GP van Europa 2016: cijfer voor de race

Gestart door gloudiesaurus, 19 juni 2016 - 23:54:38

« vorige - volgende »

Wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
2 (9.5%)
6
4 (19%)
5
7 (33.3%)
4
7 (33.3%)
3
1 (4.8%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Tuesday

Voor mij ook een 6. Al met al was er best nog veel actie, ook buiten het rechte stuk om. Verstappen die 2 posities (en bijna 3) verloor na bocht 1, Perez die in de eerste ronde 2 coureurs buitenom inhaalde, Alonso die weer een wereldstart had, maar door Verstappen bijna de muur in werd gedrukt en daardoor weer veel terrein verloor. Maar het werd op een gegeven moment wel erg langdradig waarbij de top 6 al wel zo'n beetje vast stond. Zonder de straf voor Raikkonen hadden we wellicht nog een mooie strijd om P3 gehad. Racetechnisch is het volgens mij best een prima circuit (zie ook de kwalificatie en de GP2 race), maar qua beleving helpen de lengte van de ronde en het lange rechte stuk misschien niet echt mee als er verder weinig gebeurd.

Jehoentelaar

Het rechte stuk dat vooraf wordt gegaan door een aantal snelle knikken vond ik erg leuk om te zien, evenals het krappe stuk bij het kasteel. Qua lay-out heeft het circuit inderdaad potentie, volledig mee eens. DRS is echter absoluut niet nodig op dit circuit en, zoals eerder hier is vermeld, het sparend rijden heeft meer spektakel tegengewerkt. GP2-praktijken hoef je hier uiteraard (gelukkig!) niet te verwachten, maar het mag ook wel ietsje meer zijn dan wat we gisteren meemaakten.

Van Wijk

Heb nu een 4 gegeven, je kan er niet onder uit dat dit niet de bedoeling van F1 is. ( en al zijn regels om het spannender te maken )
Wel houd ik er rekening mee dat dit circuit de potentie heeft van een 8 of 9.
Het was de eerste te Baku race gewoon niet beter, wellicht volgend jaar.

C.G. de Beaufort

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 20 juni 2016 - 14:35:18
(..)Het probleem bij RBR met de banden schijnt te maken te hebben met de lage downforce waarmee ze hebben gereden. Daardoor ontstond er teveel wielspin op de achterbanden.

En dat hebben ze niet met een medium band? Volgens mij hebben ze niet de downforce veranderd tijdens de race...

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Die zal minder snel degraderen, lijkt me.

Jehoentelaar

Die zou dan inderdaad minder snel slijten. Anderzijds is de grip met de mediums waarschijnlijk wel weer iets lager, wat dat verschil minder klein maakt c.q. opheft.

Tuesday

ze hebben ook een andere operating window, soms werkt de ene compound gemiddeld gezien (slijtage vs grip) gewoon veel beter. Ferrari heeft wat meer problemen met de banden op temperatuur krijgen, wat ze in de kwalificatie nog wel eens parten speelt. Bij RBR is het blijkbaar net andersom.

Arthur

V I E R ! ! !

En dan ben ik nog GUL......


Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel