Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

In 2005 was het zo, alle teams behalve de top 3 van het jaar ervoor mochten een derde auto inzetten op vrijdag. Ik weet nog wel dat McLaren daardoor met drie auto's reed. Ik denk dat dat afgeschaft is wegens te duur.

Dat je verplicht zou worden om een van je twee auto's af te staan aan een onervaren rijder, zou ik niet echt tof vinden. Stel je maar voor dat je een titelstrijd hebt tussen Hamilton en Rosberg waarbij beiden beurtelings de eerste training moeten missen. En dat je dan een circuit hebt waar je voor het eerst komt, waar iemand dan gewoon significant minder tracktime krijgt. Of dat je net een debutant hebt rondrijden die dan alweer zijn plek moet afstaan ook al zijn de circuits voor hem ook nieuw?

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 november 2016 - 15:48:27
In 2005 was het zo, alle teams behalve de top 3 van het jaar ervoor mochten een derde auto inzetten op vrijdag. Ik weet nog wel dat McLaren daardoor met drie auto's reed. Ik denk dat dat afgeschaft is wegens te duur.

Dat je verplicht zou worden om een van je twee auto's af te staan aan een onervaren rijder, zou ik niet echt tof vinden. Stel je maar voor dat je een titelstrijd hebt tussen Hamilton en Rosberg waarbij beiden beurtelings de eerste training moeten missen. En dat je dan een circuit hebt waar je voor het eerst komt, waar iemand dan gewoon significant minder tracktime krijgt. Of dat je net een debutant hebt rondrijden die dan alweer zijn plek moet afstaan ook al zijn de circuits voor hem ook nieuw?


Goed punt...Dan zou ik toch opteren voor een derde auto of een één jaar oude wagen voor de onervaren rijder. Goed, dan zal in 2017 moeilijk gaan omdat de auto's dan alweer veranderen.
Of men zou een onervaren rijder wel ongelimiteerd mogen laten testen tijdens het seizoen.


Er moet op dat gebied wel iets gebeuren, vind ik.


Wings

Citaat van: Jozef op 26 november 2016 - 15:25:32
Had Carlos Sainz ook niet gezegd dat als er in 2018 geen plaats is voor hem bij RBR, dat Red Bull hem dan vrijgeeft? Lijkt me ook wel een leuke voor Ferrari.

Agree. Maar niet gebruikelijk.

Jozef

Gebruikelijk is de situatie bij Red Bull sowieso niet op dit moment. Met Ricciardo en Verstappen rijdt er al tweemaal wereldkampioenenmateriaal rond.

Sainz ga ik nog geen toekomstige wereldkampioen noemen maar wel een mogelijke racewinnaar die goed genoeg kan zijn om bij een topteam te rijden.

Vergne deed ook niet schokkend onder voor Ricciardo trouwens, en verhuisde ook naar Ferrari maar dan wel als testcoureur.

Van Wijk

Mwah, in een kampioenschap ben je altijd afhankelijk van de  sterkte van directe concurrenten dat seizoen. Als Max er niet was geweest had ik Carlos toch echt wel als toekomstig wereld kampioen getipt.

Wings

Citaat van: Jozef op 26 november 2016 - 18:00:37
Gebruikelijk is de situatie bij Red Bull sowieso niet op dit moment. Met Ricciardo en Verstappen rijdt er al tweemaal wereldkampioenenmateriaal rond.

Sainz ga ik nog geen toekomstige wereldkampioen noemen maar wel een mogelijke racewinnaar die goed genoeg kan zijn om bij een topteam te rijden.

Vergne deed ook niet schokkend onder voor Ricciardo trouwens, en verhuisde ook naar Ferrari maar dan wel als testcoureur.

Onduidelijkheid van mijn kant: ik geloof wel dat Sainz weg kan en misschien ook gaat maar niet dat Ferrari hem contracteert als vervanger van Kimi. Maar ik hoop dat ik het mis heb. Wellicht dat hij mijn Ferrari-hart weer sneller doet laten kloppen.

Jozef

Citaat van: Jozef op 16 november 2016 - 22:58:39
Citaat van: Jehoentelaar op 10 november 2016 - 21:49:08
McLaren - Honda
#14 Fernando Alonso
#47 Stoffel Vandoorne

In de kantlijn - Vandoorne gaat niet met nummer 47 racen volgend jaar.

Startnummer 2 voor Vandoorne. En ik die dacht: als er één nummer is dat een racer niet op zijn auto wil, is het wel de 2. ;D

Robbert65

Citaat van: Jozef op 07 december 2016 - 14:27:27
Citaat van: Jozef op 16 november 2016 - 22:58:39
Citaat van: Jehoentelaar op 10 november 2016 - 21:49:08
McLaren - Honda
#14 Fernando Alonso
#47 Stoffel Vandoorne

In de kantlijn - Vandoorne gaat niet met nummer 47 racen volgend jaar.

Startnummer 2 voor Vandoorne. En ik die dacht: als er één nummer is dat een racer niet op zijn auto wil, is het wel de 2. ;D

Genau meine Gedanke! Wie wil er nou een 2 op z'n auto? :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

SDG

Alain Prost werd in ieder jaar waarin hij met startnummer 2 rondreed wereldkampioen...  :)

Matthijs

Citaat van: SDG op 07 december 2016 - 19:12:38
Alain Prost werd in ieder jaar waarin hij met startnummer 2 rondreed wereldkampioen...  :)
Ja, want dit nummer staat meestal op een topauto (van de wereldkampioen).

Robbert65

 
Citaat van: Matthijs op 07 december 2016 - 20:06:25
Citaat van: SDG op 07 december 2016 - 19:12:38
Alain Prost werd in ieder jaar waarin hij met startnummer 2 rondreed wereldkampioen...  :)
Ja, want dit nummer staat meestal op een topauto (van de wereldkampioen).
;D wistiknie, van d'n docteur...  :-\
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Geer

plot twist in mijn hoofd ... Sainz in de Mercedes, Gasly bij Toro Rosso.. Dat zou leuk zijn!

C.G. de Beaufort

https://twitter.com/autosport/status/806528534357405696

Héy, Mercedes heeft een advertentie geplaatst voor een race-driver....  :D

Groet,

C.G. de Beaufort


Jehoentelaar

Zag 'm zonet voorbij komen op WTF1. Mooi hoe Mercedes op de social media met de situatie omgaat.

Wings

Citaat van: SDG op 07 december 2016 - 19:12:38
Alain Prost werd in ieder jaar waarin hij met startnummer 2 rondreed wereldkampioen...  :)

Senna en startnummer 2 bleek niet een grot succes...