Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2016 - 14:54:00
Dat zeggen ze al 3 maanden maar Pérez was er heel duidelijk over dat het nog niet in kannen kruiken was. Na de kwalificatie zei hij dus dat er een deal rond was maar wilde hij nog niet zeggen met welk team. Ondertussen meldt Autosport (als enige?) dat het inderdaad Force India is.

Autosport zegt ook dat Stroll (zo goed als) vastligt bij Williams. En ze zien ook niks meer veranderen in de line-ups van Haas en Toro Rosso.

Stroll lijkt me mede dankzij zijn geld wel een zekerheidje.

En Perez, tsjah waar zou hij dan naar toe moeten? Renault? Lijkt me Force India een betere optie.

Gasly misschien bij Toro Rosso? Al lijkt Gasly de GP2-titel nu te verspelen.
Heeft wel een paar indrukwekkende races gereden in GP2.

En zou Guttierez blijven bij Haas? Zou dan vooral dankzij het geld zijn. Heeft dit jaar nog geen WK-punt gescoord.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik zou Renault een logische optie vinden voor Pérez, maar die discussie is een paar pagina's terug in dit topic al te lezen. ;)

Gaetan Vigneron lanceerde over Pérez zijn eigen theorie vanmorgen tijdens de kwalificatie (hij zei erbij dat het echt nergens op gebaseerd was en dat het gewoon zijn eigen speculatie was): misschien wilde Pérez naar Haas om zo voor 2018 aan te kloppen bij Ferrari. Ook Motorsport.com bericht nu over deze theorie, in de tweede helft van dit artikel.

Maar zelf denk ik toch dat Pérez ook uitkeek naar Renault. Dat is ook de meest plausibele verklaring waarom Renault zelf haar rijderskeuze bleef uitstellen (zie de herhaaldelijke uitlatingen van Magnussen dat hij niet begreep waar ze op wachtten).


gloudiesaurus

Verhaal gaat over Perez en Haas.
Force India heeft al een contract met de sponsoren van Perez maar nog niet met Perez naar het schijnt.
Het is meestal geen goed teken als teams gaan roepen dat een coureur volgend jaar toch echt wel bij hun rijdt.

Gasly dit weekend heel nadrukkelijk aanwezig in de Red Bull box bij Helmut Marko. Zou hij dan toch?
Verspeelt op zaterdag wel bijna zijn GP2-titel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik ga er eigenlijk vanuit of Gasly de boel verspeelt of niet dat hij dan alsnog de promotie maakt. Kvyat's  prestatie zitten de laatste paar races wel in de opwaartse gang, maar overall doet hij toch echt onder voor Sainz. Dan denk ik dat Toro Rosso liever de gok neemt met Gasly, die misschien dezelfde prestaties als Kvyat levert, maar nog wel wat ontwikkeling in zit. Nog een jaar GP2 zou denk ik de doodsteek zijn voor Gasly.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Citaat van: Pancake Shield op 02 oktober 2016 - 13:52:26
Ik ga er eigenlijk vanuit of Gasly de boel verspeelt of niet dat hij dan alsnog de promotie maakt. Kvyat's  prestatie zitten de laatste paar races wel in de opwaartse gang, maar overall doet hij toch echt onder voor Sainz. Dan denk ik dat Toro Rosso liever de gok neemt met Gasly, die misschien dezelfde prestaties als Kvyat levert, maar nog wel wat ontwikkeling in zit. Nog een jaar GP2 zou denk ik de doodsteek zijn voor Gasly.


Kvyat contractverlenging en Gasly derde rijder bij STR, Kvyat krijgt nog een kans, blijft het prutswerk, dan Gasly in de tweede STR?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Perez heeft inmiddels bevestigt dat hij bij Force India blijft:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126488/perez-confirms-2017-force-india-deal

Zou dit dan de redding voor Magnussen zijn, die nu wel zeer waarschijnlijk bij Renault blijft?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Perez leest hier mee en heeft de bevestiging de deur uitgestuurd  ;)

Als ik Renault was zou ik Magnussen houden. Hij is een degelijk coureur en heeft al de ervaring met het team.
Palmer zou ik dan vervangen door bijvoorbeeld Ocon?

http://www.gppits.net/nieuws/stroll_op_weg_naar_williams/

Stroll is F3-kampioen en lijkt nu voor Williams een zekerheidje.

Als Gasly de GP2-titel pakt moet hij promoveren. Maar met nog 2 races te gaan is hij nu underdog geworden. In Abu Dhabi valt de beslissing. Geen idee wat Toro Rosso doet als Gasly 2e wordt. Helmut Marko is bikkel hard, geen titel, geen stoeltje?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Renault zit nu in de unieke situatie dat het meerdere rijders op het oog heeft, maar GEEN ervan is eigenlijk beschikbaar:
- Bottas (lijkt zeker bij Williams)
- Perez (lijkt bevestigd bij Renault)
- Sainz (wordt wss niet door RBR vrijgegeven)
- Hulkenberg (naam dook in de Duitse pers op nadat Perez was bevestigd)

Blijven over hun eigen talenten: Ocon en Rowland, en vaste krachten Magnussen en geldbuidel Palmer
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 03 oktober 2016 - 10:27:05
Als Gasly de GP2-titel pakt moet hij promoveren. Maar met nog 2 races te gaan is hij nu underdog geworden. In Abu Dhabi valt de beslissing. Geen idee wat Toro Rosso doet als Gasly 2e wordt. Helmut Marko is bikkel hard, geen titel, geen stoeltje?

De keuze is Gasly schijnbaar ontnomen. Persbureaus Ria Novosti en Tass berichten dat Kvyat's contract verlengd wordt. Nog even wachten op de bevestiging natuurlijk.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Objectief gezien is Gasly natuurlijk een groot talent. Maar ik heb niet het idee dat hij een exceptioneel talent is. En Red Bull stroomt natuurlijk over van talent nu. Gasly beter dan Sainz of Kvyat? Ik betwijfel het.

Saillant detail: in Formula Renault 2.0 waren Nyck de Vries en Gasly eens teamgenoten. De Vries won dat duel met overtuigende cijfers.

Jozef

De Vries is wel een jaar ouder wat op die leeftijd (16 vs. 17) misschien nog wel uitmaakt. Anderzijds had Gasly er toen wel al een jaar F4 op zitten terwijl De Vries vers uit de karts kwam. Interessant in elk geval wel, inderdaad.

Intussen ontwikkelde Gasly wel meer door, hij debuteerde in 2014 naar de FR3.5 en werd er tweede achter Sainz, terwijl De Vries een jaar later pas de stap zetten en pas derde werd achter Rowland en Vaxivière.

Matthijs

#491
Citaat van: Jozef op 06 oktober 2016 - 16:00:18
Intussen ontwikkelde Gasly wel meer door, hij debuteerde in 2014 naar de FR3.5 en werd er tweede achter Sainz, terwijl De Vries een jaar later pas de stap zetten en pas derde werd achter Rowland en Vaxivière.
Nyck de Vries deed in Formule Renault 2.0 niet zoveel fout. Het was niet zijn schuld dat de auto totaal niet ging in het jaar dat Gasly kampioen werd. Nadat de problemen waren opgelost werd Nyck dominant. Echter, in de hogere klassen vind ik De Vries niet meer indrukwekkend. Goed en talentvol zeker, maar hij lijkt geen buitencategorie meer. Vechten om het kampioenschap in GP2 (Gasly) is nu eenmaal wat indrukwekkender dan vechten om podiums in GP3 (De Vries) Het zou mij zeer verbazen als Nyck de F1 haalt.

gloudiesaurus

Precies, zeker in het GP3 vind ik hem dit jaar niet erg indrukwekkend. Zijn teamgenoten presteren beter terwijl De Vries nu al behoorlijk wat autosportervaring heeft.
Lijkt wel of zijn carrière een beetje afvlakt, hij stapt niet door.

Ik ben ook bang dat de Formule 1 een brug te ver voor hem gaat zijn.

Je ziet het bij meer coureurs. Van der Garde werd bijv. wereldkampioen karting maar was bijv. in Formule 3 ook niet meer zo indrukwekkend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

maar haalde wel Formule 1... Ach, je moet bij een stap naar een team in F1 ook geluk hebben. en er moet een plekkie vrij zijn...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Geer

heeft iemand een idee wie het zitje van Massa gaat bezetten?