Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Word een leuke race..
Maar Mercedes heeft het geluk dat de temperatuur aanzienlijk daalt.
Ik verwacht morgen regen en dan is het gokken wie er op het juiste moment naar binnen gaat.

Pancake Shield

Citaat van: FolkertE op 02 juli 2016 - 15:02:36
Klopt, maar ik meende gelezen te hebben dat hij al de penalty had gekregen.
En Doornbos zei het net ook: Vettel, Rosberg en Hamilton allemaal een 5 gridstraf.

Hamilton heeft tot zover ik weet geen straf gekregen en start gewoon van pole morgen. Rosberg en Vettel wel. Daar zullen Toro Rosso en Perez zich wel bij voegen gok ik. Ga er vanuit dat Hulkenberg wellicht een berisping krijgt en hooguit drie plaatsen straf ofzoiets.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: FolkertE op 02 juli 2016 - 15:02:36
Citaat van: Jozef op 02 juli 2016 - 03:41:06
Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:27:00
Hamilton en Vettel allebei een gridstraf?
Hamilton iig aan zijn 5 turbo charger
5 onderdelen is toegelaten. 6 niet.
Klopt, maar ik meende gelezen te hebben dat hij al de penalty had gekregen.
En Doornbos zei het net ook: Vettel, Rosberg en Hamilton allemaal een 5 gridstraf.

Ik denk dat Doornbos niet op zit te letten. Ik kan in elk geval nergens iets vinden over een straf voor Hamilton. Wel voor Vettel en Rosberg.

Hülkenberg wordt beschuldigd van niet vertragen onder geel, maar op het eerste zicht lijkt mij dat daar niet veel aan was. Hij zette wel de op dat moment snelste tijd terwijl Bottas zandkastelen zat te bouwen, maar in sector 1 had Hülkenberg al -0.4s gereden en in sector 2 werd dat -0.1s.

Jozef

Ik ben pas aan het eind van Q2 ingeschakeld maar toen zeiden ze op Sky dat er van alles aan de gang was ivm bandenkeuze. Klopt het dat de jongens van Mercedes morgen moeten starten op ultra's terwijl de Ferrari's bijvoorbeeld op softs staan?

Button moet in elk geval op ultra's starten geloof ik, dus ik weet niet of hij veel aan die goede gridpositie gaat hebben.

Arthur

Dat klopt! Geldt tevens voor RBR. Tenzij het een regenrace wordt, dan kan alles het putje in! Maar Mercedes op Ultra's.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

En nog steeds denkt Olav dat Pole + 5 plaatsen gridstraf leidt tot P5 ....  ;D  ;D  >:(

Is er iemand die dat nu eindelijk eens aan zijn verstand kan brengen na 25 jaar F1 ???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 juli 2016 - 18:36:53
Ik ben pas aan het eind van Q2 ingeschakeld maar toen zeiden ze op Sky dat er van alles aan de gang was ivm bandenkeuze. Klopt het dat de jongens van Mercedes morgen moeten starten op ultra's terwijl de Ferrari's bijvoorbeeld op softs staan?

Button moet in elk geval op ultra's starten geloof ik, dus ik weet niet of hij veel aan die goede gridpositie gaat hebben.
de ultra's waren er vanmorgen bij Hamilton na 4 ronden aan, maar wellicht dat het onder koelere omstandigheden beter gaat. Vettel en RBR starten op supersoft, maar Vettel heeft maar 1 setje softs meegenomen, dus het kan zo maar zijn dat hij alsnog naar de ultrasoft moet op een bepaald moment om aan het  bandenreglement te voldoen. Met supersoft/soft zou ie een 1 stopper kunnen doen. Coureurs die op ultrasoft beginnen moeten waarschijnlijk sowieso 2x stoppen

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 02 juli 2016 - 18:55:30
Citaat van: Jozef op 02 juli 2016 - 18:36:53
Ik ben pas aan het eind van Q2 ingeschakeld maar toen zeiden ze op Sky dat er van alles aan de gang was ivm bandenkeuze. Klopt het dat de jongens van Mercedes morgen moeten starten op ultra's terwijl de Ferrari's bijvoorbeeld op softs staan?

Button moet in elk geval op ultra's starten geloof ik, dus ik weet niet of hij veel aan die goede gridpositie gaat hebben.
de ultra's waren er vanmorgen bij Hamilton na 4 ronden aan, maar wellicht dat het onder koelere omstandigheden beter gaat. Vettel en RBR starten op supersoft, maar Vettel heeft maar 1 setje softs meegenomen, dus het kan zo maar zijn dat hij alsnog naar de ultrasoft moet op een bepaald moment om aan het  bandenreglement te voldoen. Met supersoft/soft zou ie een 1 stopper kunnen doen. Coureurs die op ultrasoft beginnen moeten waarschijnlijk sowieso 2x stoppen
Ik las vanochtend dat het waarschijnlijk om 2 uur al gaat regenen. Maar welke band is nu de verplichte band? Banden slijtage lijkt redelijk hoog bij veel teams en voora Mercedes, kan nog heel interessant worden.

Ik heb trouwens de crash van Rosberg gezien, maar hij rijd bij zijn crash iig niet over de gele saugeges, of gebeurde dat eerder?

Wings

Gisteren nog GP2 gekeken maar als de weergoden de sluizen openzetten kan het nog héél leuk worden. Al hoop ik dat het pas na de start gaat regenen want nog een Safety Car start kan ik niet aan. Dat vind ik kansloos en druisen tegen de ziel van het racen. 

Pancake Shield

Natte races bestaan eigenlijk al niet meer in de F1. Want eigenlijk zodra het een beetje begint te regenen stuurt de wedstrijdleiding de Safety Car de baan op ivm veiligheid.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

de kans op regen is vrij laag, 5 tot 10%. Met deze startopstelling en de verschillen in strategie moet het ook zonder regen een leuke race kunnen gaan worden. En daarnaast ook de vraag of alle ophangingen het de hele race gaan volhouden.

Arthur

Zonder regen verwacht ik een saaie race. Misschien brengen die wielophangingen wat qua spektakel in een droge race [SC]. Maar goed, wie weet, eerst zien.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 03 juli 2016 - 11:03:46
Zonder regen verwacht ik een saaie race. Misschien brengen die wielophangingen wat qua spektakel in een droge race [SC]. Maar goed, wie weet, eerst zien.
dan kan het alleen maar meevallen. Wat betreft de weersberichten, daar zijn de verschillende sites het niet helemaal over eens, dus wie weet valt er toch nog wat. We zullen zien, met deze startopstelling kan het voor mij resultaattechnisch alleen maar meevallen. Hopelijk kunnen Max, Rosberg en Vettel wat verder naar voren komen

Arthur

Begrijp me niet verkeerd, alhoewel ik een saaie race verwacht kijk ik er halsreikend naar uit en hoop [altijd] dat het toch een feestje wordt. En na een saaie race ben ik die alweer snel vergeten en kijk uit naar de volgende wedstrijd.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 09:58:13
Gisteren nog GP2 gekeken maar als de weergoden de sluizen openzetten kan het nog héél leuk worden. Al hoop ik dat het pas na de start gaat regenen want nog een Safety Car start kan ik niet aan. Dat vind ik kansloos en druisen tegen de ziel van het racen.
Ik snap niet dat Formule 1 achter de SC start, terwijl bijna alle andere klasse een gewone start hebben. Veiligheid is natuurlijk belangrijk, maar het kan te ver gaan.
Ze mogen van mij ook gewoon weer de parkeerplaatsen naast de baan vervangen.



Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 11:16:40
Citaat van: Arthur op 03 juli 2016 - 11:03:46
Zonder regen verwacht ik een saaie race. Misschien brengen die wielophangingen wat qua spektakel in een droge race [SC]. Maar goed, wie weet, eerst zien.
dan kan het alleen maar meevallen. Wat betreft de weersberichten, daar zijn de verschillende sites het niet helemaal over eens, dus wie weet valt er toch nog wat. We zullen zien, met deze startopstelling kan het voor mij resultaattechnisch alleen maar meevallen. Hopelijk kunnen Max, Rosberg en Vettel wat verder naar voren komen
Sommige websites voorspellen regen, sommige geen regen. Sommige voorspellen het tijdens de start, sommige tijdens de race.
Ik hoop op beetje regen tijdens de start en dan opdrogen en dan weer plensbuitje na 12 ronde.