Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Hij had na de race sowieso zijn gemak wel een beetje mogen houden tegen de pers. Dat ie chagrijnig was ok, maar om na de race zijn team de grond in te boren ging wat ver.

Wij zullen er nooit achter komen wat er mis gegaan is. Zal mss ook wel met de nieuwe radio communicatie te maken hebben (of het gebrek daaraan). Beide coureurs hadden een slechte tactiek. En ik snap ook niet dat Max niet nog ff was doorgereden en op softs was gaan rijden. Hij had nog een setje nieuwe soft banden over namelijk.

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 21 maart 2016 - 10:08:28
Hij had na de race sowieso zijn gemak wel een beetje mogen houden tegen de pers. Dat ie chagrijnig was ok, maar om na de race zijn team de grond in te boren ging wat ver.

Wij zullen er nooit achter komen wat er mis gegaan is. Zal mss ook wel met de nieuwe radio communicatie te maken hebben (of het gebrek daaraan). Beide coureurs hadden een slechte tactiek. En ik snap ook niet dat Max niet nog ff was doorgereden en op softs was gaan rijden. Hij had nog een setje nieuwe soft banden over namelijk.
Natuurlijk zijn er aan beide kanten fouten gemaakt. De bantentactiek van STR leek niet te kloppen. Maar ik hoop dat Verstappen bij zichzelf te rade gaat, nu is gebleken dat zijn keuze om banden te wisselen erg slecht uitpakte.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 10:18:52
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 21 maart 2016 - 10:08:28
Hij had na de race sowieso zijn gemak wel een beetje mogen houden tegen de pers. Dat ie chagrijnig was ok, maar om na de race zijn team de grond in te boren ging wat ver.

Wij zullen er nooit achter komen wat er mis gegaan is. Zal mss ook wel met de nieuwe radio communicatie te maken hebben (of het gebrek daaraan). Beide coureurs hadden een slechte tactiek. En ik snap ook niet dat Max niet nog ff was doorgereden en op softs was gaan rijden. Hij had nog een setje nieuwe soft banden over namelijk.
Natuurlijk zijn er aan beide kanten fouten gemaakt. De bantentactiek van STR leek niet te kloppen. Maar ik hoop dat Verstappen bij zichzelf te rade gaat, nu is gebleken dat zijn keuze om banden te wisselen erg slecht uitpakte.
ik denk niet dat dit de tactiek van STR was, maar dat ze ongeveer hetzelfde als Ricciardo in gedachten hadden. Maar doordat Sainz wilde pitten en STR toestemde (waarschijnlijk vanwege de ontelbare lock ups) en Verstappen  vervolgens ook op eigen houtje zn tactiek ging aanpassen liep de boel in de soep. De nieuwe radioregels zullen zeker niet hebben geholpen. Iig mooi dat het seizoen weer is begonnen en dat er alweer een beetje controverse is ;)

Fietser

Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 09:35:49
Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 08:24:13
Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.

Wat Verstappen betreft kunnen er volgens mij drie dingen aan de hand zijn:
1. Verstappen is een winnaar, en winnaars gaan nu eenmaal vaak slecht om met verliezen
2. Verstappen is nog jong en jongeren willen nog wel eens een heethoofd zijn
3. De roem stijgt naar zijn hoofd. Hij voelt zich beter dan zijn team

1 en 2 liggen voor de hand en dat is gewoon leren beter om te gaan met je emoties. Maar ik vrees toch ook een klein beetje voor optie 3. Want waarom zou je anders tegen de adviezen van je team ingaan en tóch pitten? Zeker als blijkt dat deze pitstop vreselijk ongelukkig getimed blijkt en daardoor een goede uitslag wordt vergooid. Waarom vertrouwt Verstappen niet dat de pitmuur beter overzicht heeft dan hij?

Eens. Hij lijkt zich groter te voelen dan zijn team. Heel misschien terecht, dat zal de toekomst uitwijzen, maar de gunfactor verspeelt hij er helaas wel mee.

Maikel0230

Voor mij hoort dit allemaal bij het leerproces.

Kunnen we echt verwachten van een 18-jarig dat hij zich ten allen tijde gedraagt als een 31-jarig veteraan van de F1? Pak nu bijvoorbeeld Lewis Hamilton.

O wacht....

;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 18:24:07
Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 09:35:49
Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 08:24:13
Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.

Wat Verstappen betreft kunnen er volgens mij drie dingen aan de hand zijn:
1. Verstappen is een winnaar, en winnaars gaan nu eenmaal vaak slecht om met verliezen
2. Verstappen is nog jong en jongeren willen nog wel eens een heethoofd zijn
3. De roem stijgt naar zijn hoofd. Hij voelt zich beter dan zijn team

1 en 2 liggen voor de hand en dat is gewoon leren beter om te gaan met je emoties. Maar ik vrees toch ook een klein beetje voor optie 3. Want waarom zou je anders tegen de adviezen van je team ingaan en tóch pitten? Zeker als blijkt dat deze pitstop vreselijk ongelukkig getimed blijkt en daardoor een goede uitslag wordt vergooid. Waarom vertrouwt Verstappen niet dat de pitmuur beter overzicht heeft dan hij?

Eens. Hij lijkt zich groter te voelen dan zijn team. Heel misschien terecht, dat zal de toekomst uitwijzen, maar de gunfactor verspeelt hij er helaas wel mee.
wie van de F1 coureurs hebben uberhaupt de gunfactor? Dat zijn coureurs als Hulkenberg, Grosjean en Webber en teams als Haas. De net-niet coureurs zeg maar. Max zn fanbase zal er echt niet minder om worden, de anti fanbase uiteraard ook niet. Of hij zich groter voelt als het team? Niet meer of minder dan oa Hamilton en Alonso in 2007, Webber en Vettel of Rosberg en Hamilton.


Robbert65

Het lijkt momenteel allemaal met een sisser af te lopen. Maar ik sluit niet uit, dat er iets onder zit van: "Geef Max een voorkeursbehandeling want hij is sneller dan Carlos." Of dat helemaal terecht is weet ik nog niet zeker...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2016 - 20:38:49
Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 18:24:07
Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 09:35:49
Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 08:24:13
Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.

Wat Verstappen betreft kunnen er volgens mij drie dingen aan de hand zijn:
1. Verstappen is een winnaar, en winnaars gaan nu eenmaal vaak slecht om met verliezen
2. Verstappen is nog jong en jongeren willen nog wel eens een heethoofd zijn
3. De roem stijgt naar zijn hoofd. Hij voelt zich beter dan zijn team

1 en 2 liggen voor de hand en dat is gewoon leren beter om te gaan met je emoties. Maar ik vrees toch ook een klein beetje voor optie 3. Want waarom zou je anders tegen de adviezen van je team ingaan en tóch pitten? Zeker als blijkt dat deze pitstop vreselijk ongelukkig getimed blijkt en daardoor een goede uitslag wordt vergooid. Waarom vertrouwt Verstappen niet dat de pitmuur beter overzicht heeft dan hij?

Eens. Hij lijkt zich groter te voelen dan zijn team. Heel misschien terecht, dat zal de toekomst uitwijzen, maar de gunfactor verspeelt hij er helaas wel mee.
wie van de F1 coureurs hebben uberhaupt de gunfactor? Dat zijn coureurs als Hulkenberg, Grosjean en Webber en teams als Haas. De net-niet coureurs zeg maar. Max zn fanbase zal er echt niet minder om worden, de anti fanbase uiteraard ook niet. Of hij zich groter voelt als het team? Niet meer of minder dan oa Hamilton en Alonso in 2007, Webber en Vettel of Rosberg en Hamilton.

De gunfactor is dan ook heel persoonlijk. Zo gun ik Sainz meer dan Verstappen. Sorry voor zijn 17 miljoen fans. Gewoon een kwestie van sympathie.
Overigens beperkt de gunfactor zich niet alleen tot de buitenwacht. Ook teampersoneel, teamgenoten of collega-coureurs kunnen zich tegen je keren. Dat kan een nadeel zijn. Williams is daardoor in het verleden bijvoorbeeld 2 WK's misgelopen.
En groter voelen dan je team is m.i. altijd een nadeel. Een coureur heeft zijn team nodig! Dat zeggen ze dan ook - al dan niet gemeend - heel correct (of emotioneel) als ze een race of titel hebben gewonnen. 'Thank you, guys...'

Matthijs

Fietser, ik snap dat je het Sainz meer gunt dan Verstappen. Want Verstappen kiest er (bewust) voor om zich als rebel op te stellen. Daar moet je van houden. Persoonlijk hou ik meer van 'gentleman'-types als Button, Hakkinen, Hill etc. Maar ik draag Verstappen zeker een warm hart toe.

http://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-doesn-t-care-about-toro-rosso-team-orders-681315/

Citaat"To be honest I don't know and I don't care," he said, when asked if position swapping was now off the table in the future.
"Normally I should be miles ahead. It should be fine."
Ik vind dit echt onacceptabel gedrag, maar ik snap het prima als anderen dit juist karakter tonen vinden.

Kootje

Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Hij zegt hier niets anders dan dat het hem niets uitmaakt wat het team over teamorders gaat besluiten, omdat hij onder normale toch ver genoeg voor Carlos ligt waardoor teamorders niet eens van toepassing zijn. Het was slimmer geweest om dat laatste stukje er aan toe te voegen, en wellicht deed hij dat ook wel maar is dat bewust achterwege gelaten in het artikel, maar dat veranderd niets aan het feit dat hij nergens zegt teamorders in de toekomst te negeren.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 22 maart 2016 - 09:24:44
Fietser, ik snap dat je het Sainz meer gunt dan Verstappen. Want Verstappen kiest er (bewust) voor om zich als rebel op te stellen. Daar moet je van houden. Persoonlijk hou ik meer van 'gentleman'-types als Button, Hakkinen, Hill etc. Maar ik draag Verstappen zeker een warm hart toe.

http://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-doesn-t-care-about-toro-rosso-team-orders-681315/

Citaat"To be honest I don't know and I don't care," he said, when asked if position swapping was now off the table in the future.
"Normally I should be miles ahead. It should be fine."
Ik vind dit echt onacceptabel gedrag, maar ik snap het prima als anderen dit juist karakter tonen vinden.

Ik snap het ook prima, Matthijs. Ik ben ook jong geweest  ;)

Matthijs

Citaat van: Kootje op 22 maart 2016 - 10:11:30
Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Hij zegt hier niets anders dan dat het hem niets uitmaakt wat het team over teamorders gaat besluiten, omdat hij onder normale toch ver genoeg voor Carlos ligt waardoor teamorders niet eens van toepassing zijn. Het was slimmer geweest om dat laatste stukje er aan toe te voegen, en wellicht deed hij dat ook wel maar is dat bewust achterwege gelaten in het artikel, maar dat veranderd niets aan het feit dat hij nergens zegt teamorders in de toekomst te negeren.
De juiste context is dat Sainz nooit meer dan een paar seconden achter Verstappen reed in de race. De context is dat Sainz een snellere kwalificatietijd reed dan Verstappen (alleen timede hij het verkeerd, namelijk in Q2 en niet Q3). De opmerking "Normally I should be miles ahead" slaat in de juiste context kant noch wal.

Kootje

Of de uitspraak op waarheid berust heeft niets met de context, dus hoe deze bedoeld is, te maken. Daarbij is het helemaal niet van belang dat Sainz in VT1, VT2, VT3, Q1 en Q2 sneller was, zelfs Q3 (waarin Max sneller was) doet er in deze niet eens toe. De uitspraak gaat niet eens over deze race (ook daarin was Max gewoon sneller, al was het maar 0.2 sec per rondje), maar over toekomstige races. Het gaat dus over 'n toekomstverwachting, gebasseerd op in het verleden behaalde resultaten waarin Max doorgaans gewoon de snellere was. Hoe miniem ook, sneller is sneller. 

Matthijs

Citaat van: Kootje op 22 maart 2016 - 11:29:00Hoe miniem ook, sneller is sneller.
Als je miniem sneller bent dan klopt de zin "Normally I should be miles ahead" dus niet. Maargoed ik snap wat je bedoelt, ik ben het er alleen niet mee eens. Los daarvan vind ik de uitspraken misplaatst, ook al zou hij gelijk hebben. Zelfs Hamilton schoffeert zijn teamgenoot niet op een dergelijk denigrerende manier.