Ronde 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Tessa, 23 mei 2016 - 13:58:01

« vorige - volgende »

Tessa

Ben vooral nieuwsgierig of Red Bull een plek naast Ferrari kan behouden/vasthouden, maar de volledige potentie van de nieuwe motor verwacht ik hier nog niet te zien. De banden en de strategie gaan ongetwijfeld belangrijker worden (alhoewel de strategie bij de vorige race ook al bepalend was, vraag maar aan Vettel en Ricciardo). Ach, ik heb vooral zin in de race op zo'n gigantisch mooi circuit!

btw, op de persconferentie vanmiddag (om 15:00) zijn aanwezig:

- Max Verstappen (even babbelen over de vorige race)
- Romain Grosjean (tribute Bianchi en even terugblikken op de vorige keer dat hij op monaco van de baan gereden werd)
- Jolyon Palmer (tja...gaat allemaal niet erg soepel met jou, he?)
- Nico Rosberg (jammer dat ze Hamilton niet naast hem hebben gezet)
- Sebastian Vettel (voor algemeen vermaak)
- Pascal Wehrlein (wat deed jij daar opeens in dat stoeltje tijdens de testdagen?)


lieven

Ik begin de RB op aero vlak beter in te schatten dan de Ferrari.
Het zou dus zomaar weer kunnen dat de 2 RB's voor de 2 Ferrari's staan na de Q.

Jozef

Ik ben daar zelfs redelijk van overtuigd. En Alonso gaat de Ferrari's splitten, dus de Ferrari's kwalificeren op 5 en 7. :)

lieven


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Nieuwe motor met upgrades voor Ricciardo en niet voor Verstappen.
Ook Alonso krijgt een nieuwe verbrandingsmotor met wijzigingen, maar alleen voor betere betrouwbaarheid (dus Honda heeft geen tokens gebruikt).

Sabai

Citaat van: lieven op 25 mei 2016 - 09:55:51
Ik begin de RB op aero vlak beter in te schatten dan de Ferrari.
Het zou dus zomaar weer kunnen dat de 2 RB's voor de 2 Ferrari's staan na de Q.

Als ik van afgelopen jaren uit ga dan zou het zomaar kunnen dat RBR nu beter is dan Ferrari. Want als er een team is dat zich bewezen heeft om zich tijdens het seizoen gigantisch te kunnen verbeteren dan is het RBR wel.

Tessa

Monaco gaat voornamelijk om stuurkunsten, maar als dat hele gebeuren waar is kunnen we lachen in Canada!   :o

Tessa

morgen vrije trainingen vaag een beetje volgen tijdens het werk.... kannietwachten!!!  :)

Fietser

Het zegt natuurlijk weinig, maar na de eerste VT op Monaco staat Haryanto voor Wehrlein. Volgens mij is dat niet de eerste keer dit seizoen en vaak schelen ze niet veel in snelheid. Ik vind dat opvallend. We kennen de sympathieke Indonesiër niet bijster goed, maar hij zit daar toch een beetje met 'behulp van buitenaf'. Terwijl de (eveneens sympathieke) Duitser volgens iedereen bergen talent bezit is en daardoor de 3e Mercedes-coureur is.
Is Haryanto veel beter dan we denken? Of is Wehrlein niet zo'n supertalent als wordt beweerd? Of iets daar tussenin? Ik hou het op het eerste en zou het zonde vinden als de Indonesiër (volgens geruchten) later dit jaar uit zou moeten stappen vanwege financiële besognes.

Pancake Shield

Haryanto is volgens mij veel beter dan dat wij denken en wellicht dat we tegelijkertijd Wehrlein ook wel een klein beetje overschatten. Wehrlein ging de eerste paar races echt als de brandweer, maar Haryanto heeft zichzelf aangepast en is ook nit zover meer achter. Bovendien is hij niet de rijdende chicane die iedereen verwachtte dat hij ging worden of een tweede Maldonado.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Fietser

Trouwens, is Haryanto ooit eerder in Monaco gestart?
Iemand om in de gaten te houden, ook al staat hij in het achterveld en komt hij - qua autosport - uit een Derde Wereldland.

BMW.WilliamsF1

In de GP2 zal ie er vorig jaar wel hebben gereden.

Max zat in VT1 binnen een tiende van Ricciardo. Met de oudere motor. Wel goed gedaan. Maar het is pas VT1 :)