Het Grote Grand Prix Van België Topic

Gestart door Robbert65, 01 augustus 2016 - 10:44:39

« vorige - volgende »

Robbert65

Alhier presenteren wij van GPPITS voor eenieder die wat dan ook kwijt wil over de opkomende Grand Prix de Belgique:

HET GROTE GRAND PRIX VAN BELGIË TOPIC

Alhier dan bijvoorbeeld te plaatsen: "Ik ga erheen en ik sta of zit daar en daar. " of:  "Wie gaat en kan ik dan meerijden?" of:  "Heeft er iemand een tentje te leen?" of: "Waar kun je op het circuit het beste eten halen?"

Of: "Ik was er twaalf jaar geleden en toen en toen en toen en toen...." {Vertèèèl!}

Ook: "Ik wil wel maar ik......."

en: "Ik ga niet, want....."

enzovoorts.

Veel voorpret!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Ik ga er heen! Het hele weekend. 1e keer op Spa, dus ik ben benieuwd. Voorheen wel op de Nürburgring en Hockenheim geweest. Laatste keer was in 2008, alweer ff geleden dus :) Toen reden ze nog met fatsoenlijke motoren. Ik ben benieuwd hoe die stofzuigers in het echt klinken.

Robbert65

Gefeliciteerd! het is en blijft in mijn ogen het allermooiste circuit ooit waar dan ook  :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 01 augustus 2016 - 11:06:56
Ik ga er heen! Het hele weekend. 1e keer op Spa, dus ik ben benieuwd. Voorheen wel op de Nürburgring en Hockenheim geweest. Laatste keer was in 2008, alweer ff geleden dus :) Toen reden ze nog met fatsoenlijke motoren. Ik ben benieuwd hoe die stofzuigers in het echt klinken.

Nog nooit op Spa geweest? Ik wou dat ik nog eens een keertje voor de eerste keer voet mocht zetten op die heilige grond daar. Houd je wel maar vast voor de weginfrastructuur daar, meer Waals kan bijna niet

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Die weg door Francorchamps is hilarisch, eerste keer bijna spontaan door de complete aandrijving gegaan. Dat was overigens geen Formule 1.

Van Wijk

Vorig jaar heel weekend naar Spa geweest. Heen ging prima, camping C, dus combiticket.
Aangekomen, biertje gedronken,buren leren kennen, daarna......
De hele camping en aanliggende terreinen veranderen in 1 groot feest, ongelovelijk, het leek wel of ik op Mars terrecht was gekomen ( vuurwerk,muziek,dames in minimale kleding ).
Waanzin ten top, maar voor mijn leeftijd redelijk vermoeiend.
Retour rijden was iets minder, drie uur file in de waalse polder om bij de snelweg te komen.
Resume: Als je de race wilt zien, thuis blijven achter de buis. Wil je de F1 cultuur mee maken tussen Engelsen, Italianen, Spanjaarden,Duitsers etc,etc ......Go to Spa !

BMW.WilliamsF1

Je vergeet Nederlanders te noemen ;) Die zullen er het meeste aanwezig zijn gok ik. De race zelf neem ik wel op, dan kijk ik hem maandag op mijn gemak wel ff terug. De race volgen op een circuit is eigenlijk onbegonnen werk idd. Ik was ook bij die regenrace op de Nürburging in 1999. Daar hadden we wel zicht op een scherm, maar ik kon er echt geen touw meer aan vast knopen :D

Robbert65

Ja, dat gevoel ken ik. Als F1 liefhebber kun je aan de auto's en de helmen nog wel zien wie wie is. Als je tegenwoordig F1.com livetiming, of de app daarvan aanzet, kun je de race goed volgen. Maar ik heb een paar keer naar F3 wedstrijden staan kijken, ik had na twee-drie rondjes geen idee meer hoe het zat. Sta je drie kwartier lang gefrustreerd een wie-is-wie spelletje te spelen met de mernsen om je heen :D

Genieten van sfeer en geluid, van eventueel zicht op rijders en andere mensen van de teams, de voorbereiding, de spanning en de sensatie, daar moet je het van hebben. Ik weet nog goed dat ik iets in mijn borstkas voelde en pas daarna het geluid hoorde van de V10 motoren die gestart werden. Dat vergeet je nooit meer. Oordoppen? Ja! maar dat gevoel door je hele lijf, dat is onbetaalbaar. Dat zal nu wat minder zijn, maar 22 veezessen die tegelijkertijd gas geven? wow ;-)

Geniet!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

marklammers1

Aankomende GP ga ik voor het eerst naar een F1 race. Ik heb een weekendkaart brons. Zijn er tips voor mooie plekken om te staan? Is het daarnaast verstandig om bijvoorbeeld een stoel mee te nemen en wat eten en drinken, zodat je je plek kunt behouden. Ik hoor het graag! Alvast bedankt

Mickey

#9
Klapstoel en koelbox mee, om 05:00 uur bij de poort staan en zodra die open gaat een sprint trekken naar de Busstop-chicane.  8)

Overigens overweeg ik om dit jaar op vrijdag te gaan kijken. Niet de hectiek en logistiek van de zondag, wel de sfeer. Zondag lekker voor de buis. Gold1 kost dan slechts 50 75 euro, brons zelfs 20 euro. Weet iemand of je met goldkaarten ook vrij bent om het circuit rond te lopen, zoals bij brons?

Van Wijk

Met een gold card mag je heel het circuit over.

gloudiesaurus

Met brons kun je vrij rond lopen. Je kunt overal komen behalve de tribunes.

Met een gold kaart kun je ook overal komen.

Ik raad je aan om op tijd op het circuit te zijn, dan heb je beste plekjes. Neem ook een petje en zonnebrand mee  ;) En als het regent niet je beste kleren en schoenen.

Ik neem ook altijd wat broodjes en drinken mee, eten op het circuit is enorm duur.

Ik ga dit jaar ook, zit op Gold 2. Net zoals vorig jaar. Je kijkt daar op een TV-scherm dus de race is goed te volgen. In Barcelona hadden ze zelfs WIFI op sommige tribunes en kon je ook de live timing nog volgen. Dat heb ik alleen op Spa nog niet gezien  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2016 - 17:01:34
Klapstoel en koelbox mee, om 05:00 uur bij de poort staan en zodra die open gaat een sprint trekken naar de Busstop-chicane.  8)

Overigens overweeg ik om dit jaar op vrijdag te gaan kijken. Niet de hectiek en logistiek van de zondag, wel de sfeer. Zondag lekker voor de buis. Gold1 kost dan slechts 50 75 euro, brons zelfs 20 euro. Weet iemand of je met goldkaarten ook vrij bent om het circuit rond te lopen, zoals bij brons?


Zo deed ik het vorig jaar ook...Gold 2 had ik toen (dank Peter... :) ) en nog kon ik een rondje Spa doen...inclusief de kuitenbijter van Double Gauge naar Combes...wat een klim voor deze Rotterdammer die alleen plat gebied gewend is.. :P
;D

f1schipper94

Goede middag mannen en vrouwen.

voor het eerst in mijn leven ga ik naar de f1 gp spa!
super veel zin in. samen met mijn zwager en 4 vrienden gaan we alleen de race bekijken! we slapen in Kerkrade in een hotelletje. en vertrekken s ochtends zo vroeg mogelijk!  ( wat raden jullie aan om welk tijdstip daar ongeveer te zijn?). nu was mijn allergrootste vraag. waar kunnen wij gaan staan op de mooiste plek met een tv scherm erbij? ik heb al een aantal sites bij langs gezocht om een overzicht te krijgen waar de tv schermen te zien zijn alleen zijn die nog aardig lastig te vinden. graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen zijn en de do's en don't's op spa francorchamps.

ps we hebben kaart kleur brons!
groeten kor:)

jose79

Beste allemaal!! Ik ga naar Spa Francorchamps en heb een bronze ticket. Het liefst zie ik een mooi stukje circuit en een TV scherm. Iemand een idee waar de mooiste plek heb. En begrijp dat de mooiste plek vanuit de cockpit is maar dat wordt helaas sowieso niet haalbaar