Ronde 5: Gran Premio de España, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Tessa, 09 mei 2016 - 17:16:18

« vorige - volgende »

Hamilton vs Rosberg. Wie is er schuldig?

Hamilton 100%
7 (26.9%)
Rosberg 100%
2 (7.7%)
Beiden schuldig
5 (19.2%)
Niemand. Gewoon een race-incident
12 (46.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 18 mei 2016 - 15:05:42

Mickey


C.G. de Beaufort

Prima van Max! Volgende keer nog beter. ..  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Tessa

On-voor-stel-baar........ben benieuwd wat ie doet als ie aan die auto goed kent  ;D

Tuesday

Citaat van: Mickey op 14 mei 2016 - 15:02:04
Zo, was dat even spannend. Die Ricciardo toch nog. :o
dat was zeker spannend, jammer dat Verstappen dat laatste stapje niet kon maken (hebben we vaker gezien). Maar al met al heeft ie het prima gedaan al is het gat uiteindelijk best groot. Wel knap dat Ricciardo met slechts 1 poging er toch zo'n ronde uit weet te persen. En als RBR zo dichtbij zit in Spanje, wat kunnen ze dan in Monaco. Max heeft morgen al kans op een podium en in Monaco zeker weer.

Tuesday

Vettel de hele kwalificatie langzamer als in de 3e vrije training. Gisteren ging ie ook s morgens goed, maar s middags   niet. Raar dat ze dat niet hebben kunnen fixen, maar wellicht werkt het voor de racepace juist weer goed

Sabai

Leuk dat Max meteen zo lekker gaat. Hopelijk krijgen de Mercedes boys wat problemen morgen  :D

Tuesday

Citaat van: Sabai op 14 mei 2016 - 16:14:24
Leuk dat Max meteen zo lekker gaat. Hopelijk krijgen de Mercedes boys wat problemen morgen  :D
Mercedes heeft dit jaar wat problemen met het starten dus wie weet. Maar ik denk dat Max zich vooral moet richten op het achter zich houden van Ferrari. Die starten doorgaans sterk en hebben een goede racepace. Max start niet altijd even geweldig.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 14 mei 2016 - 16:14:24
Leuk dat Max meteen zo lekker gaat. Hopelijk krijgen de Mercedes boys wat problemen morgen  :D
Haha, dat zou wat zijn. Ik opperde ergens anders al het idee dat Mercedes slechte start maakt en Max van P4 direct door naar P1 knalt. En omdat Hamilton op Melbourne er ook al niet voor bij kwam.....
Maar Onder normale omstandigheden denk ik gewoon
1) Lewis
2) Nico
3) Max
4) Ric
5) Kimi
6) Vettel.

Maar weet iemand of Ferrari nou nog flink heeft geupdate?  Niet veel kunnen volgen dit weekend.

Van Wijk

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 15:47:35
Vettel de hele kwalificatie langzamer als in de 3e vrije training. Gisteren ging ie ook s morgens goed, maar s middags   niet. Raar dat ze dat niet hebben kunnen fixen, maar wellicht werkt het voor de racepace juist weer goed

Top info, dan kan het leuk worden als Ferrari het gevecht met de Red Bulls aangaat.

Verder ben ik helemaal niet chauvinistisch , maar hier krijg ik toch een warm gevoel van. ( Max ).
Als enige Nederlander in huis ( ik woon in Belgie ) hoop ik echt dat Stoffel volgend jaar een kans krijgt.

Kan echt niet wachten op de race en waarschijnlijk ben ik te laat op het lentefeest wat voor morgenmiddag gepland staat :)

FolkertE

Citaat van: Van Wijk op 14 mei 2016 - 19:38:23
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 15:47:35
Vettel de hele kwalificatie langzamer als in de 3e vrije training. Gisteren ging ie ook s morgens goed, maar s middags   niet. Raar dat ze dat niet hebben kunnen fixen, maar wellicht werkt het voor de racepace juist weer goed

Top info, dan kan het leuk worden als Ferrari het gevecht met de Red Bulls aangaat.

Verder ben ik helemaal niet chauvinistisch , maar hier krijg ik toch een warm gevoel van. ( Max ).
Als enige Nederlander in huis ( ik woon in Belgie ) hoop ik echt dat Stoffel volgend jaar een kans krijgt.

Kan echt niet wachten op de race en waarschijnlijk ben ik te laat op het lentefeest wat voor morgenmiddag gepland staat :)
Als Stoffel volgend jaar niet zijn debuut maakt, word het lastig. Ik was zeker onder de indruk van zijn optreden in Bahrein en hoopte stiekem dat Alonso nog niet fit genoeg zou zijn voor China.

Maar Ferrari deed het in zijn geheel vrij beroerd. Ruim 6 tiende achter Ricciardo en hoe goed ik beide RBR coureurs ook acht, die maken geen 6 tiende verschil. Ik denk ook dat er iets was wat gewoon niet top werkte. Hopen dat dat in de race verholpen kan worden, maar lijkt er niet op.
Wat ook opvallend is, is dat het rommelt binnen Ferrari.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 14 mei 2016 - 20:41:41
Citaat van: Van Wijk op 14 mei 2016 - 19:38:23
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 15:47:35
Vettel de hele kwalificatie langzamer als in de 3e vrije training. Gisteren ging ie ook s morgens goed, maar s middags   niet. Raar dat ze dat niet hebben kunnen fixen, maar wellicht werkt het voor de racepace juist weer goed

Top info, dan kan het leuk worden als Ferrari het gevecht met de Red Bulls aangaat.

Verder ben ik helemaal niet chauvinistisch , maar hier krijg ik toch een warm gevoel van. ( Max ).
Als enige Nederlander in huis ( ik woon in Belgie ) hoop ik echt dat Stoffel volgend jaar een kans krijgt.

Kan echt niet wachten op de race en waarschijnlijk ben ik te laat op het lentefeest wat voor morgenmiddag gepland staat :)
Als Stoffel volgend jaar niet zijn debuut maakt, word het lastig. Ik was zeker onder de indruk van zijn optreden in Bahrein en hoopte stiekem dat Alonso nog niet fit genoeg zou zijn voor China.

Maar Ferrari deed het in zijn geheel vrij beroerd. Ruim 6 tiende achter Ricciardo en hoe goed ik beide RBR coureurs ook acht, die maken geen 6 tiende verschil. Ik denk ook dat er iets was wat gewoon niet top werkte. Hopen dat dat in de race verholpen kan worden, maar lijkt er niet op.
Wat ook opvallend is, is dat het rommelt binnen Ferrari.
Vettel was in VT2 over 1 ronde ook niet vooruit te branden, maar had wel een goede long runpace. Met een goede start zie ik m morgen nog wel gewoon op het podium komen. Maar goed, het was de bedoeling dat ze met Mercedes zouden gaan vechten en nu doen ze dat met Red Bull. En ze zijn ook nog eens onbetrouwbaar, dus logisch dat het wat rommelt.

Wings

Citaat van: FolkertE op 14 mei 2016 - 20:41:41
Wat ook opvallend is, is dat het rommelt binnen Ferrari.

Dat idee heb ik ook. Het gerucht dat Maurizio Arrivabene de laan uit wordt gestuurd komt natuurlijk ergens vandaag en valt samen met de nieuwe rol van Sergio Marchionne. Ineens vonden Kimi en Seb het nodig om hun teambaas in de hemel te prijzen. Heel apart. Verder proef je dat het rommelt. Afgelopen seizoen en ook dit seizoen leek Ferrari een stap naar de top hebben gezet alleen blijft de gewenste situatie uit. Exact om die reden moest Stefano Domenicali Ferrari verlaten. Dus nee ik denk niet dat men bij Ferrari op dit moment tevreden zijn en ja het rommelt. De Ferrari-top wilt kampioenschappen zien.

Van Wijk

Wat Ferrari betreft: dan hebben we weer stof om over te speculeren hier op het forum :).
Even wat anders: Waar haalde RIC die snelle tijd ineens vandaan? In zijn laatste ronde reed hij bijna een volle seconde van zijn snelste tijd af....

Wings

Bijzonder! Olav sprak het vermoeden uit dat Daniel verstoppertje heeft gespeeld. Ik betwijfel dat en denk dat ze bij Red Bull iets verandert hebben aan de afstelling. Wellicht dat er onbalans was en men gevonden heeft waar dat aan lag. Aan de andere kant gingen Lewis en Nico toch ook een seconde harder en volgens mij de Ferrari's ook. Alleen Max heeft zijn tijd niet scherper gezet zonder dat ik er een verklaring voor heb gelezen.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 10:15:13
Bijzonder! Olav sprak het vermoeden uit dat Daniel verstoppertje heeft gespeeld. Ik betwijfel dat en denk dat ze bij Red Bull iets verandert hebben aan de afstelling. Wellicht dat er onbalans was en men gevonden heeft waar dat aan lag. Aan de andere kant gingen Lewis en Nico toch ook een seconde harder en volgens mij de Ferrari's ook. Alleen Max heeft zijn tijd niet scherper gezet zonder dat ik er een verklaring voor heb gelezen.

Volgens Jan Lammers - Ziggo - heeft Ricciardo de rijders data gelezen die op elk moment van de ronde wordt bepaald, ook die van Max. Daarna heeft hij bepaald waar hij moest later moest remmen. Volgende keer gaat het dus beter van Max, tis effe wennen...  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort