Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Precies,  get is pas officieel als gppits het zegt hahah.

Maar goede keuzes moet ik zeggen. Volgens Magnussen had zelfs de paus niet getekend  voor Renault

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2016 - 14:10:01
Kan alle kanten op gaan met Haas nu. Grosjean lijkt mij wel een save bet nu die geruchten over een terugkeer bij Renault eindelijk onwaar zijn bewezen. Die gaat echt niet vrijwillig naar Sauber of Manor.

Denk dat Haas wel op zeker voor Grosjean of Magnussen gaat nu. Iemand anders zou een grote verrassing zijn. Vooral: wie in vredesnaam?

Grosjean heeft toch een doorlopend contract?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 10 november 2016 - 21:49:08
Citaat van: Robbert65 op 10 november 2016 - 19:44:52
Citaat van: Jehoentelaar op 10 november 2016 - 19:12:30
Iedereen heeft een citaatknop. Maar moment.
Ik was toch te bescheiden:-) heb er wel aan gedacht maar uit respect voor de schepper van de lijst dat toch maar laten liggen...

Nah, bij deze dan. Ga lekker los allemaal; geruchten houd ik toch niet allemaal bij. Zijn grotendeels van een oud-forummer vandaan gekomen. ;)

------

Mercedes AMG Petronas - Mercedes
#6 Nico Rosberg
#44 Lewis Hamilton

Infiniti Red Bull Racing - Renault
#3 Daniel Ricciardo
#33 Max Verstappen

Scuderia Ferrari - Ferrari
#5 Sebastian Vettel
#7 Kimi Raikkonen

Sahara Force India - Mercedes
#11 Sergio Perez
#31 Esteban Ocon

Williams Martini Racing - Mercedes
# ? Lance Stroll
#77 Valtteri Bottas

McLaren - Honda
#14 Fernando Alonso
#47 Stoffel Vandoorne

Scuderia Toro Rosso - Ferrari
#26 Daniil Kvyat
#55 Carlos Sainz

Haas F1 Team - Ferrari
#8 Romain Grosjean
#20 Kevin Magnussen

Renault F1 team
#27 Nico Hülkenberg
#30 Joylon Palmer

Manor  F1 Team - Mercedes
#94 Pascal Wehrlein
# ? Roept u maar!

Sauber F1 Team - Ferrari
#9 Marcus Ericsson
# ? Felipe Nasr / Esteban Gutiérrez

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Alleen de onderste vier stoeltjes zijn nog wees...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Dat Renault blijft vasthouden aan Palmer verbaast me.

FolkertE

Ik vermoed ook dat het gebrek aan veel betere opties ook mee speelt. Niet veel rijders willen nu al een gok neen met Renault.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2016 - 09:45:27
Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2016 - 14:10:01
Kan alle kanten op gaan met Haas nu. Grosjean lijkt mij wel een save bet nu die geruchten over een terugkeer bij Renault eindelijk onwaar zijn bewezen. Die gaat echt niet vrijwillig naar Sauber of Manor.

Denk dat Haas wel op zeker voor Grosjean of Magnussen gaat nu. Iemand anders zou een grote verrassing zijn. Vooral: wie in vredesnaam?

Grosjean heeft toch een doorlopend contract?

Stond geloof ik niet volledig vast. Maar nu wel, haha. :)

Franky R.

Citaat van: Wings op 12 november 2016 - 13:59:03
Dat Renault blijft vasthouden aan Palmer verbaast me.


Mij ook, hoor! Had dan desnoods Massa in die Renault gezet dan... :P  Of Maldonado... ;D

Pancake Shield

Ik wil wel eens zien wat Palmer gaat doen als ie een betere auto onder zijn kont krijgt. Natuurlijk hij blijft achter op Magnussen, maar eerlijk is eerlijk de Renault is ook dramatisch. Ik hoop dat ie volgend jaar in ieder geval in de buurt van Hulkenberg kan blijven, anders is het ook wel een slechte keuze geweest. Je hebt immers Sirotkin als reserve/test-rijder, geef hem dan wellicht nog een kans.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 09:27:41
Je zag gisteren ook dat bijvoorbeeld de Manor-rijders het veel zwaarder hadden dan bijvoorbeeld Max. Rijden in deze condities is heel lastig, maar als je een auto hebt met weinig downforce dan is dat extra moeilijk. Wellicht geldt dat voor Palmer, zoals dat ook voor Massa en Bottas gold.
idd, blijft altijd lastig inschatten. Misschien hebben er wel meer rijders net zo goed gereden als Max gisteren. Ook bij regen blijft de auto een groot verschil maken. Palmer deed het op zich geen eens onaardig, onder de SC crashen heeft op zich niet zoveel met stuurmanskunst te maken, maar meer met (gebrek aan) ervaring.

Wings

Citaat van: Franky R. op 13 november 2016 - 21:28:45
Citaat van: Wings op 12 november 2016 - 13:59:03
Dat Renault blijft vasthouden aan Palmer verbaast me.


Mij ook, hoor! Had dan desnoods Massa in die Renault gezet dan... :P  Of Maldonado... ;D

Waarom niet Ocon / Wehlein? Of van mijn part Romain en was Button niet beschikbaar voor een jaar? Palmer vind ik echt te licht.

Jehoentelaar

Dit artikel van AMuS geeft een aardig beeld van de situatie met de laatste stoeltjes. Manor lijkt Nasr om z'n centen nodig te hebben, maar Banco do Brasil is dichtbij een contractverlenging met Sauber (de sponsor dus). Ondertussen is Wehrlein ook in de race voor een plek bij Sauber. Ericsson en Gutiérrez zouden dan buitenspel staan, aangenomen dat Manor het zonder een wonder in Abu Dhabi en/of het tekenen van Felipe Nasr bij niet overleeft.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/nasr-wehrlein-sauber-f1-2017-780452.html

gloudiesaurus

Denk dat het goede resultaat van gisteren wel mee help bij Nasr. Sauber zit dan als ze echte 10 worden in het WK, wat ruimer in de centjes.
Ik gok op Ericsson + Nasr bij Sauber volgend jaar.

Wehrlein en Gutiérrez bij Manor dan?
Haryano en King worden daar ook genoemd. Haryanto was niet betrouwbaar met betalen dit jaar en King heeft nog nauwelijks ervaring.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Haryanto schijnt andere sponsoren te hebben gevonden die betrouwbaarder zijn (blijkbaar is heel Indonesië gek op die vent). King deed het in de juniorseries niet bijzonder goed maar zou eveneens een zakje geld hebben. Op dit moment is dat de hoogste prioriteit voor Manor. Coureurs die geen geld meebrengen hebben daar, tenzij er een wonder gebeurt in Abu Dhabi, op dit moment nauwelijks kans. Ervaring boeit ze echt helemaal geen zak als een paar miljoen meer of minder bepaalt of het team überhaupt kan overleven.