen. Maar dat betekent wel telefoon op vliegtuigmodus en radio uit! Sowieso vind ik het asociaal dat ze op de radio geen moment inlassen om snel de radio uit te zetten. Bij voetbal heb je dat wel: "De wedstrijd tussen Ajax en PSV is gewonnen do" en dan uitzetten. Maar met F1 beginnen ze vaak met "Hamilton heeft de GP van" maar dan is het al te laat om uit te zetten.

Mickey