Man van de race

Gestart door Arthur, 15 mei 2016 - 17:38:30

« vorige - volgende »

Wie was de man van de wedstrijd.

Max Verstappen
16 (88.9%)
Kimi Raikkonen
1 (5.6%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Valteri Bottas
0 (0%)
Carlos Sainz
1 (5.6%)
Lewis Hamilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Arthur

Ik dacht dat een polletje overbodig was...

MAX VERSTAPPEN  8) ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 17:38:30
Ik dacht dat een polletje overbodig was...

MAX VERSTAPPEN  8) ;D


Geheid overbodig, ja... ;D

Arthur

En cijfer voor race is ook helder; TIEN  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Of een polletje met 10 keer max als optie?

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Ik weet dat iedereen Verstappen zegt, maar ik wil dan toch eventjes nog iemand anders nomineren: Carlos Sainz. Die heeft ook gewoon een dijk van een wedstrijd gereden met een meer dan uitstekend resultaat. Het is al met al niet ondenkbaar dat Sainz wellicht volgend jaar weer naast Verstappen zit (mits Ricciardo natuurlijk zou verkassen). Hij heeft deze race gewoon bewezen dat hij net zo'n talent is als Verstappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Pancake Shield op 15 mei 2016 - 18:10:42
Ik weet dat iedereen Verstappen zegt, maar ik wil dan toch eventjes nog iemand anders nomineren: Carlos Sainz. Die heeft ook gewoon een dijk van een wedstrijd gereden met een meer dan uitstekend resultaat. Het is al met al niet ondenkbaar dat Sainz wellicht volgend jaar weer naast Verstappen zit (mits Ricciardo natuurlijk zou verkassen). Hij heeft deze race gewoon bewezen dat hij net zo'n talent is als Verstappen.

Doen we Man van de race na P1  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Sainz heeft een keurige race gereden, eens, maar by far heeft hij niet het talent van Verstappen.

Jozef

Sainz reed idd een goede race hoor, maar de manier waarop Max deze race won kun je imo on-mo-ge-lijk omheen voor deze poll.

Ja, alles viel voor Max vandaag de goede kant op, het was een ongelooflijke geluksdag. Twee Mercedessen die elkaar uit de race rijden en Vettel en Ricciardo die door een andere strategie wegvallen. Hij had, door precies even goed te rijden, ook op P5 kunnen eindigen vandaag. Maar dan nog zou hij de man van de race zijn geweest, vanwege de manier waarop hij 100% foutloos was met Räikkönen in zijn kielzog. Zo berekend: in de persconferentie zei hij dat hij tijdens het rijden heel goed wist dat hij alleen de laatste chicane goed uit moest komen en dat hij dan aan de Finse druk zou weerstaan. Puik hoor om in die omstandigheden zo je hoofd erbij te houden.

Carlos Sainz? Een eervolle vermelding. Maar Man van de Race, dat is vandaag echt maar één man. Al de rest komt niet eens in aanmerking.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 15 mei 2016 - 18:17:40
Sainz reed idd een goede race hoor, maar de manier waarop Max deze race won kun je imo on-mo-ge-lijk omheen voor deze poll.

Ja, alles viel voor Max vandaag de goede kant op, het was een ongelooflijke geluksdag. Twee Mercedessen die elkaar uit de race rijden en Vettel en Ricciardo die door een andere strategie wegvallen. Hij had, door precies even goed te rijden, ook op P5 kunnen eindigen vandaag. Maar dan nog zou hij de man van de race zijn geweest, vanwege de manier waarop hij 100% foutloos was met Räikkönen in zijn kielzog. Zo berekend: in de persconferentie zei hij dat hij tijdens het rijden heel goed wist dat hij alleen de laatste chicane goed uit moest komen en dat hij dan aan de Finse druk zou weerstaan. Puik hoor om in die omstandigheden zo je hoofd erbij te houden.

Carlos Sainz? Een eervolle vermelding. Maar Man van de Race, dat is vandaag echt maar één man. Al de rest komt niet eens in aanmerking.


Ik zou Hamilton een waterkansje geven...zonder zijn te agressieve poging hadden we naar een Mercedes-treintje zitten kijken... ;D
;) ;) ;)


Arthur

Maar zeker complimenten voor Sainz, puike race gereden. Eervolle vermelding.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

SDG

Citaat van: Jozef op 15 mei 2016 - 18:17:40
Sainz reed idd een goede race hoor, maar de manier waarop Max deze race won kun je imo on-mo-ge-lijk omheen voor deze poll.

Ja, alles viel voor Max vandaag de goede kant op, het was een ongelooflijke geluksdag. Twee Mercedessen die elkaar uit de race rijden en Vettel en Ricciardo die door een andere strategie wegvallen. Hij had, door precies even goed te rijden, ook op P5 kunnen eindigen vandaag. Maar dan nog zou hij de man van de race zijn geweest, vanwege de manier waarop hij 100% foutloos was met Räikkönen in zijn kielzog. Zo berekend: in de persconferentie zei hij dat hij tijdens het rijden heel goed wist dat hij alleen de laatste chicane goed uit moest komen en dat hij dan aan de Finse druk zou weerstaan. Puik hoor om in die omstandigheden zo je hoofd erbij te houden.

Carlos Sainz? Een eervolle vermelding. Maar Man van de Race, dat is vandaag echt maar één man. Al de rest komt niet eens in aanmerking.

Er was misschien een beetje geluk mee gemoeid doordat de Mercs elkaar er afrosten, maar iedereen beseft nu 'in hindsight' wel dat die overwinning er vroeg of laat wellicht toch wel gekomen zou zijn. Tegelijkertijd beseft iedereen nu ook wel dat het wellicht niet bij deze ene overwinning zal blijven. Het is geen toevalstreffer à la Beltoise, Brambilla of Maldonado, maar waarschijnlijk slechts de start van iets veel groters.

Jozef

Om een race te winnen, moet alles goed gaan (tenzij je auto een seconden sneller is dan de rest, dan mag er eens iets kleins fout gaan :P). Voor Max ging vandaag alles goed. Dat maakt de overwinning niet minder verdiend.

Wie er ook zou winnen vandaag, zou altijd het geluk van de Mercedescrash en de goede strategie aan zijn zijde hebben gehad. Deze keer was het Max, en hij heeft het verdiend.

En dit is inderdaad slechts het begin. Al acht ik de kans op een tweede overwinning in 2016 wel kleiner dan 50% (maar niet heel veel kleiner dan 50%). :P

FolkertE

Ik wil ook Kimi nomineren voor een eervolle vermelding. Als hij er niet was geweest was het minder spannend.