Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Wings

#795
-edit-

gloudiesaurus

Ben toch ook wel benieuwd wat er bij Manor staat te gebeuren.
Naar het schijnt zijn er diverse investeerders die interesse hebben.
Zal een grote invloed hebben op de coureurskeuze.

Zo zou KFC zich in willen kopen, zij zouden Antonio Giovinazzi graag als coureur willen hebben. Runner up in het GP2. Zou ik persoonlijk wel gaaf vinden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Wat is de link tussen beiden? Overigens ben ik helemaal niet onder de indruk van Giovinazzi. Zeker goed maar goed genoeg voor Formule 1?

Jehoentelaar

#798
Giovinazzi reed in het Formule 3 voor Carlin, dat werd gesponsord door Jagonya Ayam, de Indonesische tak van Kentucky Fried Chicken. Het bedrijf stond ook aan de basis van de overstap van Giovinazzi van de Formule 3 naar de GP2. Jagonya Ayam heeft in het verleden al te kennen gegeven op termijn in de Formule 1 te willen gaan sponsoren.

Citaat van: Wings op 19 december 2016 - 09:01:50
Wat is de link tussen beiden? Overigens ben ik helemaal niet onder de indruk van Giovinazzi. Zeker goed maar goed genoeg voor Formule 1?

Runner-up in zijn eerste GP2-seizoen vind ik tamelijk indrukwekkend. Het jaar ervoor pakte hij de tweede plek in het Europees Formule 3. Veel tweede plaatsen dus, maar wel een behoorlijk rappe ontwikkeling nadat z'n carrière wellicht wat traag op gang kwam.

Wings


Geer


Wings

De enige bron is de Braziliaanse krant. Ik houd nog een slag om de arm. Massa is met zijn familie op vakantie en heeft er met geen woord over gerept op Twitter.

Jozef


Wings

http://www.gelderlander.nl/algemeen/sport/mercedes-ziet-opvliegende-wehrlein-niet-zitten-1.6774611

Ik denk een broodje aap verhaal maar goed, wie ben ik om het waarheidsgehalte te betwisten? Wat jullie?

Jehoentelaar


Matthijs


Robbert65

Lauda heeft voor de Oostenrijkse TV een paar dagen geleden nog gezegd, dat ze eind januari de knoop doorhakken omdat ze twijfelen of ze een ervaren rijder moeten nemen of dat ze Pascal Wehrlein een kans geven de concurrentie met Verstappen aan te gaan.

Die uitspraak staat diametraal tegenover berichten als zou de Massa/Bottasconstructie al beklonken zijn. Ik doe ophalende dingen met wenkbrauwen en schouders en wacht rustig op een persberichtje van Mercedes AMG Petronas F1. Maar gottegottegot.... Massa terug? Zijn ze nou helemaal van de plee gerukt? Bottas naar Mercedes? welja... Wehrlein aan de kant zetten omdat hij een grote mond heeft? Sinds wanneer is geldingsdrang in topsport iets uitzonderlijks? En als die jongen zich misdraagt, dan corrigeer je 'm toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 23 december 2016 - 11:08:21
Lauda heeft voor de Oostenrijkse TV een paar dagen geleden nog gezegd, dat ze eind januari de knoop doorhakken omdat ze twijfelen of ze een ervaren rijder moeten nemen of dat ze Pascal Wehrlein een kans geven de concurrentie met Verstappen aan te gaan.

Die uitspraak staat diametraal tegenover berichten als zou de Massa/Bottasconstructie al beklonken zijn. Ik doe ophalende dingen met wenkbrauwen en schouders en wacht rustig op een persberichtje van Mercedes AMG Petronas F1. Maar gottegottegot.... Massa terug? Zijn ze nou helemaal van de plee gerukt? Bottas naar Mercedes? welja... Wehrlein aan de kant zetten omdat hij een grote mond heeft? Sinds wanneer is geldingsdrang in topsport iets uitzonderlijks? En als die jongen zich misdraagt, dan corrigeer je 'm toch?
de Massa/Bottas constructie is nog niet beklonken, maar is wel in de maak. Zitten blijkbaar nog wat haken en ogen aan. Ik denk niet dat het tot eind januari gaat duren en ik denk ook niet dat twijfel de oorzaak van de vertraging is. Wat betreft dat artikel over Wehrlein; als ie echt zo goed zou zijn zouden dat soort dingen echt geen probleem (hoeven) zijn en is het gewoon een kwestie van goed managen. Ik denk dat het eerder een combinatie van factoren is, waarvan er steeds eentje uitgelicht wordt. Te weinig ervaring hoeft geen probleem te zijn, geen absoluut toptalent hoeft geen probleem te zijn en een lastige jongen hoeft ook geen probleem te zijn, maar de combinatie van die 3 misschien wel. Dan heeft Bottas op 2 van die 3 punten toch een (veel) betere score. En Massa ook ;)

Wings

Bijzondere ontwikkelingen (maar ook een suffe Silly season): Wehrlein naar Sauber!

gloudiesaurus

Niet echt verrassend. Maar geen stap voorwaarts voor hem, waarom geen Manor? Zij rijden tenminste nog met Mercedes-motoren.
Bij Sauber ben je dit jaar met een 2015-motor kansloos.

Nasr exit dan maar?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is