Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 12:04:31
Citaat van: Robbert65 op 14 november 2016 - 11:35:52
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 11:23:34
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.
Verstappen reed de laatste stint, na de mislukte switch naar intermediates, op gebruikte full wets, niet op nieuwe banden. Ook Ricciardo was teruggezet op gebruikte banden dacht ik.  Het verschil met Ricciardo was groot en als het klopt met die gebruikte banden van Ricciardo, dus niet te verklaren met nieuwe banden voor Verstappen.
dat zou kunnen, maar die gebruikte banden zullen toch een stuk minder gebruikt zijn dan de banden van andere rijders door die 12 ronden op intermediates. Maar goed, heel veel verschil zal het niet gemaakt hebben, dat zat m vooral in de rijder en de auto.

Maakt niet veel uit op de full-wet band. Zolang de baan voldoende nat genoeg blijft zal dit rubber nauwelijks slijten. Daarvoor zijn ze ontworpen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 12:46:25
De snelheid van Verstappen was dus voor een deel door de banden. Maar het feit dat hij véél makkelijker inhaalde dan Ricciardo was welzeker talent, durf en vertrouwen.

Pirelli zegt van niet: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/346953/pirelli-geeft-credits-volledig-aan-magische-verstappen/

Pancake Shield

Overigens lijkt door de situstie bij Manor Wehrlein wel het kind van de rekening te worden. Niet dat hij extreem overtuigd heeft dit jaar, Haryanto en Ocon deden niet al te veel onder had ik het idee. Maar toch hij is toch een beetje Mercedes golden boy. En nu loopt hij achter de feiten aan tenzij de Duitsers met een hele aantrekkelijke motordeal komen voor Manor.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Edwin90

Ik stel voor dat we in dit topic weer doorgaan over het Silly season  :)

Bovenstaande discussie mag voortgezet worden in het Max Verstappen topic!  ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Pancake Shield op 15 november 2016 - 03:29:17
Overigens lijkt door de situstie bij Manor Wehrlein wel het kind van de rekening te worden. Niet dat hij extreem overtuigd heeft dit jaar, Haryanto en Ocon deden niet al te veel onder had ik het idee. Maar toch hij is toch een beetje Mercedes golden boy. En nu loopt hij achter de feiten aan tenzij de Duitsers met een hele aantrekkelijke motordeal komen voor Manor.

Inderdaad, tenzij er enorme financiële concessies worden gedaan door meerdere partijen is het einde verhaal voor Wehrlein. Je kunt je bij Mercedes echter wel afvragen of het aanhouden van Wehrlein veel zin heeft nu de betere Ocon is gepromoveerd naar Force India. Ik geloof, zoals in een eerdere post al is aangegeven, niet dat Mercedes op korte c.q. middellange termijn twee nieuwe coureurs bij hun eigen team aanstelt.

gloudiesaurus

Olav Mol vertelde in de uitzending zondag dat Wehrlein niet lekker ligt bij de monteurs van Force India en Manor.
Wehrlein zou nogal een "air" om zich heen hebben.

Wehrlein moet hopen dat hij ondersteuning houdt van Mercedes, dan rijdt hij volgend jaar wel weer Formule 1 denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2016 - 17:23:51
Wehrlein moet hopen dat hij ondersteuning houdt van Mercedes, dan rijdt hij volgend jaar wel weer Formule 1 denk ik.

Waar dan? Manor staat op klappen en Sauber rijdt met andere motoren. De gedachte "steun van Mercedes is garantie voor Formule 1" gaat voorbij aan de actualiteit.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2016 - 17:45:22
Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2016 - 17:23:51
Wehrlein moet hopen dat hij ondersteuning houdt van Mercedes, dan rijdt hij volgend jaar wel weer Formule 1 denk ik.

Waar dan? Manor staat op klappen en Sauber rijdt met andere motoren. De gedachte "steun van Mercedes is garantie voor Formule 1" gaat voorbij aan de actualiteit.
ik ben benieuwd of Sauber nog van gedachte gaat/kan wisselen met de extra miljoenen in het verschiet. Als ze de ruimte hebben om het te investeren dan lijkt een 2017 motor mij wel de beste investering.

Pancake Shield

Zelfs al zou Manor het overleven, zie ik hem daar niet aanschuiven als rijder. En Sauber lijkt mij sowieso een no-go ivm met de Ferrari-motoren.

En betreffende die air en Wehrlein. Daar schijnen zelfs in het verleden in de DTM problemen mee geweest te zijn. Ik had links en rechts gelezen dat Wehrlein een verschrikkelijke arrogante kwal was, die verwachtte dat alles wel en beetje kwam aanwaaien. Nogmaals geen idee of dit waar is of niet. Maar en dergelijke houding helpt je niet veel verder. Zeker niet bij een team als Manor dat toch meer op samenwerking en saamhorigheid vertrouwt dan een groter team als bv Mercedes. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2016 - 17:45:22
Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2016 - 17:23:51
Wehrlein moet hopen dat hij ondersteuning houdt van Mercedes, dan rijdt hij volgend jaar wel weer Formule 1 denk ik.

Waar dan? Manor staat op klappen en Sauber rijdt met andere motoren. De gedachte "steun van Mercedes is garantie voor Formule 1" gaat voorbij aan de actualiteit.

Manor staat op klappen? Waar heb je dat gelezen? Dat is nieuw voor mij.
Ik denk dat als hij steun heeft van Mercedes Manor zijn beste optie is, Sauber met Ferrari zal sponsorgeld eisen.

@Pancake shield: Olav had een verhaal van gelijke strekking over Wehrlein. Hij heeft bij Force India getest en zou daar binnen gekomen zijn als Mercedes-coureur, hij zou ze daar wel even vertellen hoe alles zou werken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 15 november 2016 - 18:07:13
Zelfs al zou Manor het overleven, zie ik hem daar niet aanschuiven als rijder. En Sauber lijkt mij sowieso een no-go ivm met de Ferrari-motoren.

En betreffende die air en Wehrlein. Daar schijnen zelfs in het verleden in de DTM problemen mee geweest te zijn. Ik had links en rechts gelezen dat Wehrlein een verschrikkelijke arrogante kwal was, die verwachtte dat alles wel en beetje kwam aanwaaien. Nogmaals geen idee of dit waar is of niet. Maar en dergelijke houding helpt je niet veel verder. Zeker niet bij een team als Manor dat toch meer op samenwerking en saamhorigheid vertrouwt dan een groter team als bv Mercedes.
Die verhalen heb ik ook voorbij zien komen. Vraag me altijd af wat daar waar van is. Tegenwoordig komen er 1001 verhalen binnen over elke rijder dan ook. Maar arrogant of niet, hij doet het niet verkeerd, maar Ocon doet het ook zeker niet slecht en dan word je helaas in dit soort situaties afgerekend op je persoonlijkheid.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2016 - 18:22:57
Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2016 - 17:45:22
Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2016 - 17:23:51
Wehrlein moet hopen dat hij ondersteuning houdt van Mercedes, dan rijdt hij volgend jaar wel weer Formule 1 denk ik.

Waar dan? Manor staat op klappen en Sauber rijdt met andere motoren. De gedachte "steun van Mercedes is garantie voor Formule 1" gaat voorbij aan de actualiteit.

Manor staat op klappen? Waar heb je dat gelezen? Dat is nieuw voor mij.
Ik denk dat als hij steun heeft van Mercedes Manor zijn beste optie is, Sauber met Ferrari zal sponsorgeld eisen.

@Pancake shield: Olav had een verhaal van gelijke strekking over Wehrlein. Hij heeft bij Force India getest en zou daar binnen gekomen zijn als Mercedes-coureur, hij zou ze daar wel even vertellen hoe alles zou werken.

Auto Motor und Sport schreef afgelopen week (nog voor de GP in Interlagos) dat Manor zeer waarschijnlijk forfait moet geven voor 2017 als het het prijzengeld van P10 mist en het die miljoenen niet op een andere manier bij elkaar kan krijgen.

gloudiesaurus

Ik zie het nu ook:

Citaat
Manor's F1 future once again under cloud

Wednesday 16 November at 07:35 :     Nov.16 (GMM) A dark cloud has reportedly moved back over the future of the F1 backmarker Manor.

Finnish newspaper Ilta Sanomat claims there are rumours the team, which almost collapsed at the end of 2014, is now once again in danger of running out of steam.

Germany's Auto Bild is reportedly similarly, saying the financial situation means that if Manor wants to survive, it will almost certainly have to hire "two pay drivers" for 2017.

Reportedly, the big problem for Manor is having lost the lucrative tenth place in the constructors' world championship to Sauber, after Felipe Nasr's surprise ninth place in the wet Brazilian grand prix.

Tenth place is worth at least $15 million and perhaps much more, while eleventh gets nothing.

"This result is thanks to the whole team," Sauber team boss Monisha Kaltenborn is quoted by Blick. "This is the reward for their great work."

But while it is Nasr who scored the sensational result for Sauber, it may actually have harmed rather than helped the Brazilian's chances of staying at the Swiss team.

That is because Manor may now need to chase the best funded drivers for 2017 rather than stick with Pascal Wehrlein, who is backed by Mercedes.

It is believed Esteban Gutierrez, Jordan King and Rio Haryanto are all offering more to Manor than Wehrlein and Mercedes can.

So if Wehrlein is on the move, Sauber might sign him -- to replace Nasr, whose Banco do Brasil sponsorship is in trouble.

Dus het kan zo maar zijn dat Wehrlein naar Sauber gaat, en Gutierrez/ King/ Haryanto naar Manor?
Heeft Nasr met zijn 9e plek eigenlijk zijn eigen ruiten ingegooid, dat zou cru zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Jep, best een dubbele gedachte. King en Haryanto zou zomaar kunnen. Haryanto deed het ten opzichte van Wehlrein heel niet zo slecht. King is een aardig talent maar heeft nooit heel erg kunnen overtuigen. Maar ja, als Manor het daarmee redt, dikke prima wat mij betreft.

Robbert65

Wie had ooit kunnen denken dat de winnaar van DTM en dé comming man van Mercedes na zo'n korte tijd alweer moet vrezen voor een plek in F1.
Ergens in de verte zie ik het hoofd van Robin Frijns voor me, die heeft zijn F1-toekomst ook door persoonlijkheidskenmerken door de put zien gaan.

Bij Wehrlein geldt ook nog, dat hij niet heel veel sneller was dan zijn teamgenoten...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel