Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Arthur

Ik vind het resultaat geweldig. Mogen we trots op zijn. Nu afwachten waar we morgen weer mee verwend worden  :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Tessa op 14 mei 2016 - 19:52:04
on-voor-stel-baar

- omdat dit knulletje van achttien zogenaamd zou moeten wennen aan de nieuwe auto waar hij in stapt (ga even bij Kvyat na hoe simpel dat is)

- omdat er geen Hollander OOIT is geweest die een beter resultaat heeft neergezet.

Ik heb er totaal geen moeite mee als iemand mijn mening niet deelt,
maar ik vind het nu wel mild lachwekkend worden als iemand doet alsof dit "te verwachten" was.

Het was niet te verwachten dat hij op P4 zou staan, omdat het niet te verwachten was dat Ferrari zo slecht voor de dag zou komen vandaag. De positie is zeker beter dan te verwachten, maar de prestatie ten opzichte van zijn teamgenoot is gewoon zoals verwacht. Daarom vind ik het overdreven om hier euforisch over te worden. Als hij in de morgen in de buurt van Ricciardo (of ervoor) eindigt, dan is het wel terecht om euforisch te worden.

Jozef

#137
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 19:45:29
mwah, als je het midden zoekt tussen jouw reactie en die van Tessa dan heb je wellicht een wat meer genuanceerde mening. Ik snap best dat er mensen allergisch zijn voor alle lofuitingen en daar tegengas aan willen geven, maar ga dan niet zeggen dat je zo genuanceerd bent. Over nuance gesproken, Wings zei juist dat Ferrari vandaag off the pace was, maar in de basis de 2e auto van het veld. Volgens mij klopt dat vrij aardig.

Sorry maar heb je wel gelezen? "De euforie mag wel een klein tikkeltje minder." Als dàt niet genuanceerd is, dan gaan we het nooit eens worden over de definitie van het woord genuanceerd...

Ik ben niet allergisch voor lofuitingen, gelieve de zaken niet om te draaien. Jij bent degene die zegt dat je allergisch bent voor kanttekeningen, niet ik. Als ik allergisch zou zijn voor andere meningen, zou ik niet op een internetforum komen.

Late edit: het was Wings die dat zei over allergisch zijn, niet Tuesday. Mijn excuses.

Mickey


Ja joh, relativeer nuanceer er lekker op los. Geniet ik er nog even van dat hij vandaag de hele dag Ricciardo z'n oren waste. En dan mag je natuurlijk zeggen dat alleen Q3 telt. Waarop ik zeg dat we elkaar morgen omstreeks half vier nog eens spreken.

Jozef

Dat vind ik allemaal prima. Ik heb zelf al tweemaal gezegd dat de vreugde misschien morgen wel kan losbarsten, dus ik kijk uit naar ons gesprek.

Wings

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 19:28:10
Citaat van: Wings op 14 mei 2016 - 18:32:12

Zo langzaam maar zeker begin ik een allergie te ontwikkelen voor het plaatsen van kanttekeningen bij lofzang aan het adres van Max.

Ja, stel je voor dat iemand genuanceerd zou zijn. :o

Waar ik het over heb is het structureel plaatsen van kanttekeningen bij lofzang. Dat vind ik niet nuanceren maar neigt naar bashen. De hele F1-wereld is lyrisch over de prestaties, als je dan niet verder komt dan een 'jamaar de Red Bull is de tweede snelste auto dus Max doet niet meer dan wat hij moet doen' sla je in mijn optiek de plank mis.

CitaatVoor de rest ga ik niet reageren, als je al durft zeggen dat het een feit is dat Red Bull niet sneller is dan Ferrari...

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Ferrari intrinsiek sneller is maar offpace was vandaag. Problemen met het vinden van de balans las ik. Verder vind ik het een kansloze reactie: "als je al durft te zeggen....." Kom op zeg, je hebt geen patent op de waarheid.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 20:09:03
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 19:45:29
mwah, als je het midden zoekt tussen jouw reactie en die van Tessa dan heb je wellicht een wat meer genuanceerde mening. Ik snap best dat er mensen allergisch zijn voor alle lofuitingen en daar tegengas aan willen geven, maar ga dan niet zeggen dat je zo genuanceerd bent. Over nuance gesproken, Wings zei juist dat Ferrari vandaag off the pace was, maar in de basis de 2e auto van het veld. Volgens mij klopt dat vrij aardig.

Sorry maar heb je wel gelezen? "De euforie mag wel een klein tikkeltje minder." Als dàt niet genuanceerd is, dan gaan we het nooit eens worden over de definitie van het woord genuanceerd...
ik heb het zeker gelezen en er stond dus meer dan alleen die ene zin die je er nu uit haalt. Dit is idd waar de RBR toe in staat was. Dat deel van je nuance is niks mis mee. Maar je moet ook meenemen dat Max pas voor de 2e dag in die auto zit. Als je dan ziet dat Ricciardo 2 runs nodig heeft in Q2 terwijl Max er met 2 vingers in de neus doorheen fietst, dan had ik dat eigenlijk andersom verwacht. Maar goed, misschien geeft je Max ongemerkt wel een enorm compliment door het allemaal maar normaal te vinden ;)

Matthijs

Volgens mij wijkt de mening van Jozef helemaal niet zoveel af van die van jullie, het is maar net op welk element van de kwalificatie je de nadruk legt:

Zijn Q1 en Q2 waren van buitengewone klasse, direct een megalap neerzetten in je eerste run. Daar mag je euforisch over worden. Zijn Q3 op 0,4 van Ricciardo is 'gewoon' goed, iets wat ik vantevoren ongeveer had ingeschat. Als Ferrari het niet had verprutst was Verstappen 'gewoon' netjes zesde geworden.

Kortom, zeer indrukwekkende kwalificatie, maar ik snap de kanttekeningen. Daar hoef je echt niet allergisch op te reageren.

Van Wijk

Jongens laten we het gewoon bij de feiten houden:

Toen HAM zijn rondje verbraste en Max op P2 stond geloofde we onze eigen ogen niet.
We hielden allemaal rekening met P3 , een unieke prestatie.
F1 is F1 niet, als rijders op dit niveau niet alleen kunnen rijden, maar ook kunnen pieken op het juiste moment.
Ham en Ric persen er nog een ultieme perfect ronde uit waar Max het laat liggen.
Resultaat: ( omdat de Ferrari's het af laten weten)  gewoon de plek waar hij hoort te staan.

Begrijp me niet verkeerd , een fantastisch resultaat.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2016 - 20:21:07
Dit is idd waar de RBR toe in staat was.

Als dat leidend is in de totstandkoming van een mening zou ieder compliment een verwijzing naar niemandsland kunnen krijgen. Goed materiaal of een situatie die naar de rijder buigt zijn onlosmakelijk verbonden aan successen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 mei 2016 - 20:33:31
Volgens mij wijkt de mening van Jozef helemaal niet zoveel af van die van jullie, het is maar net op welk element van de kwalificatie je de nadruk legt:

Zijn Q1 en Q2 waren van buitengewone klasse, direct een megalap neerzetten in je eerste run. Daar mag je euforisch over worden. Zijn Q3 op 0,4 van Ricciardo is 'gewoon' goed, iets wat ik vantevoren ongeveer had ingeschat. Als Ferrari het niet had verprutst was Verstappen 'gewoon' netjes zesde geworden.

Kortom, zeer indrukwekkende kwalificatie, maar ik snap de kanttekeningen. Daar hoef je echt niet allergisch op te reageren.
idd, dat is het nou net. Als je maar op 1 ding de nadruk wilt leggen of dingen negeert dan mis je al enige nuance ;) P4 was hoger dan verwacht, 4 tiende in Q3 misschien wel meer dan verwacht, maar ik en velen met mij hadden toch de indruk dat het verschil in de basis veel kleiner was en dat Verstappen prima met Ricciardo mee kan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vanmiddag met verbazing heb zitten kijken en ik vermoed dat zo'n beetje iedereen dat heeft gedaan al was Q3 uiteindelijk toch nog een beetje teleurstellend.

Jozef

Citaat van: Wings op 14 mei 2016 - 20:19:19
Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 19:28:10
Citaat van: Wings op 14 mei 2016 - 18:32:12

Zo langzaam maar zeker begin ik een allergie te ontwikkelen voor het plaatsen van kanttekeningen bij lofzang aan het adres van Max.

Ja, stel je voor dat iemand genuanceerd zou zijn. :o

Waar ik het over heb is het structureel plaatsen van kanttekeningen bij lofzang. Dat vind ik niet nuanceren maar neigt naar bashen. De hele F1-wereld is lyrisch over de prestaties, als je dan niet verder komt dan een 'jamaar de Red Bull is de tweede snelste auto dus Max doet niet meer dan wat hij moet doen' sla je in mijn optiek de plank mis.

CitaatVoor de rest ga ik niet reageren, als je al durft zeggen dat het een feit is dat Red Bull niet sneller is dan Ferrari...

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Ferrari intrinsiek sneller is maar offpace was vandaag. Problemen met het vinden van de balans las ik. Verder vind ik het een kansloze reactie: "als je al durft te zeggen....." Kom op zeg, je hebt geen patent op de waarheid.

Tja, ik zeg dat Ferrari vandaag trager was dan Red Bull. Jij hebt het dan over een "feit dat het niet zo is". Wie doet er dan alsof hij een patent heeft op de waarheid?

En ik kan me vergissen maar ik denk niet dat je mij kunt beschuldigen structureel Max-bashen... Een kanttekening plaatsen en nuanceren is in mijn ogen overigens hetzelfde, en als jij daar een allergie voor hebt dan is dat echt jouw probleem.

En dat is het laatste dat ik zeg in deze discussie. Matthijs heeft gelijk, onze meningen wijken niet eens zo ver af. Jammer dat sommigen niet met een beetje realisme om kunnen gaan.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 mei 2016 - 21:54:56
En dat is het laatste dat ik zeg in deze discussie. Matthijs heeft gelijk, onze meningen wijken niet eens zo ver af. Jammer dat sommigen niet met een beetje realisme om kunnen gaan.
ligt er ook aan hoe je het brengt. Onder het enthousiasme zit echt wel realisme. Bij jou zien we alleen maar realisme, elke keer opnieuw, bar weinig enthousiasme. De kanttekeningen zijn prima, hoe meer hoe beter, net zo goed als de lofuitingen ook welkom zijn. Als je alleen kanttekeningen plaats kom je wat negatief over, met alleen lofuitingen kom je wellicht veels te positief over. Persoonlijk vind ik het jammer dat je continu het onrealistisme wilt benadrukken, terwijl enthousiasme ook een heel mooi onderdeel van de sport is. Niet iedereen beleefd het op dezelfde manier. Ik vind dat jij zelf in de hele Max discussie de positievelingen wat te makkelijk wegzet. Qua inhoud zijn je opmerkingen overigens prima, maar nogal eenzijdig.

Jozef

Als het positieve al 10 keer benoemd wordt, kan ik het nog een 11de keer helemaal uitschrijven en dan mijn bedenkingen toevoegen, of ik kan gewoon zeggen "het is inderdaad heel goed, maar". Ik kan begrijpen dat ik dan negatief overkom. Ik had eigenlijk niet door dat dat zo is, want ik probeer ook vooral vaak gewoon mijn bek te houden als het over Max gaat. Bedankt dat je dit even aanduidt, ik zal erop proberen te letten.

Wings

#149
-edit-

Dubbel. Kan weg.