Ronde 10: British Grand Prix, Silverstone circuit, Silverstone

Gestart door Tessa, 04 juli 2016 - 19:45:23

« vorige - volgende »

Tessa

Op naar het eiland dat niet bij de EU wil horen!  ;D



Na een bewogen race in Oostenrijk, waar Max Verstappen voor de tweede keer een podium pakte, de Mercedessen elkaar weer dwars zaten, de boel voor Ferrari plofte en er in de achterhoede te veel gebeurde om op te noemen, gaan we in sneltreinvaart door naar Silverstone.



Afgelopen jaar pakte Lewis Hamilton de pole position met 1:32.248

De podiumplaatsen waren voor:
1. Lewis Hamilton   1:31:27.729
2. Nico Rosberg      +10.956s
3. Sebastian Vettel   +25.443s

And last but not least, werd de snelste ronde gereden in 1:37.093  (lap 29), wederom door...Lewis Hamilton.
Ben benieuwd of Lewis in 2016 ook zulke goede zaken zal doen op Silverstone!

Het circuit heeft een lengte van 5.891 km en dat wil zeggen dat er met de 52 af te leggen laps een afstand gereden gaat worden van 306.198 km.

Kans op regen is er natuurlijk altijd in het land waar men ontelbare uitdrukkingen kent voor het fenomeen "neerslag", maar daar gaan we op dit moment nog geen uitspraken over doen.

Waar we wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een uitspraak over kunnen doen, is het voedsel dat op tafel moet komen om een Nederlands huis in Britse sferen te doen belanden, zodat het feestje op Silverstone bij u thuis lijkt plaats te vinden:

Fish and Chips natuurlijk!!  :)



Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 8 juli 2016
11:00 - 12:30 uur Eerste vrije training
15:00 - 16:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 9 juli 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 10 juli 2016
14:00 - 16:00 uur Race




FolkertE

Na Canada eindelijk weer een niet Europese race. Op de een of andere manier vind ik dat ook altijd wel leuk, jammer dat de tijdzone maar een uur scheelt.

gloudiesaurus

Altijd leuk Silverstone!

Ben benieuwd naar Red Bull, zij verwachtten wel wat van het circuit  :)
Rosberg zal gebrand zijn om Hamilton hier op zijn thuisgrond te verslaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 04 juli 2016 - 20:16:50
Na Canada eindelijk weer een niet Europese race. Op de een of andere manier vind ik dat ook altijd wel leuk, jammer dat de tijdzone maar een uur scheelt.

;D ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Valt samen met een weekend weg van de studievereniging. Vertrouw dus op jullie adequate verslaglegging in dit topic! ;)

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 04 juli 2016 - 22:52:35
Valt samen met een weekend weg van de studievereniging. Vertrouw dus op jullie adequate verslaglegging in dit topic! ;)

Lees je onze nieuwspagina ook wel?
http://www.gppits.net/nieuws/archief/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

In alle eerlijkheid kom ik nauwelijks op de nieuwssite.

Robbert65

zit ik daar dan de bloedblaren op mijn vingertopjes te tikken Jehoentelaar? Laat ons niet barsten, alsjeblieft? :(

Geintje, je kijkt maar waar je je nieuws vandaan sleept.

(Maar wij zijn wel de besten.   Hoor!)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Meh Silverstone. Ik zal wel teveel nostalgie in mijn kleine teen hebben, maar ik mis het oude circuit. Ik vind dit zo'n kunstgreep die eigenlijk absoluut niet nodig was. En ik mis de start bij Copse met vlak daarna Maggots en Becketts.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

De starts zijn op zich wel leuk en het is een zegen dat dit circuit z'n DRS-zones op twee totaal verschillende plekken heeft. Qua actie zou het dus wel goed moeten komen. Maar ja, ik mis Bridge.

Citaat van: Robbert65 op 04 juli 2016 - 23:27:57
zit ik daar dan de bloedblaren op mijn vingertopjes te tikken Jehoentelaar? Laat ons niet barsten, alsjeblieft? :(

Geintje, je kijkt maar waar je je nieuws vandaan sleept.

(Maar wij zijn wel de besten.   Hoor!)

Haha, zo af en toe blader ik er doorheen maar over het algemeen vind ik via diverse kanalen de headlines wel terug. Verder zijn de randzaken niet meer de dingen waar ik mij erg mee bezig houd.

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 06 juli 2016 - 00:53:10
Meh Silverstone. Ik zal wel teveel nostalgie in mijn kleine teen hebben, maar ik mis het oude circuit. Ik vind dit zo'n kunstgreep die eigenlijk absoluut niet nodig was. En ik mis de start bij Copse met vlak daarna Maggots en Becketts.

Ik ben het hartgrondig eens met jouw opmerking dat de kunstgreep absoluut niet nodig was, maar ik vind de vernieuwingen niet onaardig. Paar snelle bochten (weet je nog Max?), dan een paar bochten waar je kan inhalen of positioneren voor een inhaalactie. En de nieuwe bocht die aansluit op het oude circuit is ook prima. Wel jammer dat startfinish op een andere plek ligt.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tessa
Op naar het eiland dat niet bij de EU wil horen!  ;D

Juist... maar voor de rest dus wel.  :)

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Mercedes heeft een nieuwe "gedragscode" voor de rijders, maar ze noemen het geen teamorders. Wat zou er dan in staan?

Waarschijnlijk een nog verdere verduidelijking van wat wel en niet is toegestaan in de duels? Want eigenlijk zijn de Sporting Regulations daar helemaal niet zo specifiek in. In de reglementen staat:

27.6 Om je positie te verdedigen mag je maar één keer van richting veranderen. Je mag wel terug richting racelijn maar moet dan altijd 1 wagenbreedte overhouden (zelfs al is je belager niet naast je).
27.7 Op een recht stuk voor de remzone mag je voor je eerste verdedigende beweging de hele breedte van de baan gebruiken, zolang je tegenstander nog niet naast je zit met minstens een deel van z'n voorvleugel.
27.8 Je mag een andere rijder niet hinderen, bv. door hem van de baan te dwingen of op abnormale wijze van richting te veranderen.

Dit is alles wat er in de regels staat over duels. Er staat bijvoorbeeld helemaal niks in over hoe je je in de bocht moet gedragen (vandaar dat Rosberg zich van de domme kan houden na Oostenrijk).

Dus ik denk dat Mercedes een paar regels heeft toegevoegd over rijden als een gentleman. In de aard van "laat elkaar gewoon onder alle omstandigheden een wagenbreedte" en "in de bocht dicteert de wagen die voorop ligt de lijn, en de ander moet de aanrijding vermijden". Ben benieuwd...

FolkertE