Melbourne 2016: Man van de Race

Gestart door Maikel0230, 20 maart 2016 - 10:06:19

« vorige - volgende »

Wie sprong voor jou het meest in het oog.

HAM
0 (0%)
ROS
1 (3.8%)
VET
2 (7.7%)
KIM
0 (0%)
MAS
0 (0%)
BOT
0 (0%)
RIC
6 (23.1%)
KVY
0 (0%)
PER
0 (0%)
HUL
0 (0%)
PAL
1 (3.8%)
MAG
0 (0%)
VES
0 (0%)
SAI
0 (0%)
NAS
0 (0%)
ERI
0 (0%)
ALO
1 (3.8%)
BUT
0 (0%)
GRO
15 (57.7%)
GUT
0 (0%)
WHE
0 (0%)
HAR
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 23 maart 2016 - 10:24:40

C.G. de Beaufort

Wat betreft de man, Riccardo, Rosberg, Grosjean. Ik stem voor Riccardo, hij heeft z'n management verrast. Ze zeiden dat pas halverwege het seizoen de STR voorbij zouden gaan, Riccardo heeft gelukkig het tegendeel bewezen. Voor de rest Rosberg, die opnieuw de kwaliteiten van Mercedes  veilig heeft gesteld. En natuurlijk Grosjean, waar vooral de teambaas die gedurende de crash van Alonso, de banden heeft gewisseld. Voor de rest reed'ie hem veilig uit. 

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 20 maart 2016 - 13:36:16
Maar Matthijs, wie is jou Man of the Race?
Vettel. Controleerde de wedstrijd tot de rode vlag. In de slotfase wel een fout maar had op die plek geen gevolgen.

Eervolle vermelding voor Ricciardo. En Verstappen tot de rode vlag.

Kootje

#17
Geen gevolgen? Het kostte hem de reële kans op P2, een 3-tal extra punten, en 'n voorlopige 2e plek in het WK. Bij de constructeurs was het gat naar Mercedes dan van 28 naar 22 punten was gereduceerd. Noem dat maar niks. Gelukkig voor hem is het seizoen nog lang, maar je zult die puntjes maar net tekort komen in november. :P

Matthijs

Wow hold your horses. Waarom ga je er al 6 punten bijtellen, als de kans groot is dat hij er zonder fout ook niet langs was gekomen? Ik bedoelde zonder gevolgen want hij reed al op p3, bleef op p3. En op die plek bedoelde ik: op dit deel van het circuit is de snelheid laag en er is uitloop. En ja, als je vol in de aanval bent, dan gaat het wel eens mis. Geen big deal toch, tenminste ik vond van niet.

Fabian

Grosjean. Snaarstrakke race en wel een slimme strategie.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 09:39:13
Wow hold your horses. Waarom ga je er al 6 punten bijtellen, als de kans groot is dat hij er zonder fout ook niet langs was gekomen? Ik bedoelde zonder gevolgen want hij reed al op p3, bleef op p3. En op die plek bedoelde ik: op dit deel van het circuit is de snelheid laag en er is uitloop. En ja, als je vol in de aanval bent, dan gaat het wel eens mis. Geen big deal toch, tenminste ik vond van niet.

Ik had het dan ook over 'n reële kans, niet over 'n zekerheidje. Het kostte hem idd geen plek, maar wel de aansluiting met, en de kans om Hamilton te passeren. Ik zeg nergens dat het hem ook gelukt was, maar ten gevolge van die fout was de kans op meer wel verdwenen. 

Matthijs

Ik snap wat je zegt. Maar je rekent al het verschil van 6 punten uit, terwijl toch uit de hele race duidelijk is gebleken dat inhalen verrekte moeilijk was. Kleine kans dat het Vettel wel was gelukt. Natuurlijk was de kans op inhalen helemaal verkeken naar Vettels fout, daar heb je gelijk in.

Kootje

Inhalen was niet altijd even makkelijk idd, maar vaak ook weer geen enkel probleem. Hamilton kwam met geen mogelijkheid de STR's voorbij, maar passeerde wel al fluitend de RBR van Ricciardo. Rosberg had totaal geen probleem met Vettel,terwijl Massa (oa door Sainz)  aan alle kanten voorbij werd gereden. Diezelfde Sainz kon pas na veel moeite Palmer passeren, maar was weer kansloos tov Bottas. Ik heb hoe dan ook genoeg inhaalacties gezien, zowel makkelijk als moeilijk, om te zeggen dat Vettel 'n reële kans op meer weggooide met z'n foutje. Of het hem gelukt was is 'n tweede, maar tot op dat moment was hij significant neller.   

Tuesday

de ene situatie is de andere niet. Vettel ging vlak voor de rode vlag met speels gemak Hamilton voorbij, maar later in de race kwam ie rondenlang niet eens in de buurt van een aanval. Dat was dan ook de reden dat ie meer risico ging nemen in de laatste bochtencombinatie om toch op het rechte stuk te kunnen inhalen. Dan kun je zeggen dat ie een reële kans vergooid, maar hij moest dit juist doen om uberhaupt kans te maken. Dat het dan misgaat is dan jammer, maar het was een aanvaardbaar risico.
Ik heb trouwens Rosberg Vettel niet in zien halen. Volgens mij heeft Rosberg zelfs helemaal niemand ingehaald op de baan.

Kootje

Dat het een aanvaardbaar risico was betwist ik ook niet, maar dat het zonder gevolgen was wel.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2016 - 12:07:03
Ik heb trouwens Rosberg Vettel niet in zien halen. Volgens mij heeft Rosberg zelfs helemaal niemand ingehaald op de baan.

Iemand had geloof ik uitgerekend dat van de 15 overwinningen die Rosberg heeft behaald, hij er bij 12 niemand heeft ingehaald.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 maart 2016 - 13:43:22
Dat het een aanvaardbaar risico was betwist ik ook niet, maar dat het zonder gevolgen was wel.
ik denk niet dat de uitslag anders was geweest, ik had het zelf allang opgegeven. Maar goed, dat zullen we nooit weten. De fout was natuurlijk onderdeel van het duel, dus om dan te zeggen dat ie daarmee zn kans heeft vergooid vind ik niet kloppen. In mijn ogen was het juist de enige manier om nog kans te maken. Als ie er nog een paar ronden achteraan had gereden en het in de 1 na laatste ronde had geprobeerd dan zou je dat ook niet zeggen. Dan zeg je ook; hij heeft het iig geprobeerd.

rafael25


Van Wijk

Grosjean, al vond ik Palmer ( debuut race ) ook best indrukwekkend.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel