Het Grote Grand Prix Van België Topic

Gestart door Robbert65, 01 augustus 2016 - 10:44:39

« vorige - volgende »

Sphinx

#75
CitaatReclame voor Nederland....Serieus???
Zelden zoveel onbeschofte, boertige en onvriendelijke mensen gezien...   De grote meerderheid heeft zich echt als varkens gedragen.  Zeer luidruchtig, overal hun vuilnis achterlatend, en totaal geen respect voor de andere f1-liefhebbers.

Viel me eigenlijk wel mee op zaterdag, zat 's morgens tussen een groep waar echt alle lagen doorheen liepen: paar echte liefhebbers die er al heel veel jaren kwamen, paar boeren die flink aan het bier zitten, paar idioten met rookbommen. Soms zaten we vrolijk mee te brullen, maar we hebben tijdens de FP3 ook flink zitten discussiëren over het gebrek aan gelui. Ook Duitsers, Spanjaarden en Amerikanen die Max-fan of RBR-fan wisten zich ertussen te smokkelen, je pikte ze er zo uit, geen oranje shirt, maar wel RBR-teamkleding.

De middag kon je echt onderscheid maken, de liefhebbers bleven staan/zitten/liggen tot de GP2 en GP3, de rest ging liever meteen in de file staan. Ik zat toen bij een groepje dat op het eerste gezicht zoals moonland het omschrijft uitzag (luidruchtig en veel bier), maar er viel goed mee te praten (allemaal Limburgers onder elkaar, dus dat hielp). Een heeft ooit voor Frijns staalbouw gewerkt, vroeg me bijna af of het ons aller MDP was  :P

http://www.gppits.net/nieuws/de_oranjezee_op_zaterdag/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Citaat van: meatball op 29 augustus 2016 - 13:04:24
Ik ga al vanaf 1994 naar de grote prijs van België kijken , wat een drukte was dat zeg.
Wel was één minpunt waar ik me aan erger en dat is het gedrag van de gemiddelde Nederlander.
In al die jaren was er respect voor iedere rijder , of je hem nu goed vond of niet .
Maar dit jaar was er een boe geroep van jewelste tijdens de rijdersparade en bij het podium.
Dat is heel laag en als dat de toekomst van de f1 in Spa moet worden blijf in er niet naartoe gaan.
Dus Max supporters die geen f1 fans zijn , gedraag jullie of blijf thuis.
Ik weet ook wel dat de meeste op dit forum echte f1 fans zijn en niet tot de groep behoren die ik bedoel . maar ik moest het toch even kwijt.

Dat kan ik me voorstellen.
Het is iets dat uit het voetbal komt denk ik: "als ik voor x ben, dan ben ik automatisch tégen y".

Persoonlijk heb ik daar een takkenhekel aan.

We kunnen dit soort opmerkingen als van Meatball niet teveel maken, opvoeden is nodig.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik zat op gold 2 en daar zaten helemaal niet zoveel Nederlanders. Eerder veel Ferrari-fans.
De Nederlanders zaten vooral op bronze denk ik. Je merkte wel dat er veel waren die nog nooit op Spa waren.

Hoe kunnen ze ooit wegwerkzaamheden plannen tussen Maastricht en Luik juist in de vakantie-periode (veel vakantieverkeer) en Spa Francorchamps? Lijkt me de slechts mogelijke periode. Ben via Aachen en Venlo gereden, gelukkig de meeste file ontweken. Hoorde van een collega dat hij er 7 over heeft gedaan om weer in Brabant te komen (!).

Op zaterdag ben ik ook lekker blijven zitten voor de GP2 en GP3 en zondag was ik voor de races al op het circuit. Toen ook nauwelijks in de file gestaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2016 - 17:38:08
Ik zat op gold 2 en daar zaten helemaal niet zoveel Nederlanders. Eerder veel Ferrari-fans.
De Nederlanders zaten vooral op bronze denk ik. Je merkte wel dat er veel waren die nog nooit op Spa waren.

Hoe kunnen ze ooit wegwerkzaamheden plannen tussen Maastricht en Luik juist in de vakantie-periode (veel vakantieverkeer) en Spa Francorchamps? Lijkt me de slechts mogelijke periode. Ben via Aachen en Venlo gereden, gelukkig de meeste file ontweken. Hoorde van een collega dat hij er 7 over heeft gedaan om weer in Brabant te komen (!).

Op zaterdag ben ik ook lekker blijven zitten voor de GP2 en GP3 en zondag was ik voor de races al op het circuit. Toen ook nauwelijks in de file gestaan.

Die werkzaamheden waren er in april ook al. Ze zijn gewoon  niet zo snel daar :)

meatball

Citaat van: Spanje_2016 op 29 augustus 2016 - 17:49:04
Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2016 - 17:38:08
Ik zat op gold 2 en daar zaten helemaal niet zoveel Nederlanders. Eerder veel Ferrari-fans.
De Nederlanders zaten vooral op bronze denk ik. Je merkte wel dat er veel waren die nog nooit op Spa waren.

Hoe kunnen ze ooit wegwerkzaamheden plannen tussen Maastricht en Luik juist in de vakantie-periode (veel vakantieverkeer) en Spa Francorchamps? Lijkt me de slechts mogelijke periode. Ben via Aachen en Venlo gereden, gelukkig de meeste file ontweken. Hoorde van een collega dat hij er 7 over heeft gedaan om weer in Brabant te komen (!).

Op zaterdag ben ik ook lekker blijven zitten voor de GP2 en GP3 en zondag was ik voor de races al op het circuit. Toen ook nauwelijks in de file gestaan.

Die werkzaamheden waren er in april ook al. Ze zijn gewoon  niet zo snel daar :)

En de volgende jaren ook nog vrees ik .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Het was een stuk van 15 KM. Misschien de volgende keer in stukjes doen dan  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Die Belgen zijn inderdaad altijd aan de weg aan het werk. En het resultaat is ook altijd waardeloos.  ;D

Matthijs

Alsof ze de werkzaamheden aan een 15 kilometer lange tunnel onder Maastricht moeten onderbreken omdat er een GP is.  ;)

gloudiesaurus

Het was niet de tunnel, maar de weg na de tunnel. De snelweg in België van Maastricht naar de E40 op weg naar Spa.
Die snelweg ligt er al een hele tijd, en het waren onderhoudswerkzaamheden. Dat kunnen ze toch wel wat beter plannen lijkt me.

Als je nu leest dat sommige fans pas om 21:00 van de politie van de parkeerplaats mochten, dan lijkt dat wel een beetje op Zandvoort  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2016 - 21:01:50
Het was niet de tunnel, maar de weg na de tunnel. De snelweg in België van Maastricht naar de E40 op weg naar Spa.
Die snelweg ligt er al een hele tijd, en het waren onderhoudswerkzaamheden. Dat kunnen ze toch wel wat beter plannen lijkt me.

Dat er een volksverhuizing van Nederlanders naar Spa zou zijn, werd pas duidelijk na de GP van Barcelona in mei. Hoe lang denk je dat die werkzaamheden al op de kalender stonden?

Robbert65

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2016 - 22:00:14
Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2016 - 21:01:50
Het was niet de tunnel, maar de weg na de tunnel. De snelweg in België van Maastricht naar de E40 op weg naar Spa.
Die snelweg ligt er al een hele tijd, en het waren onderhoudswerkzaamheden. Dat kunnen ze toch wel wat beter plannen lijkt me.

Dat er een volksverhuizing van Nederlanders naar Spa zou zijn, werd pas duidelijk na de GP van Barcelona in mei. Hoe lang denk je dat die werkzaamheden al op de kalender stonden?

Sterker nog, vrijdag was er sprake van 20K NL'ers. Zaterdagavond waren de schattingen over het hele weekend 60K NL'ers... ik heb nog geen definitieve cijfers gezien, maar het was in ieder geval uniek, ook in Jos' tijd waren er niet zoveel Nederlanders in Spa.

Ontzettend jammer overigens, dat de Belgen nog al wat klagen over het gedrag van een aantal (groepen) Nederlanders...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Bedoel je nu dat het gedrag van die Nederlanders jammer is, of dat de Belgen er niet over moeten zeuren?

Robbert65

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2016 - 22:48:15
Bedoel je nu dat het gedrag van die Nederlanders jammer is, of dat de Belgen er niet over moeten zeuren?

Ja, dat heb ik nogal onduidelijk geformuleerd... Ik bedoelde:

Wat ontzettend jammer dat een kleine groep dommeriken zich zodanig misdragen heeft, dat onze Belgische vrienden zich er ongemakkelijk bij voelden en veel van onze landgenoten zich lichtelijk schamen gingen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Charrel

Ik heb niet echt actief fans gezien, maar wel veel Verstappen vlaggen op de tribunes. Wel heb ik een koude Heineken gedronken met Dr. Helmut Marko. Kon helaas geen foto maken, had leuk geweest voor een artikel..  ;)

Robbert65

Citaat van: Charrel op 30 augustus 2016 - 08:53:36
Ik heb niet echt actief fans gezien, maar wel veel Verstappen vlaggen op de tribunes. Wel heb ik een koude Heineken gedronken met Dr. Helmut Marko. Kon helaas geen foto maken, had leuk geweest voor een artikel..  ;)

nou, die gunnen we je voor één keer, maar normaal geldt hier: als er geen plaatje van is dan is het niet gebeurd hè? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel