Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

lieven

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:08:59
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.
Daar is het te vroeg voor.
Ze hebben het voordeel dat hun 4 rijders een contract hebben met RB en ze dus kunnen schuiven zoveel ze willen.
Misschien rijd Max wel de pannen van het dak en verkondigd iedereen dat dat het beste is wat ze konden doen.
Maar misschien lukt het niet... En dan zegt iedereen: zie je wel...

Wings

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Dat artikel op Motorsport staat echt vol onzin. Ze zouden Kvyat voor één race naar Toro Rosso sturen en dat zou dan goed moeten zijn voor het zelfvertrouwen van de Rus? Ja sorry hoor maar hoe kun je zoiets verzinnen? En ik dacht dat Jonathan Noble een gerespecteerd F1-journalist was...

En dan F1Today. Die spreken over Kvyats "poor performances in China and Russia". Nou, die podiumplek in China, dat was me inderdaad een poor performance zeg. :/

Echt een hoop onzin bij elkaar dit.

Als je het statistisch bekijkt was het een prima resultaat maar plaats je daar context bij deed Kvyat daar niks bijzonders. Ricciardo, Vettel en Räikkönen vallen weg en Hamilton vergezeld hen achterin als gevolg van motorproblemen. Dus er was niemand bij hem in de buurt met een snellere auto. Kvyat draait zijn rondjes en blijft zitten waar hij zit. De enige dreiging komt van Vettel die hij zonder te verdedigen voorbij laat. Kijk je naar zijn teamgenoot, Ricciardo, die komt van helemaal achteraan, moet een opmars maken dus is continue in gevecht met anderen en vergt veel meer van zijn banden en eindigt vervolgens een paar tellen achter zijn teamgenoot. Alle lofzang ten spijt maar zo briljant was die pace van kvyat niet hoor. Verder vind ik Kvyat geen sterke indruk maken, zie ik nauwelijks toffe acties van hem en afgelopen race in Rusland vind ik echt gewoon niet kunnen. Tot twee keer toe achterop dezelfde rijder rijden dan ben je echt simpel. Na de eerste clash had hij kunnen weten dat Vettel lek was of schade aan zijn bolide had. Kwestie van anticiperen. Voor mij het moment dat ik zeker wist dat Kvyat na dit seizoen klaar is. Dit gaat het gewoon niet worden. Kvyat is geen rookie meer en resultaten blijven uit. Bij Toro Rosso vond ik hem trouwens ook niet super. Stukken minder dan Vergne wat al geen hoogvlieger is. Ik denk dat Red Bull hem veel te snel heeft laten doorstromen.

CitaatAls het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Bij mij juist niet. Dit getuigd van ballen. Weten wat je aan het doen bent: aan het timmeren aan de top! En dan wil je alleen het beste. Red Bull is geen team waar rijders moeten kunnen rijpen maar waar rijders klaar moeten zijn om te presteren. En dat doet Kvyat onvoldoende. Afgelopen seizoen vond ik hem een sterke tweede helft draaien waarmee hij Red Bull wellicht op het verkeerde been heeft gezet maar zijn seizoensstart dit seizoen vind ik wel erg matig. Ondanks het resultaat. Dus prima om het naast Sainz eens te laten zien en ik lach me de ballen uit de broek als Sainz Kvyat verslaat. O áls Kvyat instapt bij Toro Rosso. Eens kijken of hij nog zo stellig is en absoluut niet bij Toro Rosso gaat rijden.

CitaatWat ik wel voor mogelijk acht, is dat Max in Spanje plaatsneemt in de Red Bull, maar dan tijdens de testessies na de race. Al is die kans ook klein want om te zien wat Max kan, lijkt de data van Toro Rosso me ook al voldoende.

Ik heb nog geen idee wat de bedoeling is. En of ik wel blij ben. Ergens wel want denk dat Max klaar is om vooraan mee te strijden en prima mee kan met de top van dit veld. Leren van Ricciardo en weer uitgedaagd worden. Indien Max de rest van het seizoen zal rijden bij Red Bull kijk ik uit naar een fantastisch seizoen! Ben ontzettend benieuwd wat hij kan laten zien. Maar...er is natuurlijk ook een gevaar, te snel groeien maakt je niet populair. Zijn prestaties zullen onder het vergrootglas liggen. Blijkt dat Ricciardo hem dadelijk de oortjes wast zal hij met de grond gelijk worden gemaakt. De ruimte om te wennen aan de Red Bull zal stukken minder zijn dan de ruimte die een ander krijgt die minder de hemel in wordt geprezen.

Wings

#17
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:08:59
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.

Juist wel. Prima zet van Red Bull. Ik vond het eerder ongeloofwaardig dat ze Kvyat überhaupt doorschoven naar Red Bull. Zo sterk was zijn seizoen niet bij Toro Rosso. In tegenstelling tot het seizoen van Max. Als goed presteren uitblijft waarom zou je dan blijven aanmodderen? Prima om eens te swappen hoor. Zo wisselt een coach zijn beste spits ook als hij niet in de wedstrijd komt. Helemaal niks aan het handje en geen reden om het niet uit te proberen.

-edit-

Grammaticaal aangepast.   

Jozef

Citaat van: lieven op 05 mei 2016 - 10:12:41
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:08:59
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.
Daar is het te vroeg voor.
Ze hebben het voordeel dat hun 4 rijders een contract hebben met RB en ze dus kunnen schuiven zoveel ze willen.
Misschien rijd Max wel de pannen van het dak en verkondigd iedereen dat dat het beste is wat ze konden doen.
Maar misschien lukt het niet... En dan zegt iedereen: zie je wel...

Neen. Om vertrouwen te verliezen is één gebeurtenis voldoende. Het is vertrouwen weer opbouwen dat lang duurt.

Kvyat werd als jonge rijder in de STR gezet, kreeg dan maar één jaar om zich te ontwikkelen. In dat jaar werd hij redelijk duidelijk verslagen door Vergne, al was zijn seizoenseinde sterk. Toch werd niet Vergne maar Kvyat voor de leeuwen gegooid om het ongeplande vertrek van Vettel bij Red Bull op te vangen. Voorlopig is duidelijk dat Ricciardo sneller is dan Kvyat, maar toch pakte Kvyat vorig seizoen meer punten en pakte hij vorige race een podiumplaats nota bene.

Nu wordt hij echte rop het slachtblok gelegd, op basis van wat? Op basis van één slechte race. Eén! Dit is het vertrouwen dat Red Bull dus toont in zijn jonge rijders. En de degradatie naar Toro Rosso moet er dan zogezegd vooor zorgen dat Kvyats vertrouwen toeneemt? Ja hou op zeg. Compleet van de pot gerukt! Als je een coureur vertrouwen wil geven, degradeer je hem niet. Iedereen weet dat Kvyat nu bij STR gezet wordt om dood te bloeden. Want Red Bull heeft op dit moment geen alternatieven.

Dit geeft de carrière van een leuk talent als Kvyat een serieuze knauw en dat is de schuld van Red Bull. En dat alleen omdat ze een knieval doen voor de dreigementen van Jos Verstappen.

Verstappen weet nu trouwens ook, dat als hij een paar keer een Monaco'tje doet, het snel gedaan kan zijn. Leuk hoor een werkgever die zijn mensen behandelt als pionnetjes op een speelbord.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik vind dat je doorschiet Jozef. Die meer punten wat je aanhaalt vind ik een halve waarheid. Statistisch bekeken natuurlijk een feit alleen kan ik niet vinden dat dit op basis van beter presteren is behaald. Verder zal Kvyat echt niet op basis van de Grand Prix van Rusland dit besluit hebben genomen. Dat het wellicht de welbekende druppel is die de emmer deed overlopen geloof ik eerder. 

Jozef

Natuurlijk zeggen punten niet alles, zo ben ik ook een van de mensen die hier verdedigd heeft dat het puntenverschil tussen Verstappen en Sainz in 2015 niet alles zegt over hun rijderskwaliteiten. Daarom zeg ik ook in mijn vorige post dat het wel duidelijk is dat Ricciardo de snellere is van de twee. Maar sinds wanneer is dat een schande, voor iemand die pas in zijn tweede F1-seizoen zit en verder wel gewoon resultaten maximaliseert (zie puntentotaal)?

Meer zelfs, nadat hij het in 2014 moest afleggen tegen JEV, was 2015 zelfs een uitstekend jaar voor Kvyat. Dit is echt enkel en alleen om Jos Verstappen te paaien, en ik vind het meer dan doodjammer dat Red Bull zo weinig loyaliteit toont naar haar eigen coureurs.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 05 mei 2016 - 10:34:58
@Wings  ;)
http://www.gppits.net/nieuws/update_max_verstappen_per_direct_naar_red_bull_racing/

Dat bedoel ik dus. Staat al een poos op andere sites hoor. Herhalen wat reeds staat beschreven vind ik de saaiste vorm van nieuws brengen. De feiten wat opdreunen. Dat was ook mijn punt toen dit in een ander topic ter sprake kwam en je aangaf (ik doe het in eigen woorden) dat je pas iets plaatst als een handtekening is gezet. Ik vind dat persoonlijk oubollig en niet van deze tijd. Om lezers te trekken zal je juist uit je comfortzone moeten schrijven en goed tussen de regels door moeten lezen. Prima om zo een gesprek op te zwepen al sla je eens een keer de plank mis. Maar goed, ik denk niet dat we dat hier verder moeten bespreken en verder schrijf je voor de Pits en niet voor mij. Ik hoop dat je er je voordeel mee doet (het is een tip, geen kritiek verder).

Robbert65

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 10:01:38
Citaat van: Robbert65 op 05 mei 2016 - 00:01:12
wij niet. De bronnen zijn of heel vaag (Motorsport rept van een onderwerp van gesprek, maar maakt er wel een artikel van) en F1today  is geen bron doorgaans in dit soort gevallen. Dus voordat ik daarover een artikel publiceer moet er ff wat water door de Vecht...

Erg jammer. Zoals ik al eerder zei moet je ook buiten je comfortzone artikels durven te plaatsen. Geen absolute onzin natuurlijk maar mee-speculeren mag best. Daar kun je een geheel eigen draai aan geven met geheel eigen argumenten. Jammer dat je zo binnen de lijnen kleurt. Alleen nieuws herhalen dat al lang en breed bekend is, vind ik suf en oubollig.

Persoonlijk ben ik liever suf en oubollig dan dat ik onzin van een ander opschrijf. Ik houd me aan de afspraken hier, aan wat journalistiek juist is én aan mijn eigen normen en waarden.
Terugkijkend hadden we misschien iets kunnen plaatsen in de trant van die en die websites beweren zus en zo, maar goed, welke meerwaarde heeft dat dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#24
Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 10:49:07
Citaat van: Robbert65 op 05 mei 2016 - 10:34:58
@Wings  ;)
http://www.gppits.net/nieuws/update_max_verstappen_per_direct_naar_red_bull_racing/

Herhalen wat reeds staat beschreven vind ik de saaiste vorm van nieuws brengen.

Misschien moet je het nog maar eens lezen ;) Ik herhaal niks, de vertalingen doe ik zelf, de quotes komen direct van de bron, niet een kopietje van een of andere nieuwssite. Ik vertaal rechtstreeks uit het Engels, Duits, Frans en Spaans, Russisch ken ik niet, dus dat doe ik dan met Google translate én een Engelse én een Duitse vertaling. En zo maak ik daar dan toch iets betrouwbaars van.
Alle redactieleden hier kunnen op hun eigen manier invulling geven aan hun taak, maar voor mij geld wat ik hier net eerder over zei in mijn vorige reactie.

Wings, waarom kom jij de redactie niet versterken? Een gossip-rubriek zou zeker niet misstaan, veel collega's doen dat ook, kijk maar naar Sky Sports? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:32:41
Citaat van: lieven op 05 mei 2016 - 10:12:41
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:08:59
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.
Daar is het te vroeg voor.
Ze hebben het voordeel dat hun 4 rijders een contract hebben met RB en ze dus kunnen schuiven zoveel ze willen.
Misschien rijd Max wel de pannen van het dak en verkondigd iedereen dat dat het beste is wat ze konden doen.
Maar misschien lukt het niet... En dan zegt iedereen: zie je wel...

Neen. Om vertrouwen te verliezen is één gebeurtenis voldoende. Het is vertrouwen weer opbouwen dat lang duurt.

Kvyat werd als jonge rijder in de STR gezet, kreeg dan maar één jaar om zich te ontwikkelen. In dat jaar werd hij redelijk duidelijk verslagen door Vergne, al was zijn seizoenseinde sterk. Toch werd niet Vergne maar Kvyat voor de leeuwen gegooid om het ongeplande vertrek van Vettel bij Red Bull op te vangen. Voorlopig is duidelijk dat Ricciardo sneller is dan Kvyat, maar toch pakte Kvyat vorig seizoen meer punten en pakte hij vorige race een podiumplaats nota bene.

Nu wordt hij echte rop het slachtblok gelegd, op basis van wat? Op basis van één slechte race. Eén! Dit is het vertrouwen dat Red Bull dus toont in zijn jonge rijders. En de degradatie naar Toro Rosso moet er dan zogezegd vooor zorgen dat Kvyats vertrouwen toeneemt? Ja hou op zeg. Compleet van de pot gerukt! Als je een coureur vertrouwen wil geven, degradeer je hem niet. Iedereen weet dat Kvyat nu bij STR gezet wordt om dood te bloeden. Want Red Bull heeft op dit moment geen alternatieven.



Het zou best eens kunnen, dat het niet te maken heeft met de fouten van Kvyat, maar met de kwaliteiten van MAx Verstappen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:44:36
Natuurlijk zeggen punten niet alles, zo ben ik ook een van de mensen die hier verdedigd heeft dat het puntenverschil tussen Verstappen en Sainz in 2015 niet alles zegt over hun rijderskwaliteiten.

Zeker niet al vind ik het redelijk representatief. Dat Max kwalitatief beter is straalt hij in alles uit.

CitaatDaarom zeg ik ook in mijn vorige post dat het wel duidelijk is dat Ricciardo de snellere is van de twee. Maar sinds wanneer is dat een schande, voor iemand die pas in zijn tweede F1-seizoen zit en verder wel gewoon resultaten maximaliseert (zie puntentotaal)?

Wanneer mag ik er wel wat van vinden dan? Begrijp mij niet verkeerd maar Ricciardo zit slechts 1 seizoen langer bij Red Bull dan Kvyat. Ricciardo ontwikkeld harder terwijl Kvyat juist het jonkie is waarvan je mag verwachten dat hij beter en sneller wordt naarmate hij ervaring opdoet en naar de gevestigde orde toegroeit. Als dat uitblijft en het contrast juist groter wordt mag een team daar best wat van vinden. Red Bull heeft de luxe om te swappen. Voor Max veel meer risico dan voor Kvyat als hij echt gegroeid is. Sainz mag geen probleem zijn voor Kvyat en als hij de lijn die Max zet ten aanzien van Sainz doorzet is er niks aan de hand. Echter zie ik dat niet gebeuren. Spijt me ten zeerste maar ik heb hier geen moeite mee. Ik had veel meer moeite met de keuze van Red Bull om hem door te schuiven in plaats van Vergne wat ook geen hoogvlieger was maar het stukken beter deed dan de Rus.

CitaatMeer zelfs, nadat hij het in 2014 moest afleggen tegen JEV, was 2015 zelfs een uitstekend jaar voor Kvyat. Dit is echt enkel en alleen om Jos Verstappen te paaien, en ik vind het meer dan doodjammer dat Red Bull zo weinig loyaliteit toont naar haar eigen coureurs.

Lijkt mij niet: Red Bull hoeft Jos niet te paaien. En stel dat is wel zo is dat met reden. Bottom line is dat ze Max enkel en alleen zullen vervangen wanneer zij denken dat dit Red Bull goed doet en dit contractueel haalbaar is. Dat Red Bull wel loyaal is bewijst dat ze Vettel hebben laten gaan en zijn belang voor die van Red Bull stelde. En dat ze niet kozen voor een Alonso maar voor talent uit hun eigen kweekvijver. Eén van de weinigen die talenten daadwerkelijk een kans geven. En ja dan mag je ook best wat noten op je zang hebben.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 05 mei 2016 - 10:50:27
Persoonlijk ben ik liever suf en oubollig dan dat ik onzin van een ander opschrijf. Ik houd me aan de afspraken hier, aan wat journalistiek juist is én aan mijn eigen normen en waarden.
Terugkijkend hadden we misschien iets kunnen plaatsen in de trant van die en die websites beweren zus en zo, maar goed, welke meerwaarde heeft dat dan?

Prima verder. Was maar een tip al breng ik dat wellicht wat onhandig over. Excuses daarvoor en laten we verder gaan met waar het topic voor bedoeld is.

Mickey

Citaat
Dit geeft de carrière van een leuk talent als Kvyat een serieuze knauw en dat is de schuld van Red Bull. En dat alleen omdat ze een knieval doen voor de dreigementen van Jos Verstappen.

Heb ik iets gemist, Jozef?

@ Wings, goede posts, like. :thumbsup:

Jozef

Wel Wings, ik vond het ook fout dat ze Kvyat verkozen boven Vergne. Ik vond Vergne namelijk wel zeer degelijk, niet veel minder dan Ricciardo. Ik vond destijds dat Vergne naar Red Bull moest en Kvyat nog 1 of 2 seizoenen langer bij STR moest blijven om door te ontwikkelen.

Maar als je dan de gewaagde keuze maakt en iemand vroeger voor de leeuwen gooit dan ideaal is, dan moet je hem ook krediet geven vind ik. Kvyat deed het niet onaardig. Minder pace dan Ricciardo, maar het resultaat was er wél en dat is toch waar het om draait. Ik begrijp deze degradatie echt niet, sorry. Ja, ik begrijp het wel dus: het is om Jos Verstappen te plezieren. Goed gedaan van hem natuurlijk, maar het blijft een rotstreek van Red Bull.

Dat Ricciardo sneller ontwikkelt dan Kvyat, waar zie je dat? In mijn herinnering was Ricciardo in 2014 drievoudig racewinnaar en duidelijk de betere van ene Sebastian Vettel. In 2015 was vooral de Red Bull minder goed (je kon er geen races mee winnen zelfs als Mercedes het liet afweten) maar de ster van Ricciardo schitterde ook een stuk minder fel.