Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Wings op 16 december 2016 - 07:41:35
Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 23:26:15
dat kan ook allemaal prima, maar hij kan niet eisen dat hij het stoeltje ook na volgend jaar nog bezet. Verder zal Mercedes vast wel een heel eind in zn wensen mee willen gaan, dat lijkt mij het probleem niet.

Weet je wat nu zo grappig is? Ik denk dat hij dat wel kan eisen. Mercedes heeft een probleem en als zij de oplossing zoeken in vorm van Wehrlein is er ruimte om dingen te wensen. Zeker als een switch langer termijn afspraken in de weg kunnen gaan zitten. Dat het management zekerheden inbouwt vind ik volstrekt logisch. Wat mij meer verbaast is dat Mercedes helemaal geen plan B heeft. Het wegvallen van een coureur is niet dat uniek is. 

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, dat MERC geen plan-B heeft; als één van de rijders bijvoorbeeld bij een crash geblesseerd zou zijn geraakt dan zouden ze Wehrlein hebben opgeroepen. Dat het nu zo lang duurt voordat ze bekend maken wie die stoel krijgt zal te maken hebben met zorgvuldigheid, kansen verkennen of, zoals Mol beweert, met het uitnutten van de marketingopportunity :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Citaat van: Frank F1 op 16 december 2016 - 11:00:22
hee maar jongens het is best duidelijk toch valteri bottas gaat naar mercedes en dan vervangt massa hem gewoon weer bij williams. was altijd ald uidelijk dat massa niet echt wilde stoppen maar wist dat er gewoon geen plek meer was bij een goed team. maar nu ja williams wil wel een ervaren coureur en massa hij kent het team natuurlijk door en door. durf hier best op te wedden let maar op mannen (en vrouwen?? haha).

Ik weet niet of Massa zo graag wil terugkomen. Ik heb overigens altijd de indruk gehad, dat zijn keuze om met pensioen te gaan altijd zijn eigen keuze is geweest. Maar zelfs al was dat niet, dan zou ik juist niet willen terugkeren bij een team dat mij dan gedumpt heeft, omdat er eerst geen plaats meer was voor mij. Bovendien de Massa die ik zag tijdens de race in Brazilië leek mij toch al vrede gesloten te hebben met zijn pensioen. Bottas lijkt mij de voornaamste kandidaat, maar het probleem is gewoon dat Williams hem niet laat gaan tenzij er een ervaren coureur voor in de plaats komt. En ik weet niet of die zo een-twee-drie beschikbaar is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Citaat van: Pancake Shield op 16 december 2016 - 13:23:47
Citaat van: Frank F1 op 16 december 2016 - 11:00:22
hee maar jongens het is best duidelijk toch valteri bottas gaat naar mercedes en dan vervangt massa hem gewoon weer bij williams. was altijd ald uidelijk dat massa niet echt wilde stoppen maar wist dat er gewoon geen plek meer was bij een goed team. maar nu ja williams wil wel een ervaren coureur en massa hij kent het team natuurlijk door en door. durf hier best op te wedden let maar op mannen (en vrouwen?? haha).

Ik weet niet of Massa zo graag wil terugkomen. Ik heb overigens altijd de indruk gehad, dat zijn keuze om met pensioen te gaan altijd zijn eigen keuze is geweest. Maar zelfs al was dat niet, dan zou ik juist niet willen terugkeren bij een team dat mij dan gedumpt heeft, omdat er eerst geen plaats meer was voor mij. Bovendien de Massa die ik zag tijdens de race in Brazilië leek mij toch al vrede gesloten te hebben met zijn pensioen. Bottas lijkt mij de voornaamste kandidaat, maar het probleem is gewoon dat Williams hem niet laat gaan tenzij er een ervaren coureur voor in de plaats komt. En ik weet niet of die zo een-twee-drie beschikbaar is.
Jacq. Villeneuve, R. Doornbos, Pastorrrrrrrr Maldonado, P. di Resta, Gaston Mazzacane, Buemi, Tarsooooo Marques, Bruni, Burti: See them running ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Edwin90

Citaat van: Robbert65 op 16 december 2016 - 13:36:36
Citaat van: Pancake Shield op 16 december 2016 - 13:23:47
Citaat van: Frank F1 op 16 december 2016 - 11:00:22
hee maar jongens het is best duidelijk toch valteri bottas gaat naar mercedes en dan vervangt massa hem gewoon weer bij williams. was altijd ald uidelijk dat massa niet echt wilde stoppen maar wist dat er gewoon geen plek meer was bij een goed team. maar nu ja williams wil wel een ervaren coureur en massa hij kent het team natuurlijk door en door. durf hier best op te wedden let maar op mannen (en vrouwen?? haha).

Ik weet niet of Massa zo graag wil terugkomen. Ik heb overigens altijd de indruk gehad, dat zijn keuze om met pensioen te gaan altijd zijn eigen keuze is geweest. Maar zelfs al was dat niet, dan zou ik juist niet willen terugkeren bij een team dat mij dan gedumpt heeft, omdat er eerst geen plaats meer was voor mij. Bovendien de Massa die ik zag tijdens de race in Brazilië leek mij toch al vrede gesloten te hebben met zijn pensioen. Bottas lijkt mij de voornaamste kandidaat, maar het probleem is gewoon dat Williams hem niet laat gaan tenzij er een ervaren coureur voor in de plaats komt. En ik weet niet of die zo een-twee-drie beschikbaar is.
Jacq. Villeneuve, R. Doornbos, Pastorrrrrrrr Maldonado, P. di Resta, Gaston Mazzacane, Buemi, Tarsooooo Marques, Bruni, Burti: See them running ;D

Als we toch mensen uit hun pensioen gaan trekken, Esteban Tuero is vorige week gestopt met racen  ;D

Frank F1

Citaat van: Pancake Shield op 16 december 2016 - 13:23:47
Citaat van: Frank F1 op 16 december 2016 - 11:00:22
hee maar jongens het is best duidelijk toch valteri bottas gaat naar mercedes en dan vervangt massa hem gewoon weer bij williams. was altijd ald uidelijk dat massa niet echt wilde stoppen maar wist dat er gewoon geen plek meer was bij een goed team. maar nu ja williams wil wel een ervaren coureur en massa hij kent het team natuurlijk door en door. durf hier best op te wedden let maar op mannen (en vrouwen?? haha).

Ik weet niet of Massa zo graag wil terugkomen. Ik heb overigens altijd de indruk gehad, dat zijn keuze om met pensioen te gaan altijd zijn eigen keuze is geweest. Maar zelfs al was dat niet, dan zou ik juist niet willen terugkeren bij een team dat mij dan gedumpt heeft, omdat er eerst geen plaats meer was voor mij. Bovendien de Massa die ik zag tijdens de race in Brazilië leek mij toch al vrede gesloten te hebben met zijn pensioen. Bottas lijkt mij de voornaamste kandidaat, maar het probleem is gewoon dat Williams hem niet laat gaan tenzij er een ervaren coureur voor in de plaats komt. En ik weet niet of die zo een-twee-drie beschikbaar is.

haha ja nee je hoeft me niet te geloven maar denk dat de keus van massa vooral eentje was om de keus van williams voor te zijn begrijp me niet verkeerd hoor. gerespecteerd is hij zeker ook door williams dus dumpen zal niet zo snel gebeuren door dat team, maar ik denk dat massa niet door wilde rijden en dan vorig jaar te horen krijgen van williams dat ze van hem af wilden. maar nu is de situatie natuurlijk totaal anders en omgedraaid. nogmaals je mag er anders over denken maar ik zie dit zeker wel gebeuren.

grtz frank.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 16 december 2016 - 13:08:55
Citaat van: Wings op 16 december 2016 - 07:41:35
Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 23:26:15
dat kan ook allemaal prima, maar hij kan niet eisen dat hij het stoeltje ook na volgend jaar nog bezet. Verder zal Mercedes vast wel een heel eind in zn wensen mee willen gaan, dat lijkt mij het probleem niet.

Weet je wat nu zo grappig is? Ik denk dat hij dat wel kan eisen. Mercedes heeft een probleem en als zij de oplossing zoeken in vorm van Wehrlein is er ruimte om dingen te wensen. Zeker als een switch langer termijn afspraken in de weg kunnen gaan zitten. Dat het management zekerheden inbouwt vind ik volstrekt logisch. Wat mij meer verbaast is dat Mercedes helemaal geen plan B heeft. Het wegvallen van een coureur is niet dat uniek is. 

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, dat MERC geen plan-B heeft; als één van de rijders bijvoorbeeld bij een crash geblesseerd zou zijn geraakt dan zouden ze Wehrlein hebben opgeroepen. Dat het nu zo lang duurt voordat ze bekend maken wie die stoel krijgt zal te maken hebben met zorgvuldigheid, kansen verkennen of, zoals Mol beweert, met het uitnutten van de marketingopportunity :D

Deels misschien wel maar ondanks dat kan ik me niet geheel van de indruk onttrekken dat Mercedes niet happig is om Wehrlein in die auto neer te zetten. Dat Williams met Massa in gesprek is om zijn uittreden een jaar uit te stellen spreekt ook niet in zijn voordeel.  Verder heb ik het over een plan B in een situatie waarin een rijder stopt met racen. Dat is wat anders dan een race de stoel warm houden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 december 2016 - 07:41:35
Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 23:26:15
dat kan ook allemaal prima, maar hij kan niet eisen dat hij het stoeltje ook na volgend jaar nog bezet. Verder zal Mercedes vast wel een heel eind in zn wensen mee willen gaan, dat lijkt mij het probleem niet.

Weet je wat nu zo grappig is? Ik denk dat hij dat wel kan eisen. Mercedes heeft een probleem en als zij de oplossing zoeken in vorm van Wehrlein is er ruimte om dingen te wensen. Zeker als een switch langer termijn afspraken in de weg kunnen gaan zitten. Dat het management zekerheden inbouwt vind ik volstrekt logisch. Wat mij meer verbaast is dat Mercedes helemaal geen plan B heeft. Het wegvallen van een coureur is niet dat uniek is.
tuurlijk is er ruimte om dingen te wensen, maar Wehrlein is bij lange na geen eerste keus, heeft weinig ervaring en is nog een groot vraagteken. Mercedes gaat hem nooit voor meerdere jaren vastleggen, iig niet als vaste racecoureur. Verder is het zo dat Wehrlein volledig afhankelijk is van Mercedes, veel meer dan andersom het geval is. Dus Mercedes bepaald de voorwaarden. Als Wehrlein zekerheden wil inbouwen moet ie vooral niet gaan bluffen, zonder steun van Mercedes is zn F1 carriere ten dode opgeschreven. En nogmaals, het is ook maar de vraag wat voor contract Wehrlein momenteel met Mercedes heeft, misschien kan Mercedes hem, net als ze dat bij Red Bull doen, plaatsen waar ze willen. Je zegt dan wel dat er geen plan B is, maar ik gok dat Wehrlein contractueel wel vastligt als 3e coureur. Een echte topcoureur als reserve aanhouden is natuurlijk een stuk lastiger. Red Bull heeft het wat dat betreft waarschijnlijk nog het beste voor elkaar.
Maar goed, genoeg hierover, ik geloof niet dat Wehrlein uberhaupt ooit in beeld gaat komen.

Jozef

Nou ja, als vijf andere opties mislukken en enkel Wehrlein nog over is, wat gaan ze dan doen als ze er met Wehrlein niet uitkomen? Giovinazzi uit de simulator trekken bij Ferrari? ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 december 2016 - 22:31:10
Nou ja, als vijf andere opties mislukken en enkel Wehrlein nog over is, wat gaan ze dan doen als ze er met Wehrlein niet uitkomen? Giovinazzi uit de simulator trekken bij Ferrari? ;D
dan nog heeft Mercedes meer opties dan dat Wehrlein heeft. Zonder steun van Mercedes rijdt hij geen F1 meer. Mercedes zou eventueel nog kunnen kijken naar coureurs als Vergne en Buemi. En er zijn er nog wel een aantal te vinden die waarschijnlijk niet veel onderdoen voor Wehrlein. Maar goed, vooralsnog lijkt Mercedes er al met optie 1 uit te komen. Zo penibel is het dus allemaal niet.

Jozef

Denk je? Ik denk dat Vettel en Alonso optie 1 en 2 waren en dat Bottas op zijn best optie 3 is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 december 2016 - 00:49:03
Denk je? Ik denk dat Vettel en Alonso optie 1 en 2 waren en dat Bottas op zijn best optie 3 is.
voor zover dat serieuze optie's waren. Hoe dan ook, Mercedes heeft geld,  een topauto en een aantal teams als klant, die hebben een prima onderhandelingspositie. Dat de absolute topteams hun toprijders niet willen afstaan is logisch, maar alles daaronder kan Mercedes in mijn ogen gewoon krijgen als ze willen. Bottas lijkt daarvan toch wel de eerste keus te zijn.

Wings

Citaat van: Tuesday op 16 december 2016 - 18:18:26
Als Wehrlein zekerheden wil inbouwen moet ie vooral niet gaan bluffen, zonder steun van Mercedes is zn F1 carriere ten dode opgeschreven

Je toekomst zeker stellen is niet bluffen. Verder is Pascal ook in beeld bij Sauber. Niet dat hij zijn talent daar kan etaleren maar dat kan hij ook niet bij Manor.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 december 2016 - 08:40:19
Citaat van: Tuesday op 16 december 2016 - 18:18:26
Als Wehrlein zekerheden wil inbouwen moet ie vooral niet gaan bluffen, zonder steun van Mercedes is zn F1 carriere ten dode opgeschreven

Je toekomst zeker stellen is niet bluffen. Verder is Pascal ook in beeld bij Sauber. Niet dat hij zijn talent daar kan etaleren maar dat kan hij ook niet bij Manor.
nou, wel als je weigert een 1-jarig contract bij Mercedes te tekenen. Dan is het einde verhaal voor Wehrlein.

Wings

Je trekt het continu naar uitersten. Ik zeg niet dat Pascal zomaar kan weigeren, wil weigeren of weigert (hij zou wel gek zijn!) maar dat neemt niet weg dat ik mij kan voorstellen dat verder wordt gekeken dan alleen naar 2017. Tenminste als de promotie inbreuk doet op een afgesproken traject met Mercedes. Verder zie ik wel wie het wordt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 december 2016 - 18:22:07
Je trekt het continu naar uitersten. Ik zeg niet dat Pascal zomaar kan weigeren, wil weigeren of weigert (hij zou wel gek zijn!) maar dat neemt niet weg dat ik mij kan voorstellen dat verder wordt gekeken dan alleen naar 2017. Tenminste als de promotie inbreuk doet op een afgesproken traject met Mercedes. Verder zie ik wel wie het wordt.
nou, waar hebben we het dan over? jij begint de discussie met dat je als Wehrlein zijnde een 1 jarige deal zou weigeren. Ik heb al gezegd dat als het puur om het stoeltje bij Mercedes gaat hij dat niet kan weigeren, maar dat er afgezien daarvan natuurlijk van alles valt te regelen. Zeg dan gewoon direct dat je het daarmee eens bent!