Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 14 december 2016 - 18:32:32
Citaat van: Wings op 14 december 2016 - 17:06:52
Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 17:12:10
Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.

De tweet van McLaren over Alonso die zegt dat zijn enige doel is wereldkampioen worden met McLaren-Honda, drijft ook Alonso's afkoopsom nog wat verder de hoogte in.

Hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt dat het gewoon Wehrlein is die het zitje krijgt.

Geeft wel aan dat Pascal optie B of zelfs C is. Dat geeft ook geen vertrouwen. De kans dat hij een jaar later aan de kant wordt geschoven is groot dus een eenjarige deal zou ik niet accepteren.
Wehrlein heeft heel weinig te willen. Gaat ie dwarsliggen is het waarschijnlijk exit F1 voor hem.
My thoughts exactly. De kans is heel groot dat Wehrlein enorm gaat profiteren van deze stoelendans. Is de stoel van Rosberg niet voor hem, dan is de kans groot dat hij in de running is voor het stoeltje dat vrijkomt. En if all else fails dan kan hij vast nog een jaar bij Manor terecht. Als hij nu gaat piepen dan geeft dat des te meer aan waarom Force India hem niet wou.

Fabian

Als Mercedes op zoek zou zijn naar een tussenpaus, ff bellen met Button of Massa??? 

lieven

ik ben ook vrij om een seizoentje te rijden hoor.

Gene probleem ik offer me wel op. :D

Wings

@Matthijs:Ik vind het té makkelijk. Achter een rijder zit een compleet management. Waarschijnlijk hebben zij samen een traject uitgezet voor het langer termijn. Ik kan mij voorstellen dat als dingen veranderen, zij niet zomaar dat traject overboord donderen om de kastanjes voor een ander uit het vuur te halen, zonder zelf de schaapjes op het droge te hebben. Als Mercedes besluit om Pascal in de auto van Rosberg te plaatsen is er zeker ruimte om dingen uit te onderhandelen.

@Fabian: schreef ik ook al. Maar kennelijk is Button (nog) niet in beeld. Althans, ik lees er niks over.

@lieven: een oud Nederlands gezegde luidt: het gedeeld leed is half leed, dus als pleister op de wond wil ik mij hierbij beschikbaar stellen om de helft van de races over te nemen. Ik heb kart-, circuit-, race-ervaring. :)

Fabian

@Wings, had je post niet gelezen of wellicht er over heen gelezen, maar denk dat Button ook niet in beeld is. Of Merc moet hem in januari als een duveltje uit een doosje presenteren. Denk het niet, voorkeur lijkt uit gaan naar Bottas.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 december 2016 - 15:46:18
@Matthijs:Ik vind het té makkelijk. Achter een rijder zit een compleet management. Waarschijnlijk hebben zij samen een traject uitgezet voor het langer termijn. Ik kan mij voorstellen dat als dingen veranderen, zij niet zomaar dat traject overboord donderen om de kastanjes voor een ander uit het vuur te halen, zonder zelf de schaapjes op het droge te hebben. Als Mercedes besluit om Pascal in de auto van Rosberg te plaatsen is er zeker ruimte om dingen uit te onderhandelen.

@Fabian: schreef ik ook al. Maar kennelijk is Button (nog) niet in beeld. Althans, ik lees er niks over.

@lieven: een oud Nederlands gezegde luidt: het gedeeld leed is half leed, dus als pleister op de wond wil ik mij hierbij beschikbaar stellen om de helft van de races over te nemen. Ik heb kart-, circuit-, race-ervaring. :)
Wehrlein heeft zn hele carriere aan Mercedes te danken en zij zijn degenen die het traject uitstippelen. Als hij moeilijk gaat doen is het weg steun van Mercedes en kan ie bij Alquersuari gaan informeren hoe hij nu verder moet.

Tuesday

t is overigens sowieso de vraag of Wehrlein niet al gewoon een contract heeft bij Mercedes en Mercedes hem neer kan zetten waar ze dat willen. Bij Red Bull werken ze wel zo iig.

Wings

Citaat van: Fabian op 15 december 2016 - 15:56:58
@Wings, had je post niet gelezen of wellicht er over heen gelezen, maar denk dat Button ook niet in beeld is. Of Merc moet hem in januari als een duveltje uit een doosje presenteren. Denk het niet, voorkeur lijkt uit gaan naar Bottas.

Denk het ook alleen moet Williams dan wel meewerken. Verder is het duidelijk dat Mercedes een probleem heeft en wellicht moet gaan voor optie B of C. Daar zullen ze niet blij mee zijn.

Wings

Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 16:44:58
Wehrlein heeft zn hele carriere aan Mercedes te danken en zij zijn degenen die het traject uitstippelen. Als hij moeilijk gaat doen is het weg steun van Mercedes en kan ie bij Alquersuari gaan informeren hoe hij nu verder moet.

Je hebt elkaar nodig. Talent en geld vormt de cocktail. Verder neem ik aan dat het management achter de coureur diens carrière beschermt. Prima om mee te denken in oplossingen maar als dingen veranderen creëert dat ruimte. Ik kan mij voorstellen dat een coureur zekerheden inbouwt in vorm van een meerjarig contract bij het hoofdteam of terugkeer garantie. Vul zelf maar in. Als dit soort zaken opgelost konden worden door met het toverstokje te zwaaien was al lang en breed bekend wie Rosberg vervangt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 december 2016 - 21:28:34
Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 16:44:58
Wehrlein heeft zn hele carriere aan Mercedes te danken en zij zijn degenen die het traject uitstippelen. Als hij moeilijk gaat doen is het weg steun van Mercedes en kan ie bij Alquersuari gaan informeren hoe hij nu verder moet.

Je hebt elkaar nodig. Talent en geld vormt de cocktail. Verder neem ik aan dat het management achter de coureur diens carrière beschermt. Prima om mee te denken in oplossingen maar als dingen veranderen creëert dat ruimte. Ik kan mij voorstellen dat een coureur zekerheden inbouwt in vorm van een meerjarig contract bij het hoofdteam of terugkeer garantie. Vul zelf maar in. Als dit soort zaken opgelost konden worden door met het toverstokje te zwaaien was al lang en breed bekend wie Rosberg vervangt.
dat kan ook allemaal prima, maar hij kan niet eisen dat hij het stoeltje ook na volgend jaar nog bezet. Verder zal Mercedes vast wel een heel eind in zn wensen mee willen gaan, dat lijkt mij het probleem niet.

Fabian

Citaat van: Wings op 15 december 2016 - 21:22:51
Citaat van: Fabian op 15 december 2016 - 15:56:58
@Wings, had je post niet gelezen of wellicht er over heen gelezen, maar denk dat Button ook niet in beeld is. Of Merc moet hem in januari als een duveltje uit een doosje presenteren. Denk het niet, voorkeur lijkt uit gaan naar Bottas.

Denk het ook alleen moet Williams dan wel meewerken. Verder is het duidelijk dat Mercedes een probleem heeft en wellicht moet gaan voor optie B of C. Daar zullen ze niet blij mee zijn.
Die zullen zeker niet blij zijn, maar ergens moeten ze dit misschien toch wel geweten hebben. Rosberg zal dit scenario ongetwijfeld al wat langer in zijn hoofd hebben dat als hij kampioen zou worden hij ermee zou stoppen. Zou niemand binnen Merc van dit scenario geweten hebben???

Jozef

Ja, ik denk dat ze het nu wel extra jammer vinden dat Hamiltons motor is ontploft in Maleisië. ;D

Wings

Citaat van: Tuesday op 15 december 2016 - 23:26:15
dat kan ook allemaal prima, maar hij kan niet eisen dat hij het stoeltje ook na volgend jaar nog bezet. Verder zal Mercedes vast wel een heel eind in zn wensen mee willen gaan, dat lijkt mij het probleem niet.

Weet je wat nu zo grappig is? Ik denk dat hij dat wel kan eisen. Mercedes heeft een probleem en als zij de oplossing zoeken in vorm van Wehrlein is er ruimte om dingen te wensen. Zeker als een switch langer termijn afspraken in de weg kunnen gaan zitten. Dat het management zekerheden inbouwt vind ik volstrekt logisch. Wat mij meer verbaast is dat Mercedes helemaal geen plan B heeft. Het wegvallen van een coureur is niet dat uniek is. 

Frank F1

hee maar jongens het is best duidelijk toch valteri bottas gaat naar mercedes en dan vervangt massa hem gewoon weer bij williams. was altijd ald uidelijk dat massa niet echt wilde stoppen maar wist dat er gewoon geen plek meer was bij een goed team. maar nu ja williams wil wel een ervaren coureur en massa hij kent het team natuurlijk door en door. durf hier best op te wedden let maar op mannen (en vrouwen?? haha).

Jozef

Claire Williams heeft het zelf zo aan de BBC gezegd ondertussen, dus nu is het wel gemakkelijk. :P