GP Spanje; cijfer voor de race

Gestart door Arthur, 16 mei 2016 - 10:39:29

« vorige - volgende »

Met welk cijfer waarderen we deze race?

10
12 (66.7%)
9
4 (22.2%)
8
2 (11.1%)
7
0 (0%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Arthur

Deze ook dan maar alhoewel hier meer nuances zullen zijn [dan Man van de race].

Ik geef in ieder geval een 10 [niet eerder] gezien de winnaar. Verder zat er genoeg in [clash] en; spanning voor de podiumplaatsen de hele race lang.

DIT is wat F1 nodig heeft  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Een 4, totaal geen spanning en geen moment het idee gehad dat er iets verrassends zou gebeuren. De winnaar was al na de start bekend. Enige mooie moment was Sainz die even op P3 reed, maar verder optochtje van niks.
Helaas kan ik geen 4 geven en moet ik het maar afronden naar boven. Een dubbele 5 dan maar.

Arthur

Citaat van: FolkertE op 16 mei 2016 - 10:45:00
Een 4, totaal geen spanning en geen moment het idee gehad dat er iets verrassends zou gebeuren. De winnaar was al na de start bekend. Enige mooie moment was Sainz die even op P3 reed, maar verder optochtje van niks.
Helaas kan ik geen 4 geven en moet ik het maar afronden naar boven. Een dubbele 5 dan maar.

;D ;D ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Ik geef een negen. Bijna volmaakt. Geen 10 omdat beide koplopers al in ronde 1 hun wagens vreemd parkeerden. 

SDG

Negen. Niet omdat ik geen Nederlander ben en geen nationalistische/chauvinistische gevoelens kan inroepen - dat doe ik overigens nooit in de sport en zal ik dus ook niet doen mocht Vandoorne volgend jaar plotseling Grand Prix-winnaar worden - maar omdat ik voor een 'tien' objectief gezien nog net dat tikkeltje meer verwacht. De laatste tien die ik gaf was vorig jaar voor de Amerikaanse Grote Prijs: een knotsgekke race waarin werkelijk van alles gebeurde. Barcelona is nu eenmaal een omloop waarvan geweten is dat inhalen er behoorlijk moeilijk is en dat is het enige wat hier een maximumscore afhoudt. Verder uiteraard een hele spannende race met een prachtige winnaar.

FolkertE

Citaat van: SDG op 16 mei 2016 - 11:15:21
Negen. Niet omdat ik geen Nederlander ben en geen nationalistische/chauvinistische gevoelens kan inroepen - dat doe ik overigens nooit in de sport en zal ik dus ook niet doen mocht Vandoorne volgend jaar plotseling Grand Prix-winnaar worden - maar omdat ik voor een 'tien' objectief gezien nog net dat tikkeltje meer verwacht. De laatste tien die ik gaf was vorig jaar voor de Amerikaanse Grote Prijs: een knotsgekke race waarin werkelijk van alles gebeurde. Barcelona is nu eenmaal een omloop waarvan geweten is dat inhalen er behoorlijk moeilijk is en dat is het enige wat hier een maximumscore afhoudt. Verder uiteraard een hele spannende race met een prachtige winnaar.
10en geef ik ook zelden en als ik realistisch ben is mijn 10 nu ook meer gevoed uit nationale trots/chauvinisme. ik zou een 9,5 willen geven, maar af gerond is dat een 10. Het had een 11 geweest als Max Ricciardo en Kimi had ingehaald.

Arthur

Zoals ik schreef een 10 gezien de winnaar. Had Raikkonen gewonnen dan had het die 10 net niet geweest. Maar chauvinisme mag zo nu en dan ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

ik heb -voor deze ene keer- een tien aangevinkt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik ga ook voor een tien. Wat wil je nog meer als fan. Dit was billenknijpen van het hoogste niveau. Toen allen hun laatste set banden hadden gehaald begon het langzaam door te dringen dat dit nog wel eens erg goed zou kunnen uitpakken voor Max. En dat deed het. Voor mij was het bloedstollend. Ik was serieus gewoon moe van de data in de gaten houden en kijken wat gebeurt. Op en top genieten. Ik schreef gekscherend dat ik Mercedes zou verbannen als ik de FIA was.













* en nu gauw wegduiken *

C.G. de Beaufort

Ik ben misschien wat chauvinistisch, maar ik geef  - mede door Max - een 10. Nadat de 2 Mercedessen eruit gekegeld waren, reed Max een werkelijk goede race, Hij spaarde z´n banden, ging nergens over de limiet en liet Kimi elke keer zo'n 0,7 dec. naderen. Ongelooflijk.

Groet,

C.G. de Beaufort

Arthur

Citaat van: Wings op 16 mei 2016 - 12:57:41
Ik ga ook voor een tien. Wat wil je nog meer als fan. Dit was billenknijpen van het hoogste niveau. Toen allen hun laatste set banden hadden gehaald begon het langzaam door te dringen dat dit nog wel eens erg goed zou kunnen uitpakken voor Max. En dat deed het. Voor mij was het bloedstollend. Ik was serieus gewoon moe van de data in de gaten houden en kijken wat gebeurt. Op en top genieten. Ik schreef gekscherend dat ik Mercedes zou verbannen als ik de FIA was.














* en nu gauw wegduiken *

De laatste keer dat ik zo intens [spanning en geknepen billen] een race beleefde [naast kijken] was in de tijd dat Schumacher vocht voor het kampioenschap!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Toch maar een 10 al ontbrak er racetechnisch gezien nog wel het 1 en ander aan. Maar natuurlijk een uniek moment waarbij Max de legendarische Maldonado qua erelijst weet te evenaren ;)

Tessa


Franky R.


Pancake Shield

Een 8. Natuurlijk mooi dat Verstappen gewonnen heeft, maar tegelijkertijd heeft de hele race wel aangetoond wat voor reteslechte inhaalsmogelijkheden je hebt in Barcelona. Juist de uitschakeling van de beide Mercedessen en het feit dat de vier koplopers eigenlijk los waren van het veld zorgde voor nog een beetje spanning, maar eerlijk is eerlijk als dit Kvyat en Raikkonen waren geweest, waren we waarschijnlijk allemaal in slaap gevallen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock