Voorspellingen Formule 2016

Gestart door FolkertE, 07 maart 2016 - 10:02:04

« vorige - volgende »

Wie mag zich dit jaar als de 2016 wereld kampioen Formule 1 kronen?

Lewis Hamilton
10 (50%)
Nico Rosberg
2 (10%)
Sebastian Vettel
7 (35%)
Kimi Raikkonen
1 (5%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Jenson Button
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Valteri Bottas
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

FolkertE

Wintertesten 2016 is alweer voorbij en het is nog maar 1 week en 4 dagen voordat het eerste weekend van het nieuwe jaar gaat beginnen. Zoals eigenlijk elk jaar sinds Formule 1 fans heugenis, begint elk jaar met een voorspelling van de kampioen van dit jaar. Een mooie gelegenheid dus om er een mooie poll van te maken en jou voorspellingen van 2016 met ons te delen.

En voor de gene die nog niks van de wintertesten hebben gevolgd, heb ik hier nog wat nuttige feitjes en statistieken.

http://www.gppits.net/nieuws/2016_titel_strijd_hamilton_vs_rosberg_of_ferrari_vs_mercedes/


Jehoentelaar

Hamilton. Sterker dan Rosberg en in de beste auto. Geen twijfel over mogelijk. Hopelijk wordt het daarachter wel spannend met Rosberg, Vettel en wie weet nog een of twee gasten.

Jozef

Ik ben vooral benieuwd hoe de heren Mercedes-coureurs de winter verteerd hebben. Het seizoensslot, waarin Rosberg Hamilton gewoon eerlijk versloeg en dit niet in een enkele race maar echt races na elkaar, was toch zeer opmerkelijk. Bij Rosberg leek er wel een knop omgedraaid te zijn waardoor hij ineens beter presteerde. Benieuwd of hij die lijn kan doortrekken want dan is het zomaar mogelijk dat hij de eerste 3 races van het seizoen wint, en zo vertrokken is voor een ijzersterke titelrace.

Ik heb toch ook voor Hamilton gekozen in deze poll, ik denk dat hij het uiteindelijk wel zal halen, maar ik durf er eigenlijk geen geld op in te zetten.

Robbert65

Er moeten wel heel rare dingen gebeuren willen anderen dan Hamilton, Rosberg of Vettel in aanmerking komen voor het kampioenschap. Er moeten al gekke dingen gebeuren wil een ander dan Hamilton in aanmerking komen. Maar ik gun het Formule 1 dat Ferrari nu eens echt dichtbij komt, dat er een scherp gevecht tussen Nico en Lewis van komt. Maar zo zal het niet gaan denk ik. LEwis is gewoon beter, zet weer ergens in oktober de wereldcup in de vensterbank en dan gaat Nico weer een rijtje GP's winnen. Dan is de druk er bij Lewis vanaf, dan presteert ie minder. En dan is de druk bij Nico eraf, dan presteert ie beter... Volgens mij is dat precies het verschil tussen die twee, Lewis geniet van druk en media-aandacht, Nico ziet het beide als een nare bijkomstigheid.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Hamilton heeft nochtans wel een verleden met kraken onder druk. Dan denk ik vooral aan de net niet verloren wereldtitel van 2008. Ja, dat is lang geleden en hij is nu 3 titels verder. Maar in 2014 ging het ineens ook bergaf met Hamilton, zodra hij zelf een mediabommetje had gegooid door te zeggen dat hij harder had moeten werken dan Rosberg. Hij had net 4 races op een rij gewonnen, toen die storm losbarstte won hij er maar 1 uit 7.

Hamilton is gewoon een coureur die in een spiraal terechtkomt en daar moeilijk weer uit komt. Is het een opwaartse spiraal, dan is hij niet te stuiten en wint hij zo 4-5 races op een rij. Maar het kan ook een neerwaartse spiraal zijn bij hem.

Robbert65

Het leuke is, dat we het allemaal gaan meemaken de komende tijd, ik heb er zin in, ik kan niet wachten zo langzamerhand :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Ik weet dat dit misschien vergeefs is - mensen stemmen op Hamilton -, maar ik gok een keer op Vettel.

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

Folkert, je  moet nog zeggen dat de poll duurt tot donderdag 18 maart om 02:30, want dan beginnen de trainingen voor F1 van Australië.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tessa

Toch ook in redelijk volle overtuiging voor Hamilton gekozen, al vind ik dat het verhaal van Jozef over lastig te doorbreken positieve dan wel negatieve spiraal voor Hamilton een goed punt is.

Maar goed, als Hamilton wint, krijgen we ook die heerlijke stuurse ongenuanceerde uitlatingen van Nico, dus in dat opzicht hoop ik wel op winst voor Hamilton (als het dan toch Mercedes aan de top moet zijn...en daar zie ik tot dusver geen verandering in).


Maikel0230

Moeilijk te zeggen. Het werd duidelijk tijdens de tests dat noch Ferrari, noch Mercedes echt het achterste van hun tong hebben laten zien.

Ik heb echt de hoop dat we een tweestrijd Mercedes-Ferrari krijgen. Elke race twee zilveren peilen op kop waarbij de race meestal wel in zijn plooi valt op de pitmuur? Neen, dat hebben we nu wel al genoeg gezien denk ik, daar heb ik geen bok aan.

Ik zwem daarom gewoon tegen de stroom in en geef mijn tem aan Vettel

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 07 maart 2016 - 12:29:43
Hamilton. Sterker dan Rosberg en in de beste auto. Geen twijfel over mogelijk.
Citaat van: Robbert65 op 07 maart 2016 - 17:03:38
Lewis is gewoon beter, zet weer ergens in oktober de wereldcup in de vensterbank en dan gaat Nico weer een rijtje GP's winnen. Dan is de druk er bij Lewis vanaf, dan presteert ie minder. En dan is de druk bij Nico eraf, dan presteert ie beter.

Niets aan toe te voegen.

Sphinx

CitaatLewis is gewoon beter, zet weer ergens in oktober de wereldcup in de vensterbank en dan gaat Nico weer een rijtje GP's winnen. Dan is de druk er bij Lewis vanaf, dan presteert ie minder. En dan is de druk bij Nico eraf, dan presteert ie beter.

Dat had ik geloofd, als hamilton niet iedere keer als rosberg ging winnen zo'n sip gezicht had getrokken. Hamilton geniet idd van aandacht, maar hij geniet nog meer van winnen. Druk er af of niet, hij had ook graag de rest nog gewonnen hebben. Ik heb eerder het idee dat Rosberg na Austin zo boos op zichzelf is geworden dat ie een stuk gefocuster ging rijden. Te laat natuurlijk, maar wie weet als ie die focus heeft vastgehouden gedurende de winter. Ik zou m niet op voorhand al afschrijven. Gaat tussen Hamilton en Rosberg, Vettel doet alleen mee als ze elkaar al la Prost en Senna gaan bekampen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Arthur

Ik ben eens benieuwd te gaan zien of Vettel mijn voorspelling kan waarmaken.

BRING IT ON  8) 8) 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel