Ronde 12: Großer preis von Deutschland, Hockenheimring, Baden-Württemberg

Gestart door Tessa, 26 juli 2016 - 09:43:48

« vorige - volgende »

Tessa

Tussen Hongarije en de zomervakantie persen we nog snel even een rondje in Duitsland, waarom ook niet? Afgelopen jaar werd de race op de Hockenheimring geschrapt, maar dit jaar ligt het weer netjes te wachten op het Formule 1 circus.



De Hungaroring was leuk, de wedstrijd was mild slaapverwekkend, laten we hopen op een mooi spektakel aankomend weekend  :)



Zoals al aangegeven, is er in 2015 niet geracet in Duitsland.

In 2014 was Nico Rosberg degene die op pole position stond met een rondetijd van 1:16.540

En de volgende coureurs vormden in 2014 de top 2:
1. Nico Rosberg      1:33:42.914
2. Valtteri Bottas   +20.789s
3. Lewis Hamilton   +22.530s

Het circuit heeft een lengte van 4,574 km en er moeten 67 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 306,458 km

Het lap record staat op naam van Kimi Räikkönen en is 1:13.780 (2004)



1: Begin de race met een biertje, zodat u zich ook in Duitsland waant, net als Frau Merkel.
Dat is alvast een simpele eerste instructie, maar we gaan verder...

2: Steek de barbecue aan

3: BRATWURST!!!!




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 29 juli 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 30 juli 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 31 juli 2016
14:00 - 16:00 uur Race



gloudiesaurus

Jammer dat ze het circuit verbouwd hebben. De oude Hockenheimring met de lange rechte stukken door de bossen was veel leuker... Nu is het een circuit zonder karakter.

Op zondag kan er nog wat regen vallen: http://www.gppits.net/nieuws/kans_op_regen_in_duitsland/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Het circuit is een stuk leuker geworden sinds de verbouwing. Daarvoor was het een old school slipstreamcircuit met lange rechte stukken door het donkere bos, waar geen hond zat en waar Jim Clark zich te pletter reed. Later kwamen er chicanes om de snelheid uit te halen: een zielloze en kunstmatige oplossing waar niemand blij van werd. Nu, sinds de laatste aanpassingen, kijkt het een stuk leuker weg en biedt het meer inhaalmogelijkheden, zoals o.a. Ricciardo 2 jaar terug liet zien. Vroeger was niet alles beter.

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Tessa op 26 juli 2016 - 09:43:48Afgelopen jaar werd de race op de Hockenheimring geschrapt

Nurburgring werd geschrapt en Hockenheim kreeg het daarna ook niet meer rond, dus ging de GP in Duitsland helaas helemaal niet meer door.

Tessa

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 26 juli 2016 - 21:12:33
Citaat van: Tessa op 26 juli 2016 - 09:43:48Afgelopen jaar werd de race op de Hockenheimring geschrapt

Nurburgring werd geschrapt en Hockenheim kreeg het daarna ook niet meer rond, dus ging de GP in Duitsland helaas helemaal niet meer door.

ja, dat is ook zo. En geniet maar van aankomend weekend, want met een beetje pech wordt Duitsland in de toekomst helemaal geschrapt
http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/215042/toekomst-duitse-grand-prix-in-gevaar

BMW.WilliamsF1


C.G. de Beaufort

Gezien de aanslagen de laatste tijd, kan ik het begrijpen.

(..)Ecclestone : "Het lijkt wel of de terroristen overal zijn. Iedereen is een beetje ongerust. Ik weet niet wat ze doen, maar het lijkt erop alsof ze alles eraan doen om een aanslag te voorkomen. We houden contact met Hockenheim om erachter te komen op welke manier. Iedereen is alert, en Duitsland in het bijzonder."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/215026/beveiliging-hockenheim-opgeschroefd-na-recente-aanslagen

Groet,

C.G. de Beaufort



BMW.WilliamsF1


Tessa

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juli 2016 - 20:41:59
Ik las net dat alle radioregels per direct overboord gegooid zijn, dus ze mogen weer lullen wat ze willen.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/342718/strategy-group-pakt-door-radioban-per-direct-opgeheven/

gelukkig maar, was ook een belachelijke regel.

wel weer een dikke faal hoor... en dat na de poging tot opleuken van de kwalificaties in het begin van et seizoen, ook zo'n top-idee  :D

Wel grappig dat verstappen van beide zaken profijt heeft gehad.
maar goed, nogmaals:
ben blij dat deze onzinregel is afgeschaft...

Mickey

Prima dat het is afgeschaft, maar aan de andere kant ook ontzettend amateuristisch. Niet de eerste keer dit seizoen dat ze ergens op terug komen.

Edit: Dat dus. ^

Tuesday

ik vond het idee prima, maar het is gewoon erg lastig te handhaven. Wat mij betreft gewoon de hele radio eruit, maar met deze auto's is dat haast niet te doen. Dan maar alles weer vrijlaten.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Wel grappig om te zien hoe de bestuurloos de F1 eigenlijk is en zichzelf keer op keer belachelijk maakt. Degene die het beleid willen maken zitten in een andere wereld dan dat de teams willen. Wat de ene week verboden is word volgende week weer toegestaan. Eerst dat gedoe van de eerste races en nu dit.Pure kampioenschaps vervalsing dit. Rosberg is dik genaaid nu. Ik zou ook direct bezwaar tegen de straf in Silverstone maken.

Wings

Waarom? Ze wisten wat de regels waren. Ik heb recent een boete ontvangen omdat ik 110 reed waar je tijdelijk 100 mocht, een uur daarna was de spitsstrook opgeheven en mocht ik weer 120. Dus ook maar bezwaar maken?

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 11:04:49
Waarom? Ze wisten wat de regels waren. Ik heb recent een boete ontvangen omdat ik 110 reed waar je tijdelijk 100 mocht, een uur daarna was de spitsstrook opgeheven en mocht ik weer 120. Dus ook maar bezwaar maken?
Ze wisten wat de regels waren, maar er waren kennelijk toch wat onduidelijkheden. De regels zijn al tijden onduidelijk en niemand weet precies wat wel en niet mag. En dat komt voornamelijk door het bos van allerlei regels, straffen, verboden en weet ik het allemaal nog meer. Dat maakt het allemaal te onoverzichtelijk.

Zie ook nu de opheffing van de radio regels en de verandering van de dubbele gele vlaggen. Ik ben van mening dat de Formule 1 eens goed moet gaan kijken naar een veranderingen van het hele concept.
OA:
Terug keer grindbakken, afschaffen van straffen voor motoren wissels, vrijere bande keuze, afschaffing van de fuel flow limit.