Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

https://twitter.com/kamui_kobayashi/status/806861669074751488

Kamui Kobayashi heeft gereageerd op het lege zeteltje van Rosberg. Ik vind dit oke, hij wist zelfs een 3e plaats in Japan te bemachtigen met een Sauber in 2012 en tevens, hij passeerde veel. Maar goed, ik denk niet dat ze bij Mercedes op een Japanner zitten te wachten.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Fernando Alonso niet beschikbaar. Dat liet zijn manager Flavio Briatore weten in de Gazetta dello Sport. "Wij hebben een contract bij McLaren en zullen dat respecteren", zei hij.

http://www.telegraaf.nl/telesport/27205181/__Mercedes_kan_ook_streep_door_Alonso_zetten__.html

Groet,

C.G. de Beaufort



Edwin90

Dat respect van Briatore kennen we inmiddels wel  ;)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 december 2016 - 14:11:06
Fernando Alonso niet beschikbaar. Dat liet zijn manager Flavio Briatore weten in de Gazetta dello Sport. "Wij hebben een contract bij McLaren en zullen dat respecteren", zei hij.

http://www.telegraaf.nl/telesport/27205181/__Mercedes_kan_ook_streep_door_Alonso_zetten__.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Briatore zei ook dat het onzin was dat Piquet on demand is gecrasht.

Jehoentelaar

Dat Briatore met een dergelijk statement naar buiten komt geeft in ieder geval aan dat er meer speelt dan helemaal niets.

Geer

het gonst van de geruchtemn rondom Bottas... Williams zou zelfs al een bod van 10 miljoen hebben afgeslagen(?)

ik zou het Bottas gunnen maar voor Williams is het niet ideaal lijkt me.
Mocht Wehrlein naar Williams komen hebben ze daar 2 nieuwe rijders. welliswaar heeft Wehrlein een jaar F1 ervaring maar hij is wel nieuw in het team..

Jozef

Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.

De tweet van McLaren over Alonso die zegt dat zijn enige doel is wereldkampioen worden met McLaren-Honda, drijft ook Alonso's afkoopsom nog wat verder de hoogte in.

Hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt dat het gewoon Wehrlein is die het zitje krijgt.

Tuesday

#757
Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 17:12:10
Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.
tuurlijk, een eerste bod direct accepteren zou dom zijn. Maar ze zullen er echt wel uitkomen. Bottas is niet onvervangbaar en t is maar de vraag wat je aan hem hebt als je hem deze droomkans ontneemt. En dat Williams een 'paydriver' heeft aangenomen geeft juist aan dat ze bereid zijn om voor geld te kiezen. Tenminste, zo kun je het ook bekijken.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 13 december 2016 - 17:41:38
Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 17:12:10
Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.
tuurlijk, een eerste bod direct accepteren zou dom zijn. Maar ze zullen er echt wel uitkomen. Bottas is niet onvervangbaar en t is maar de vraag wat je aan hem hebt als je hem deze droomkans ontneemt. En dat Williams een 'paydriver' heeft aangenomen geeft juist aan dat ze bereid zijn om voor geld te kiezen. Tenminste, zo kun je het ook bekijken.

Dat is waar. Anderzijds, als hij bij Williams moet blijven en hij gaat dan zitten mokken in plaats van op het gas te trappen, dan gooit hij ook zijn laatste hoop weg om in 2018 naar een topteam te kunnen. Ik denk dat hij koelbloedig genoeg is om dat te beseffen en er dus wel vol voor te blijven gaan. Ideaal is het niet, dat zeker.

Arthur

Eerder werd hij ook aan Ferrari gelinkt [daar ging Raikkonen mee van door] en toen is hij ook blijven rijden. Maar mogelijk heeft hij die kans bij Ferrari nooit in zijn hoofd laten komen. Nu lijken de kansen vele malen groter op een stoeltje bij een topteam dus afwachten hoe het zal gaan als het niet door gaat. Aan de andere kant heeft hij ook geen betere opties dan Williams dus klagen mag hij niet.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Er is wel een groot verschil tussen:
- er zijn wat geruchten dat hij misschien naar Ferrari kan, maar een andere coureur met bewezen staat van dienst loopt ermee weg
- Mercedes legt 10 miljoen op tafel om hem te kopen maar Williams zegt gewoon nee

Bij het eerste zeg je "tja jammer, misschien lukt het over een paar jaar". Bij het tweede, en ook al een paar jaartjes ouder, ga je wel even slikken natuurlijk.

Maar Williams en Bottas hebben een contract, dus Williams hoeft helemaal niks.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 21:30:06
Er is wel een groot verschil tussen:
- er zijn wat geruchten dat hij misschien naar Ferrari kan, maar een andere coureur met bewezen staat van dienst loopt ermee weg
- Mercedes legt 10 miljoen op tafel om hem te kopen maar Williams zegt gewoon nee

Bij het eerste zeg je "tja jammer, misschien lukt het over een paar jaar". Bij het tweede, en ook al een paar jaartjes ouder, ga je wel even slikken natuurlijk.

Maar Williams en Bottas hebben een contract, dus Williams hoeft helemaal niks.
https://www.jamesallenonf1.com/2015/08/valtteri-bottas-admits-ferrari-rumours-destabilised-him-and-that-he-needs-to-raise-his-game/
http://www.planetf1.com/news/bottas-ferrari-rumours-made-life-difficult/

Williams moet idd niks, maar er zijn genoeg redenen waarom ze ook niet enorm dwars zullen gaan liggen. Williams heeft sinds de samenwerking met Mercedes wel een enorme sprong voorwaarts gemaakt en zal die samenwerking niet zo maar op het spel willen zetten. Daarnaast heeft Bottas ook maar een contract voor 1 jaar en zoals gezegd hebben dit soort dingen sowieso een enorme invloed op de relatie tussen team en coureur.

Wings

Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 17:12:10
Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.

De tweet van McLaren over Alonso die zegt dat zijn enige doel is wereldkampioen worden met McLaren-Honda, drijft ook Alonso's afkoopsom nog wat verder de hoogte in.

Hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt dat het gewoon Wehrlein is die het zitje krijgt.

Geeft wel aan dat Pascal optie B of zelfs C is. Dat geeft ook geen vertrouwen. De kans dat hij een jaar later aan de kant wordt geschoven is groot dus een eenjarige deal zou ik niet accepteren.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 december 2016 - 17:06:52
Citaat van: Jozef op 13 december 2016 - 17:12:10
Logisch dat ze dat afslaan, vind ik. Naar verluidt krijgen ze 20 miljoen van papa Stroll. Nog meer geld in kas is zinloos als ze geen coureur hebben die het op de baan af kan maken.

De tweet van McLaren over Alonso die zegt dat zijn enige doel is wereldkampioen worden met McLaren-Honda, drijft ook Alonso's afkoopsom nog wat verder de hoogte in.

Hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt dat het gewoon Wehrlein is die het zitje krijgt.

Geeft wel aan dat Pascal optie B of zelfs C is. Dat geeft ook geen vertrouwen. De kans dat hij een jaar later aan de kant wordt geschoven is groot dus een eenjarige deal zou ik niet accepteren.
Wehrlein heeft heel weinig te willen. Gaat ie dwarsliggen is het waarschijnlijk exit F1 voor hem.

Wings

Mercedes heeft een probleem, niet Wehrlein. Als Mercedes uiteindelijk kiest voor de laatste strohalm, Wehrlein, is er zeker ruimte om dingen goed af te spreken.