Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 21:54:56
Tja, ik zeg dat Ferrari vandaag trager was dan Red Bull. Jij hebt het dan over een "feit dat het niet zo is". Wie doet er dan alsof hij een patent heeft op de waarheid?

Jij. Ik heb niet ontkent dat Ferrari vandaag trager was. Jij wel dat als ik dat durf te beweren jij niet meer reageert. Daarmee insinueer je dat er één waarheid is.

CitaatEn ik kan me vergissen maar ik denk niet dat je mij kunt beschuldigen structureel Max-bashen... Een kanttekening plaatsen en nuanceren is in mijn ogen overigens hetzelfde, en als jij daar een allergie voor hebt dan is dat echt jouw probleem.

Ik beschuldig je daar niet van. Jij hebt het over euforie in het algemeen, ik over het nuanceren van deze euforie. Dat jij het naar jou toetrekt bewijst dat het minder algemeen is dan je neerzet. Verder een dooddoener om te roepen dat als ik wat vind van kritiek op lofzang dat mijn probleem is. Ik roep toch ook niet dat het jouw probleem is als je schrijft dat de euforie een tikkeltje minder kan. Laat dit soort dingen alsjeblieft achterwege.

CitaatEn dat is het laatste dat ik zeg in deze discussie. Matthijs heeft gelijk, onze meningen wijken niet eens zo ver af. Jammer dat sommigen niet met een beetje realisme om kunnen gaan.

Je visie en nuance is niet per definitie een implementatie van realisme. Het is slechts een ingenomen standpunt dat je deelt en waarmee ik het oneens ben. De lofzang vanuit alle windrichtingen vind ik een prima projectie van de realiteit. Wat dat aangaat vind ik het net zo jammer dat sommigen niet om kunnen gaan met een beetje realisme als jij. Last but not least vind ik niet dat onze standpunten niet ver afwijken. Het contrast tussen doen waartoe het materiaal Max instaat acht en verder Ricciardo het vuur niet aan de schenen leggen staat mijlen ver verwijderd van de kredieten die ik hem geef. Net als Helmut Marko ben ik lyrisch en vind ik het een ijzersterk en sensationeel debuut.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 22:41:21
ik probeer ook vooral vaak gewoon mijn bek te houden als het over Max gaat.
1. Waarom zou je dat doen op een plaats waar je in redelijkheid alles zeggen kunt?
2. Waarom alleen specifiek over Max Verstappen? Wat is het verband tussen jouw neiging terughoudend te zijn en onderwerpen over Max Verstappen?
3. Hoe kunnen we helpen te zorgen dat je je voortaan vrijuit kunt uiten hier?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 22:34:21
Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 21:54:56
En dat is het laatste dat ik zeg in deze discussie. Matthijs heeft gelijk, onze meningen wijken niet eens zo ver af. Jammer dat sommigen niet met een beetje realisme om kunnen gaan.
ligt er ook aan hoe je het brengt. Onder het enthousiasme zit echt wel realisme. Bij jou zien we alleen maar realisme, elke keer opnieuw, bar weinig enthousiasme. De kanttekeningen zijn prima, hoe meer hoe beter, net zo goed als de lofuitingen ook welkom zijn. Als je alleen kanttekeningen plaats kom je wat negatief over, met alleen lofuitingen kom je wellicht veels te positief over. Persoonlijk vind ik het jammer dat je continu het onrealistisme wilt benadrukken, terwijl enthousiasme ook een heel mooi onderdeel van de sport is. Niet iedereen beleefd het op dezelfde manier. Ik vind dat jij zelf in de hele Max discussie de positievelingen wat te makkelijk wegzet. Qua inhoud zijn je opmerkingen overigens prima, maar nogal eenzijdig.

Netjes verwoord!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 15 mei 2016 - 01:22:58
Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 22:41:21
ik probeer ook vooral vaak gewoon mijn bek te houden als het over Max gaat.
1. Waarom zou je dat doen op een plaats waar je in redelijkheid alles zeggen kunt?
2. Waarom alleen specifiek over Max Verstappen? Wat is het verband tussen jouw neiging terughoudend te zijn en onderwerpen over Max Verstappen?
3. Hoe kunnen we helpen te zorgen dat je je voortaan vrijuit kunt uiten hier?

Het is niet omdat je alles kúnt zeggen, dat je alles moet zeggen. Zwijgen is ook een kunst. :)

Max Verstappen is gewoon een gevoelig onderwerp, dat bewijst de discussie van zaterdag. Ik ga altijd een beetje schuifelen op mijn stoel wanneer er een hype uitbreekt, maar dat betekent niet dat ik tot in den treure bij elke GP over die hype moet zeuren.

Zelfs nu, nu ik mij inhoud, doen mensen al alsof ik denk dat Max geen topper is (zie de post van Mickey). Terwijl ik ook denk dat deze jongen wereldkampioen gaat worden. Als ik nog meer de huidige resultaten zou relativeren, breekt de hel pas echt los. ::)

Arthur

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 22:41:21
Als het positieve al 10 keer benoemd wordt, kan ik het nog een 11de keer helemaal uitschrijven en dan mijn bedenkingen toevoegen, of ik kan gewoon zeggen "het is inderdaad heel goed, maar". Ik kan begrijpen dat ik dan negatief overkom. Ik had eigenlijk niet door dat dat zo is, want ik probeer ook vooral vaak gewoon mijn bek te houden als het over Max gaat. Bedankt dat je dit even aanduidt, ik zal erop proberen te letten.

Elkander begrepen, goede reactie. Zo moet het op een forum!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Dit is niet voor niets het leukste forum van de hele Nederlandse Formule 1- wereld ;-)


Zeg het voort! zeg het voort!! ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

In mijn perceptie is er ruimte genoeg om over welk onderwerp dan ook te discussiëren. Het label wat aan de Verstappen-discussie wordt gehangen, wordt door mensen gehangen, die aangesproken worden op onterecht geplaatste kanttekeningen bij euforie. Euforie dat samengaat met uitgesproken meningen / enthousiasme van niet alleen oud-coureurs, coureurs, het journaille en teambazen maar ook door een Marko Helmut die beweert dat het optreden van Max sensationeel is en Max het hele weekend al heeft weten te verbazen.

Tessa is dus niet zomaar een fanboi -girl die Max structureel prijst maar projecteert een interpretatie, gesteund en gesterkt door complete F1-wereld. Als een mening daar sterk van afwijkt en iemand heeft minder op met een coureur als Max en dingen daardoor net wat anders interpreteert kan hij / zij zich ook afvragen of het niet aan zijn / haar interpretatie ligt als forummers de geplaatste kanttekeningen vervolgens bestrijden. Niet dat het niet mag, integendeel zelfs, alleen moeten mensen niet verbaasd zijn als anderen wat vinden van kanttekeningen om vervolgens de conclusie trekken dat het onderwerp gevoelig ligt. Dat vind ik de schuld buiten 'jezelf' om willen zoeken en vooral vinden dat 'jij' gelijk hebt.

Kort samengevat: ik denk dat het gespreksonderwerp Max niet alleen hot topic is maar ook een prima onderwerp dat zonder dit label kan blijven bestaan.


Wings

Ik ben benieuwd hoe Kvyat met deze situatie omgaat. Antwoorden op de baan doet hij niet. Hij moppert wat en loopt met een zuur gezicht rond. Ik denk dat Kvyat weet dat het na dit seizoen klaar is en Toro Rosso een nieuw talent gaat brengen. Het gedoe met Vettel heeft daar natuurlijk niet positief aan bijgedragen. Nu is Vettel best een heethoofd maar ergens vond ik dat hij beide keren een punt had. In China was er natuurlijk een gat (dus ik begrijp Kvyat ook) maar duikt hij daar onbesuisd in Dat gaat een keer mis (aldus Vettel). Een race later klapt hij nota bene achterop diezelfde Vettel. Ik vind dat als je op dit niveau racet en je zo veel risico gaat nemen, een ongeluk veroorzaakt (even chargerend) en twee weken later nog eens twee keer achterop rijdt, het niet heel gek is dat dit de welbekende druppel was...

Fietser

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 10:10:09
In mijn perceptie is er ruimte genoeg om over welk onderwerp dan ook te discussiëren. Het label wat aan de Verstappen-discussie wordt gehangen, wordt door mensen gehangen, die aangesproken worden op onterecht geplaatste kanttekeningen bij euforie. Euforie dat samengaat met uitgesproken meningen / enthousiasme van niet alleen oud-coureurs, coureurs, het journaille en teambazen maar ook door een Marko Helmut die beweert dat het optreden van Max sensationeel is en Max het hele weekend al heeft weten te verbazen.

Tessa is dus niet zomaar een fanboi -girl die Max structureel prijst maar projecteert een interpretatie, gesteund en gesterkt door complete F1-wereld. Als een mening daar sterk van afwijkt en iemand heeft minder op met een coureur als Max en dingen daardoor net wat anders interpreteert kan hij / zij zich ook afvragen of het niet aan zijn / haar interpretatie ligt als forummers de geplaatste kanttekeningen vervolgens bestrijden. Niet dat het niet mag, integendeel zelfs, alleen moeten mensen niet verbaasd zijn als anderen wat vinden van kanttekeningen om vervolgens de conclusie trekken dat het onderwerp gevoelig ligt. Dat vind ik de schuld buiten 'jezelf' om willen zoeken en vooral vinden dat 'jij' gelijk hebt.

Kort samengevat: ik denk dat het gespreksonderwerp Max niet alleen hot topic is maar ook een prima onderwerp dat zonder dit label kan blijven bestaan.

Onduidelijk verhaal dit. Kennelijk gericht op Jozef's 'kanttekeningen'. Die mogen m.i. best. En een Verstappen-discussie? Die is er niet. Iedereen ziet en weet dat deze jongeman buitengewoon goed is. Maar het is iedereen ook gegund om dat gegeven iets aan te dikken of af te zwakken. Zoals het een levendig forum betaamd.

Sabai

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 10:31:13
Ik ben benieuwd hoe Kvyat met deze situatie omgaat. Antwoorden op de baan doet hij niet. Hij moppert wat en loopt met een zuur gezicht rond. Ik denk dat Kvyat weet dat het na dit seizoen klaar is en Toro Rosso een nieuw talent gaat brengen. Het gedoe met Vettel heeft daar natuurlijk niet positief aan bijgedragen. Nu is Vettel best een heethoofd maar ergens vond ik dat hij beide keren een punt had. In China was er natuurlijk een gat (dus ik begrijp Kvyat ook) maar duikt hij daar onbesuisd in Dat gaat een keer mis (aldus Vettel). Een race later klapt hij nota bene achterop diezelfde Vettel. Ik vind dat als je op dit niveau racet en je zo veel risico gaat nemen, een ongeluk veroorzaakt (even chargerend) en twee weken later nog eens twee keer achterop rijdt, het niet heel gek is dat dit de welbekende druppel was...
Ik zag het al van mijlen ver aankomen deze wissel en heb het hier ook nog ergens geroepen een tijd terug. Red bull is een team wat gewoon de beste man in de beste auto wil hebben.STR gaat vanaf nu terug vallen in het veld qua prestaties en mede door Kvyat zijn prestaties op de baan dit jaar heeft dit tot deze swap geleid.

Wings

@Fiteser: Natuurlijk is dat iedereen gegund maar kom dan niet aan dat een onderwerp gevoelig ligt als iemand het oneens is met een nuance.
@Sabai: in tegenstelling tot wat velen beweren heb ik niet de indruk dat dit een lange aanloop had. Indien dit in de lijn der verwachting lag ga je toch geen winter stukslaan? Wat precies de oorzaken zijn weet ik niet maar deze swap was niet iets wat men afgelopen seizoen al wist. Ik denk dat het een opeenstapeling van factoren is:

- Mercedes en Ferrari die geïnteresseerd zijn (en veel bieden);
- Kvyat die niet goed uit de verf komt;
- Max die excelleert;
- Problemen bij Toro Rosso;
- Besluit dat Max in 2017 sowieso bij Red Bull rijdt.

De race in Rusland heeft dan een katalytische werking en laait het vuur op. In de hitte worden vervolgens knopen doorgehakt.

Sabai

In die lijn was mijn redenatie ook wings. Voor de winter was er nog absoluut geen sprake van .Dit heeft zich igg in de eerste paar races ontwikkeld. En dat is wat ik bedoelde dat ik het al zag aankomen vanaf Bahrein.Al had ik Max pas na de zomer bij RBR verwacht .

Wings

Dat Max zou instappen zag ik ook aankomen alleen niet dat dit vanaf deze race zou zijn. Jij wel?

Sabai

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 13:36:26
Dat Max zou instappen zag ik ook aankomen alleen niet dat dit vanaf deze race zou zijn. Jij wel?

Nee na de zomerstop had ik het verwacht