Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Tessa

Het internet speculeert:

http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-could-swap-verstappen-kvyat-as-early-as-spanish-gp-733475/

maar sommigen zijn behoorlijk zeker van hun zaak:

http://www.f1today.net/en/news/f1/211278/exclusive-verstappen-takes-over-seat-of-kvyat-with-immediate-effect

dat is natuurlijk een mooie scoop als het waar is, maar ik moet het eerst nog even zien...

Heeft iemand anders dergelijke verhalen over de (zeer) korte termijn al opgepikt??

Tuesday

zou zo maar eens kunnen kloppen. Max lijkt er meer dan klaar voor en Kvyat is gewoon veels te vroeg gepromoveerd. Dit is misschien wel de enige manier om hem nog een stapje terug te laten doen.

Mickey

Als het waar is; Aan de ene kant geweldig, maar ben aan de andere kant toch ook wat huiverig. Zonder voorbereiding in die Red Bull. De verwachtingen zullen hooggespannen zijn. Benieuwd of hij zichzelf en het team op korte termijn kan laten zien wat er in zit.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Heel de interwebs neemt het over zo'n beetje, inmiddels.  ;)

Robbert65

wij niet. De bronnen zijn of heel vaag (Motorsport rept van een onderwerp van gesprek, maar maakt er wel een artikel van) en F1today  is geen bron doorgaans in dit soort gevallen. Dus voordat ik daarover een artikel publiceer moet er ff wat water door de Vecht...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Grandprixradio meldt net, dat de link van NOS die ze hadden geretweet hierover inmiddels niet meer bestaat...

https://twitter.com/grandprixradio/status/727969403900399616
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dat artikel op Motorsport staat echt vol onzin. Ze zouden Kvyat voor één race naar Toro Rosso sturen en dat zou dan goed moeten zijn voor het zelfvertrouwen van de Rus? Ja sorry hoor maar hoe kun je zoiets verzinnen? En ik dacht dat Jonathan Noble een gerespecteerd F1-journalist was...

En dan F1Today. Die spreken over Kvyats "poor performances in China and Russia". Nou, die podiumplek in China, dat was me inderdaad een poor performance zeg. :/

Echt een hoop onzin bij elkaar dit.

Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.
Wat ik wel voor mogelijk acht, is dat Max in Spanje plaatsneemt in de Red Bull, maar dan tijdens de testessies na de race. Al is die kans ook klein want om te zien wat Max kan, lijkt de data van Toro Rosso me ook al voldoende.

Matthijs

Ik denk niet dat ze Kvyat vervangen vanwege zijn 'fouten' in de afgelopen races. Verstappen maakt dezelfde fouten, of zijn we zijn tirade over de boordradio en zijn aanrijding met Sainz in Melbourne alweer vergeten?

Kvyat wordt (mogelijk) vervangen door Verstappen op basis van performance en potentie. Daarom zullen ze veel meer geduld hebben met Verstappen dan met Kvyat. Eerlijk? Terecht? Zeg het maar.

Ik vind Red Bull heel moeilijk te beoordelen. Aan de ene kant denk ik, wie wil werken voor een baas die je elk moment kan ontslaan? Aan de andere kant is het sport waarbij het altijd gaat om wie de beste/sterkte is. Dat willen we ook. Bovendien geeft Red Bull tenminste jong talent een kans, anders dan Ferrari en McLaren die nooit een gewaagde keus maken. Ik weet het echt niet.

Misschien is het voor Kvyat wel beter dat hij nu wordt vervangen dan aan het eind van het seizoen. Nu kan hij relatief in de luwte vechten met Sainz in het middenveld. Wint hij dat duel dan is hij wellicht weer hot property. Bij RBR is hij toch afval.

Tessa

#9
EN DAAR IS DE BEVESTIGING!!

http://www.redbullracing.com/article/new-line-spain

HET IS ECHT WAAR!!!!  ;D :D ;D


*zet de capslock weer uit*  ;)

lieven

Idd!
Er zullen er 2 niet zo happy zijn bij RB en 1 iemand super happy...

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: lieven op 05 mei 2016 - 09:44:40
Idd!
Er zullen er 2 niet zo happy zijn bij RB en 1 iemand super happy...

Tja, kan me nauwelijks voorstellen hoe Kvyat zich nu voelt...en hoe gemotiveerd die voor TR gaat rijden is natuurlijk ook de vraag.
En Ricciardo krijgt ineens iemand naast zich waardoor hij niet meer de belangrijkste van het team is, de ogen zullen immers gericht zijn op Max.
En Sainz....die blijft achter en krijgt Daniil naast zich. Ook geen lekker gevoel.

Ook bijzonder benieuwd hoe de overige coureurs hierop reageren....wat vind Hamilton nu van "that guy" bijvoorbeeld?

Vandaag maar eens het oor te luister leggen op het twitteraccount van deze en gene  :)

Wings

Citaat van: Robbert65 op 05 mei 2016 - 00:01:12
wij niet. De bronnen zijn of heel vaag (Motorsport rept van een onderwerp van gesprek, maar maakt er wel een artikel van) en F1today  is geen bron doorgaans in dit soort gevallen. Dus voordat ik daarover een artikel publiceer moet er ff wat water door de Vecht...

Erg jammer. Zoals ik al eerder zei moet je ook buiten je comfortzone artikels durven te plaatsen. Geen absolute onzin natuurlijk maar mee-speculeren mag best. Daar kun je een geheel eigen draai aan geven met geheel eigen argumenten. Jammer dat je zo binnen de lijnen kleurt. Alleen nieuws herhalen dat al lang en breed bekend is, vind ik suf en oubollig.

Jozef

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.