Bocht 1 op Spa Francorchamps 2016

Gestart door Robbert65, 29 augustus 2016 - 10:23:20

« vorige - volgende »

Max Verstappen had in bocht 1 op Spa Francorchamps 2016 last van:

Pech
0 (0%)
Overmoed
13 (72.2%)
Verstandsverbijstering
1 (5.6%)
Vettel
2 (11.1%)
Räikkönen
2 (11.1%)
iets anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Jozef

Ik weet niet over welke oude garde jij het hebt. Verder verdien ik niet meer of minder geld als Verstappen aandacht trekt, dus partijdigheid kan mij moeilijk aangewreven worden. Bovendien impliceer je dat het voor iemand die niet tot een bepaalde "oude garde" behoort, verboden is om kritiek op Max uit te oefenen. In dat geval behoor ik toch liever tot de oude garde voor wie vrijheid van meningsuiting nog wel bestaat. :-X

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 september 2016 - 17:15:03
Tot slot, jij behoort tot de oude garde die kritiek op Max mogen uitoefenen. Partijdigheid dus. Prima hoor!
Ben je bewust uit om te provoceren?

Ik las op F1Fanatic het volgende en dat vind ik een treffende verwoording van hoe ik (en Jozef en Toto Wolff) denken over het verdedigen van Verstappen: "It's not about whose fault it is, it's about avoiding an accident." Verstappen gaat zo stevig een duel aan dat een crash een serieus risico is. Daar kun je positief of negatief tegenover staan, maar dat is de hele discussie waar Jozef op doelt denk ik, niet over regeltjes wat wel en niet mag.

Robbert65

Motorsport is dangerous, maar je hoeft het niet uit te lokken.

Als Max een keer een Ferrari over zich heen krijgt leert ie 't wel af. Er moet alleen niemand gewond raken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 01 september 2016 - 17:22:56
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 september 2016 - 17:15:03
Tot slot, jij behoort tot de oude garde die kritiek op Max mogen uitoefenen. Partijdigheid dus. Prima hoor!
Ben je bewust uit om te provoceren?
t is sowieso een kinderachtige discussie. "Die en die zeggen dit...", "ja, maar die partijdig, dat telt niet "...

Om nog ff op ome Jan terug te komen, zn analyse zondagavond bij Studio Sport was eigenlijk best realistisch in mijn ogen.
http://www.npo.nl/nos-studio-sport/28-08-2016/POW_03206274

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 01 september 2016 - 18:45:42
"ome Jan"  8)

Robbert, jij bent ongeveer even oud als "ome Jan" toch?  :)

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 september 2016 - 19:08:22
Citaat van: Robbert65 op 01 september 2016 - 18:45:42
"ome Jan"  8)

Robbert, jij bent ongeveer even oud als "ome Jan" toch?  :)

Dat ligt er een beetje aan Carel. Wat is ongeveer?

Groet,

C.G. de Beaufort


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 01 september 2016 - 19:18:08
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 september 2016 - 19:08:22
Citaat van: Robbert65 op 01 september 2016 - 18:45:42
"ome Jan"  8)

Robbert, jij bent ongeveer even oud als "ome Jan" toch?  :)

Dat ligt er een beetje aan Carel. Wat is ongeveer?

Groet,

C.G. de Beaufort



Uh, de lengte of zo..., ik neem aan dat je niet zo'n slank postuur van'm hebt.  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

Ome Jan is negen jaar ouder dan ik.

En dat is dan weer zo'n twintig procent van mijn leeftijd. ongeveer...

Ik denk, dat als je een twintiger bent, je een eenenvijftigjarige bolbuik en een zestigjarige autocoureur wel tot dezelfde generatie rekent.

Als je eenenvijftig bent is zestig enorm, enórm oud.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Vettel komt goed weg. Er wordt beweerd dat hij voldoende ruimte over liet voor twee auto's, ik zie dat toch anders:



Kimi rijdt de racelijn op het moment dat Vettel hem raakt. Max zit op de kurbs op dat zelfde moment. Vettel laat daar onvoldoende voor Kimi waardoor Kimi meer naar binnen moet sturen dan gebruikelijk en Max raakt. Ik vind dit geen overmoed in tegenstelling tot de meerderheid. Als Vettel ruimte had gelaten voor Kimi was dit niet gebeurt.

Wings

Citaat van: Jozef op 31 augustus 2016 - 14:45:47
Lachwekkend. De mening van een tweederangsvoetballertje is plots relevant, en de ene oud-coureur (Lammers) zegt dat we de andere oud-coureur (Villeneuve) niet serieus moeten nemen, want die is toch maar een oud-coureur. Leuke schertsvertoning. ;D

Tsja, Villeneuve is natuurlijk niet geheel objectief als het Max betreft. Ik begrijp geen eens waarom het structurele  negativisme de media bereikt. Wees eens eerlijk, lees jij nog wat Villeneuve over Max te melden heeft? Ik vind het hooguit vermakelijk maar ook niet meer dan dat. Ik ben het dus wel eens met Lammers al vind ik zijn motivatie discutabel. ;)

Wings

Citaat van: Tuesday op 31 augustus 2016 - 15:26:07
het is ook het continu wegkijken en totaal niet kritisch zijn wat mij stoort.

Ik ken geen andere coureur die zo veel kritiek voor zijn kiezen krijgt als Max Verstappen. Dat begon al toen hij tekende voor Toro Rosso en het is non-stop doorgegaan. Rondom Max gebeurt veel dus wilt iedereen daar wat van vinden en dat delen. Bij voorkeur met flink wat peper zodat de media je mening oppikt en op hun site plaatst. Smullen! Toch? Ik ben blij dat Max het makkelijk van zich laat afglijden en zich focust op hard rijden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 september 2016 - 09:59:24
Citaat van: Tuesday op 31 augustus 2016 - 15:26:07
het is ook het continu wegkijken en totaal niet kritisch zijn wat mij stoort.

Ik ken geen andere coureur die zo veel kritiek voor zijn kiezen krijgt als Max Verstappen. Dat begon al toen hij tekende voor Toro Rosso en het is non-stop doorgegaan. Rondom Max gebeurt veel dus wilt iedereen daar wat van vinden en dat delen. Bij voorkeur met flink wat peper zodat de media je mening oppikt en op hun site plaatst. Smullen! Toch? Ik ben blij dat Max het makkelijk van zich laat afglijden en zich focust op hard rijden.
goed, ik zal morgen nog eens terugkijken in welke context ik die zin plaatste, maar volgens mij had ik het over zn 'omgeving'. Kritiek is er idd ook voldoende, maar alles om Max heen praat echt alles maar goed en hemelt alles op.