Ronde 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Tessa, 06 juni 2016 - 17:18:14

« vorige - volgende »

Tessa

In het onderwerp veld passen nét niet genoeg tekens om de locatie in z'n geheel te noteren, dus hier alsnog:

Ronde 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Île Notre-Dame, Montreal

8)

Daar gaan we dan!

Het is nog geen gelopen race en er valt ook nog niet te voorspellen wat de uiteindelijke uitkomsten van dit jaar gaan worden. Toch beginnen de vergaarde punten zo langzamerhand steeds veelzeggender te worden. Met deze aankomende race in Canada, hebben we immers alweer één derde van de wedstrijden van dit seizoen gehad...time flies



Afgelopen jaar pakte Lewis Hamilton de pole position met 1:14.393

De podiumplaatsen waren voor:
1. Lewis Hamilton (1:31:53.145)
2. Nico Rosberg (+2.285s)
3. Valtteri Bottas (+40.666s)



In deze tijd van het jaar is het in Montreal doorgaans een graadje of 18 en regen is niet geheel uit te sluiten. Daarnaast is het ook niet geheel uit te sluiten dat er zo af en toe wat wild life over het circuit stuift. Het hoort er allemaal bij!



Om de wedstrijd vanaf je bank (in ieder geval qua voedsel) in Canadese sferen te bekijken, is de nationale patatschotel poutine het meest aangewezen recept. Want ja, een patatje mayo is natuurlijk lekker en een goeie kapsalon is ehm...tja, niet best eigenlijk. Maar goed, die Canadezen weten wat de ultieme topping voor een patatje is: wrongel (ongerijpte kaas) en dikke jus.

Oke, ik heb het nog nooit gegeten, maar zeg nou zelf, dat ziet er toch heerlijk uit?:



Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 10 juni 2016
16:00 - 17:30 uur Eerste vrije training
20:00 - 21:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 11 juni 2016
16:00 - 17:00 uur Derde vrije training
19:00 - 20:00 uur Kwalificatie

Zondag 12 juni 2016
20:00 - 22:00 uur Race


Robbert65

Ho yee  Ho yo, Ho fakking yo, Friet met Hütekäse, ik kan weer niet wachten. What happened to ouderwetse Tukkoekjes bij het bier?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Tuk-koekjes?

Die dingen zijn zout

en droog

en daar ga je steeds meer bier van drinken

en

en

hmmm

goed idee wel, die Tuk-koekjes  ;)

FolkertE


Matthijs

Regen en Canada, dat zou een top-combinatie zijn! Maar ook droog vind ik Montreal altijd om naar uit te kijken.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/kans_op_regen_in_canada/

De kans bestaat!

In 2011 duurde de race wel ruim 4 uur omdat we konden wachten totdat de omstandigheden gunstig waren  ;)

Maar ik vind Canada altijd leuk! Vaak leuke races, leuke atmosfeer.

Denk dat wel dat Red Bull het hier wat lastiger krijgt. Met de lange rechte stukken is Mercedes in het voordeel. Als is bij het aanremmen en de chicanes een goede balans ook belangrijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2016 - 18:57:41
http://www.gppits.net/nieuws/kans_op_regen_in_canada/

De kans bestaat!

In 2011 duurde de race wel ruim 4 uur omdat we konden wachten totdat de omstandigheden gunstig waren  ;)

Maar ik vind Canada altijd leuk! Vaak leuke races, leuke atmosfeer.

Denk dat wel dat Red Bull het hier wat lastiger krijgt. Met de lange rechte stukken is Mercedes in het voordeel. Als is bij het aanremmen en de chicanes een goede balans ook belangrijk.

Van mij hoeft het niet per se te regenen, ik vond al die rondjes achter de veegwagen niet gezellig en ik miste de spanning van een echte start  :D

Btw, de kans op regen op zondag is inderdaad het grootst, en dan niet eens heel erg groot, maar dat gaan we zien.
Het verhaal volgens jou stuk/het officiële weerstation van de FIA, is nogal vreemd, want een weekend tussen de 9 en 14 graden, dat roept werkelijk helemaal niemand. Alle bronnen melden 17-18-19 graden.

Wel leuk om mee te krijgen dat Ubimet hun officiele weerstation is trouwens, want ja, weet ik veel!  ;)

FolkertE

Umimet heb ik niet echt kunnen gebruiken om het weer te zien, maar volgens andere stations gaat het lekker de hele dag regenen.
http://www.weather-forecast.com/locations/Montreal/forecasts/latest
Als het maar geen SC start word.

Jozef

Citaat van: Tessa op 07 juni 2016 - 19:13:57
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2016 - 18:57:41
http://www.gppits.net/nieuws/kans_op_regen_in_canada/

De kans bestaat!

In 2011 duurde de race wel ruim 4 uur omdat we konden wachten totdat de omstandigheden gunstig waren  ;)

Maar ik vind Canada altijd leuk! Vaak leuke races, leuke atmosfeer.

Denk dat wel dat Red Bull het hier wat lastiger krijgt. Met de lange rechte stukken is Mercedes in het voordeel. Als is bij het aanremmen en de chicanes een goede balans ook belangrijk.

Van mij hoeft het niet per se te regenen, ik vond al die rondjes achter de veegwagen niet gezellig en ik miste de spanning van een echte start  :D

Btw, de kans op regen op zondag is inderdaad het grootst, en dan niet eens heel erg groot, maar dat gaan we zien.
Het verhaal volgens jou stuk/het officiële weerstation van de FIA, is nogal vreemd, want een weekend tussen de 9 en 14 graden, dat roept werkelijk helemaal niemand. Alle bronnen melden 17-18-19 graden.

Wel leuk om mee te krijgen dat Ubimet hun officiele weerstation is trouwens, want ja, weet ik veel!  ;)

Zaterdag wordt het richting 20 graden, maar zondag plots maar een graad of 12 en inderdaad zoals Folkert zegt de hele dag door regen.

Of hoe elke bron wat anders zegt. ;D

FolkertE

Hahah ja. Vorige race hadden veel sites ook regen voorspelt na de race. Of dat het helemaal droog was.

Ik kies natuurlijk alleen de sites uit die regen voorapellen  :D


Jozef

Citaat van: FolkertE op 08 juni 2016 - 07:26:17
Hahah ja. Vorige race hadden veel sites ook regen voorspelt na de race. Of dat het helemaal droog was.

Ik kies natuurlijk alleen de sites uit die regen voorapellen  :D

Mijn bron had regen op zondagochtend maar niet tijdens de race. Zat er toch niet heel ver naast. :P

C.G. de Beaufort

http://www.buienradar.nl/weer/montreal/ca/6077243#14daagse

Nou nog even wachten wanneer precies de regen valt : s'morgens, s'middags of in de avond...

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

http://www.buienradar.nl/weer/montreal/ca/6077243#5daagse

hier kun je zien dat het droog zou blijven... ik moet morgen toch de top 5 nog even herzien denk ik ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 08 juni 2016 - 15:39:58
http://www.buienradar.nl/weer/montreal/ca/6077243#5daagse

hier kun je zien dat het droog zou blijven... ik moet morgen toch de top 5 nog even herzien denk ik ;-)


een paar uur geleden riep buienradar nog dat het tijdens de 9dag van de) kwalificatie droog zou zijn en tijdens de (dag van de) race zou regenen, nu draaien ze één en ander om....volgens mij hebben ze begrepen dat "weersvoorspelling" redelijke onzin is en zijn ze overgegaan in het zo goed mogelijk grote groepen mensen in de zeik nemen.
Ik moet zeggen dat dat aardig lukt ;-)