Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Tessa

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:32:41

Kvyat werd als jonge rijder in de STR gezet, kreeg dan maar één jaar om zich te ontwikkelen. In dat jaar werd hij redelijk duidelijk verslagen door Vergne, al was zijn seizoenseinde sterk. Toch werd niet Vergne maar Kvyat voor de leeuwen gegooid om het ongeplande vertrek van Vettel bij Red Bull op te vangen. Voorlopig is duidelijk dat Ricciardo sneller is dan Kvyat, maar toch pakte Kvyat vorig seizoen meer punten en pakte hij vorige race een podiumplaats nota bene.

Nu wordt hij echte rop het slachtblok gelegd, op basis van wat? Op basis van één slechte race. Eén!

Je walst met die laatste zin enigszins over je eerdere verhaal heen, Jozef.
Ik denk dat je hier een hele mooie analyse hebt tav de reden dat Kvyat er nu uit ligt en waarom dat er al lang aan zat te komen.

Waarom Verstappen nu zo hals-over-kop vooruitgeschoven wordt?
door Max er nu in te schuiven, is de kans aanwezig dat hij volgend seizoen met ervaring en een doorontwikkelde motor wereldkampioen wordt...........dan heeft RBR de jongste wereldkampioen ooit op z'n naam staan...waarschijnlijk voor een HELE lange tijd. Dat is wat ze willen!
Het lag niet aan Kvyat z'n ene slechte race, ze zaten ongeacht zijn prestaties simpelweg te wachten op een misstapje, zodat ze deze "swap" netjes konden beredeneren.

En ja, het is verre van netjes, dat ben ik met je eens.

Wings

@Jozef: Ik denk niet dat die gewaagde keuze een weloverwogen keuze was. En stel dat is wel zo neem je toch samen een risico? Als prestatie en ontwikkeling dan uitblijft is het toch niet verkeerd om iets anders te proberen. Verder gaat Kvyat naar Toro Rosso waar hij kan en mag laten zien wat hij kan. Het is niet zo dat ze hem de straatkeien opjagen. Dus ik vind het wel meevallen met hoe slecht Red Bull is. Gewoon een fair challenge, Max groeit harder dus plaatst Red Bull hem in de Red Bull en kan Kvyat bij Toro Rosso wellicht in wat rustiger vaarwater ontwikkelen. En dat Red Bull luistert naar papa Verstappen is natuurlijk onwaar. Als ze al niet luisteren naar een viervoudig wereldkampioen laat staan dan wel naar de vader van een rijder die nog maar moet bewijzen dat hij überhaupt kan vechten om wereldkampioenschappen. Laat staan dat hij er één wint. 

Wings

Ik begrijp niet waarom dat verre van netjes is? Kvyat mag zichzelf bewijzen bij Toro Rosso. En Red Bull wil de beste rijder in zijn auto. In geen enkele sport gaat het er anders aan toe. Ongeacht hoe groot je bent. Als je niet presteert wordt je vervangen. Ik maak mij eerder zorgen over een Williams dat blijft aanmodderen met een Massa en Bottas. In mijn optiek doet Red Bull wat hun het beste lijkt om maximaal te presteren. Niets meer of minder dan een minimaal vereiste winnaarsmentaliteit.

Robbert65

al met al: Jeeeeeses wat gaaaaf!!!! hahahahaha. kanonnen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Gisteren waren er de geruchten al, maar nu definitief. Ik vind t wel tof. Denk ook niet dat dit komt door 1 slechte race van Kvyat :)

Nu komt iig dat 1e podium wel heel dichtbij  :D

Wings

Lijkt mij ook niet. Kvyat ontwikkelt te langzaam. Heeft ieder seizoen weer een lange aanloop nodig om in een bepaald ritme te raken. Het Massa-syndroom zullen we maar zeggen. Max excelleert op dit moment en begint het gat naar Sainz juist op te rekken. Ik zou mij pas zorgen maken als Red Bull Max laat zitten waar hij zit en zijn groei niet maximaliseert om een Kvyat die toch vervangen gaat worden te plezieren. Dan ben je toch een karikatuur van jezelf? Ik denk dat Red Bull een juiste call maakt. Max in de Red Bull en Kvat een tweede kans bij Toro Rosso geven. Iedereen blij.

C.G. de Beaufort

Jezus, als dit waar is, dan is het niet goed. Ik schreef op Max Verstappen topic op 2 mei het volgende :

Citaat
http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211178/kvyat-moet-al-dit-jaar-wijken-voor-verstappen

Hé, het gaat nu wel erg snèl met Kvyat. Ik zou zeggen, Max moet maar eerst het bij TR afmaken, anders moet hij zich de formaliteiten bij RB zich eigen gaan maken. En helaas, dat kost wat tijd.   

Groet,

C.G. de Beaufort

Maikel0230

#37
Persoonlijk denk ik nu dat de wind iets is gaan waaien dat dit helemaal niet per se te maken heeft met de prestaties van Kvyat, ze zijn alleen een perfect excuus om Verstappen van de coureurs markt te houden.

Zoals ik het begreep had Verstappen een driejarig contract waarbij hij na het tweede jaar vrij kon tekenen bij eender welk team als Red Bull hem geen contract aanbood. Blijkbaar hebben andere teams al het een en ander belooft en reageert Red Bull daar nu op door hem maar meteen te claimen.

Joe Saward lijkt ook die in die richting te denken.

CitaatThe interesting thing about the Verstappen-Kvyat switch is that it removes Max from the driver market. He has a contract with Red Bull for the 2017 season, but after that would be free to sign elsewhere and there is no doubt that Max was on the radar at both Mercedes and Ferrari. I would suggest that the decision to promote Max now means that there was probably a contract renegotiation as well, with more money and an extended deal that will take Verstappen off the market for at least two more years. There may also be an option for 2020 as well. The team hopes that by then it will have a competitive engine and so can again win races.

Met andere woorden wordt Kvyat opgeofferd om Max te behouden. Maar goed zijn kop had dus wel zeker gerold aan het eind an het seizoen, hoe het ook was uitgedraaid met hem bij Red Bull.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tessa

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 mei 2016 - 12:13:00
Jezus, als dit waar is, dan is het niet goed. Ik schreef op Max Verstappen topic op 2 mei het volgende :


ehm, ja, dat deel met speculaties is inmiddels voorbij, hoor.

Het is officieel bevestigd....echt waar  :)

Wings

@Maikel0230: Als Max in zijn derde seizoen niet bij Red Bull rijdt mag hij pas weg. Dat staat los van het hier en nu. Teams kunnen hem gouden bergen beloven totdat ze er in omkomen, tot en met 2017 zit hij bij Red Bull als zij dat willen en wensen.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 12:43:35
@Maikel0230: Als Max in zijn derde seizoen niet bij Red Bull rijdt mag hij pas weg. Dat staat los van het hier en nu. Teams kunnen hem gouden bergen beloven totdat ze er in omkomen, tot en met 2017 zit hij bij Red Bull als zij dat willen en wensen.

Net daarom begrijp ik de hele move niet. Laat ons zeggen, voor Red Bull is het belangrijk om Max in eigen huis te houden. Dat betekent dat hij in 2017 sowieso bij RBR had gezeten. Dan zijn er twee scenario's:
A. Ricciardo verhuist naar Mercedes of Ferrari, dus de line-up van RBR wordt Kvyat-Verstappen
B. Ricciardo blijft en de line-up wordt Ricciardo-Verstappen, Kvyat staat op straat

Het nieuws van vandaag wijzigt mijns inziens niets aan het feit dat dit de enige twee serieuze scenario's zijn voor 2017. Behalve dat scenario A nu wel erg raar wordt. Want Kvyat is net bij RBR buitengegooid en zou dan teruggehaald moeten worden. Dat zou er idioot uitzien. In Kvyats plaats zou ik overigens ook al mijn vertrouwen in Red Bull kwijt zijn nu. Zelfs als hij in 2017 weer naar RBR mag, kan hij nooit met gerust gemoed rijden.

Als ze nu Kvyat gewoon op zijn plaats hadden gehouden, dan waren scenario's A en B allebei een elegante gang van zaken geweest. Maar nu is Kvyat voor altijd een onzekere factor bij Red Bull waardoor scenario A eigenlijk geen goede optie meer is. Dan moet je al bijna gaan overwegen om Sainz naar RBR te halen, indien Ricciardo vertrekt.

Ik zie echt niet wat Red Bull wint door deze stoelendans. Ze maken Kvyat onmogelijk en zetten veel druk op Max door hem ineens in een auto te gooien die hij niet kent.

C.G. de Beaufort

Nou, in ieder geval is Jos positief :

(..)Gedurende het seizoen van team wisselen kan risicovol zijn, in het verleden heeft een dergelijke stap niet voor alle coureurs goed uitgepakt. "Maar getwijfeld hebben we niet", zegt Jos over de 'move' van Max. "Vooral gezien de manier waarop Max zich ontwikkelt en bezig is. Hij rijdt zo sterk in de races. Maar, hij zal bij Red Bull wel wat tijd nodig hebben. Het is een andere auto, nieuwe mensen. Het kost tijd om daaraan te wennen."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/338916/jos-verstappen-blij-met-langdurige-deal-max-bij-red-bull/

Dat denk ik dus ook...

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel