Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

Arthur

Volgens Franz Tost was Verstappen niet binnen geroepen [en waren ze er dus blijkbaar niet klaar voor] waardoor hij zoveel tijd verloor. Dan is de verwarring dus verklaarbaar. Moet ik dan concluderen dat Verstappen zich druk maakte omdat hij niet als eerste mocht binnen komen [of werd geroepen]?

Ik denk dat Verstappen op zijn tellen moet passen... [niet naast zijn schoenen moet gaan lopen]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 13:29:21
Laten we eens ophouden over zijn onvolwassen of puberale gedrag. Of zijn we Hamilton vergeten Monaco 2015? Er zijn veel meer rijders die zich zo gedragen, maar die noemen we ook niet onvolwassen.

O ja hoor. Ik heb Hamilton in Monaco 2015 ook onvolwassen gedrag verweten. Enige excuus voor Verstappen is dat hij letterlijk nog een joch is - en dat was in Melbourne, toen het tegenzat, behoorlijk te merken. Maar in de volwassen wereld van de hoogste autosportklasse kom je daar niet mee weg, dus daar mag men best iets van vinden.

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 20 maart 2016 - 15:52:35
Ik heb nog steeds het idee dat sommige mensen Sainz een natte dweil vinden. Maar die jongen kan echt wel gas geven. Hij heeft gewoon een compleet andere rijstijl dan Verstappen, wat hem niet meer of minder getalenteerd zou maken. Ik denk dat beiden op dit moment echt op hetzelfde niveau zitten, waarbij Sainz wellicht wat meer rust in zijn hoofd heeft dan Verstappen.
tja, vandaag was ie niet geweldig, dan mag dat toch gezegd worden? Met deze STR had ie gewoon 5e kunnen worden. Zelfde geldt voor Max.

Matthijs

als het echt waar is dat Verstappen zonder aankondiging naar binnen ging dan is dat een onacceptabele rookiefout van jewelste. Ik kan het bijna niet geloven, maar dan moet hij zich in een hoekje gaan schamen. En al helemaal na de boze uitlatingen van tijdens en na de race. Niet cool.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 19:47:21
als het echt waar is dat Verstappen zonder aankondiging naar binnen ging dan is dat een onacceptabele rookiefout van jewelste. Ik kan het bijna niet geloven, maar dan moet hij zich in een hoekje gaan schamen. En al helemaal na de boze uitlatingen van tijdens en na de race. Niet cool.
net als Sainz nooit na 10 ronden op softs al binnen had moeten komen. Ricciardo reed er 24 ronden op na de rode vlag. Op het moment dat Sainz naar binnen ging waren alleen de Ferrari's, Mercedes en Ricciardo sneller. Verstappen ziet dat Sainz achter m weg is en wil ineens ook pitten. Die gasten waren dus blijkbaar alleen met elkaar bezig.

Matthijs

Net op F1Fanatic gekeken: de STR-boys waren op hun versleten softs aanzienlijk sneller dan Grosjean op zijn versleten mediums. Het enige waar de STR-boys aan dachten was "onee, mijn banden zijn niet goed meer, wisselen", terwijl de crew in de pitstraat het gat ten opzichte van Palmer en Grosjean aan het monitoren was. Dat gat werd steeds groter, maar was nog te klein voor een pitstop. Daarom moet de pitstaat altijd de final call geven om te pitten, een coureur kan niet meer doen dan luid en duidelijk vragen om te wisselen.

In de oude situatie had de pitstraat kunnen roepen dat ze het gat ten opzichte van de concurrentie aan het vergroten waren, maar dat mochten ze niet meer zeggen. Blijft over: waarom vertrouwde Verstappen zijn team niet toen ze hem buiten lieten?

Matthijs

Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 18:31:36
Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 13:29:21
Laten we eens ophouden over zijn onvolwassen of puberale gedrag. Of zijn we Hamilton vergeten Monaco 2015? Er zijn veel meer rijders die zich zo gedragen, maar die noemen we ook niet onvolwassen.

O ja hoor. Ik heb Hamilton in Monaco 2015 ook onvolwassen gedrag verweten. Enige excuus voor Verstappen is dat hij letterlijk nog een joch is - en dat was in Melbourne, toen het tegenzat, behoorlijk te merken. Maar in de volwassen wereld van de hoogste autosportklasse kom je daar niet mee weg, dus daar mag men best iets van vinden.

Je mag er zeker iets van vinden, maar het is dus niet per se een leeftijdsding. Maar hoe bedoel je: je komt er niet mee weg? De beroemdste zeikerd was Senna met zijn 'if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver", doodleuk nadat hij doelbewust Prost van de baan roste.

Maikel0230

Omdat ie misschien op een scherm gezien heeft dat zijn teamgenoot een pitstop had gemaakt en hem mogelijk een loer aan het draaien was? Ik hoor wel vaker dat het enige wat coureur van het andere raceverloop meekrijgen is wat ze in eens flits zien op de schermen rondom het circuit.

Zelf noemt Verstappen die afschuwelijke stop een communicatie fout. Of dat betekent dat hij het te laat liet weten aan de muur, of zelfs niet is niet echt duidelijk.

Citaat"I think the whole race before that I was much faster so I was pulling away," Verstappen told reporters after the race, "and then we had the mis-communication and then I got stuck behind and no chance to get past".

Maar goed, er is al zoveel inkt verspild en ik heb al zo veel meningen gelezen dat ik de bomen door het bos niet meer kan zien.

Feit is dat wat er ook gebeurt is vandaag, er hoognodig het een en ander op een rijtje gezet moet worden bij STR. Die jongens moeten samen met de egineers eens samen gaan zitten en duidelijk afspraken maken over wat ze wel of niet aanvaardbaar vinden en hoe ze situaties zoals vandaag in de toekomst aanpakken.

We weten allemaal dat die 2015 Ferrari niet ontwikkeld zal worden. Gezien het budget van Toro Rosso zal die auto wel wat vooruitgaan maar niet genoeg om Williams of RB het ganse seizoen voor te blijven. Ze moeten dus zoveel mogelijk punten sprokkelen nu ze de kans hebben.

Vandaag hebben ze er al een pak in de vuilbak gegooid door tactisch gerommel.

Ik ben het er overigs net zoals andere hier mee eens dat hoe Verstappen vandaag communiceerde absoluut niet ok is. De temperatuur kan altijd al eens oplopen in de cockpit. Maar zo roepen, tieren en schelden, daar heeft niemand wat aan.

We zullen het maar een onderdeel van het leerproces noemen zeker? Dit excuus kan echter niet blijven gebruikt worden, ooit houd het op, en dan hoop ik dat Max voldoende volwassen geworden is om het meer tactvol aan te pakken.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Het zou al helpen moest RedBull de STR rijders niet zo onder druk zetten. Nu is het hun tweede jaar en 1 iemand gaat naar RedBull, dat staat nu al vast, dan krijg je deze situaties. Bij RedBull weten ze ook dat er iemand gaat verdwijnen, maar dit is een heel ongezonde situatie in beide teams. Hoewel we denk ik wel weten wie ze bij RedBull gaan laten gaan.

Arthur

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2016 - 22:08:32
Het zou al helpen moest RedBull de STR rijders niet zo onder druk zetten. Nu is het hun tweede jaar en 1 iemand gaat naar RedBull, dat staat nu al vast, dan krijg je deze situaties. Bij RedBull weten ze ook dat er iemand gaat verdwijnen, maar dit is een heel ongezonde situatie in beide teams. Hoewel we denk ik wel weten wie ze bij RedBull gaan laten gaan.

En wie er gaat komen....  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Eens dat er kennelijk teveel druk op de ketel staat bij de heren van STR. Jammer is dat wel. Als het waar is, dat Max Verstappen voor een pitstop naar binnen kwam zonder oké van de muur of zonder aankondiging, dan heeft hij heel veel uit te leggen aan het team m.b.t. zijn gedrag tijdens en na de race.... niet leuk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Zijn coach [JV] blinkt juist daar NIET in uit. Oppassen voor Max dat hij daar niet in doordraaft. Gewoon in Bahrein zijn tanden in het stuur zetten en laten zien hoe het wel moet.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 20:17:13
Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 18:31:36
Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 13:29:21
Laten we eens ophouden over zijn onvolwassen of puberale gedrag. Of zijn we Hamilton vergeten Monaco 2015? Er zijn veel meer rijders die zich zo gedragen, maar die noemen we ook niet onvolwassen.

O ja hoor. Ik heb Hamilton in Monaco 2015 ook onvolwassen gedrag verweten. Enige excuus voor Verstappen is dat hij letterlijk nog een joch is - en dat was in Melbourne, toen het tegenzat, behoorlijk te merken. Maar in de volwassen wereld van de hoogste autosportklasse kom je daar niet mee weg, dus daar mag men best iets van vinden.

Je mag er zeker iets van vinden, maar het is dus niet per se een leeftijdsding. Maar hoe bedoel je: je komt er niet mee weg? De beroemdste zeikerd was Senna met zijn 'if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver", doodleuk nadat hij doelbewust Prost van de baan roste.

Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 08:24:13
Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 20:17:13
Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 18:31:36
Citaat van: Matthijs op 20 maart 2016 - 13:29:21
Laten we eens ophouden over zijn onvolwassen of puberale gedrag. Of zijn we Hamilton vergeten Monaco 2015? Er zijn veel meer rijders die zich zo gedragen, maar die noemen we ook niet onvolwassen.

O ja hoor. Ik heb Hamilton in Monaco 2015 ook onvolwassen gedrag verweten. Enige excuus voor Verstappen is dat hij letterlijk nog een joch is - en dat was in Melbourne, toen het tegenzat, behoorlijk te merken. Maar in de volwassen wereld van de hoogste autosportklasse kom je daar niet mee weg, dus daar mag men best iets van vinden.

Je mag er zeker iets van vinden, maar het is dus niet per se een leeftijdsding. Maar hoe bedoel je: je komt er niet mee weg? De beroemdste zeikerd was Senna met zijn 'if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver", doodleuk nadat hij doelbewust Prost van de baan roste.

Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.
dat gebler maakt op zich niet zoveel uit, dat doen Alonso, Rosberg, Vettel, Button en Hamilton ook. Dat gebeurd nou eenmaal in het heetst van de strijd bij topsporters. De radio is bedoeld voor communicatie met het team en misschien ook juist wel om af te reageren. Volgens mij heeft dat allemaal niet zoveel met zn leeftijd of genen te maken, dat zal altijd wel blijven. Dat het mogelijk ook uit gezonden kan worden op tv zullen ze niet altijd bij stilstaan. De volgende keer is het weer iemand anders, de regie weet er altijd wel weer de interessantste radio's uit te pikken. De grote fout van gisteren is dat ie nooit had moeten reageren op die veels te vroege pitstop van Sainz en zeker niet zonder zeker te weten dat zn team hem verwacht. Wat daarna komt is allemaal begrijpelijke frustratie. Na 1 of 2 races zijn velen dat weer vergeten. Anderen zullen het hem de rest van zn carriere nadragen, maar daar hebben alle toppers last van. Niet iedereen gaat fan zijn.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 21 maart 2016 - 08:24:13
Natuurlijk zijn er heethoofden/fanatici (als Senna) en wat rustiger types. Dat is inderdaad geen 'leeftijdsding', maar een kwestie van karakter en daar verander je weinig aan. Maar in het geval van de extreem jonge Verstappen ligt dat iets anders, denk ik. Die is mentaal nog volop in ontwikkeling: heeft nog een tienerbrein (daar is de laatste tijd veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De jonge Max kan daarom best wat mentale ondersteuning - en indien nodig forse bijsturing! - gebruiken. Ik schreef dit hier ergens boven al: hier ligt een schone taak voor zijn begeleiders, met name zijn vader. Echter, gezien de reputatie van de laatste, heb ik daar een hard hoofd in.
Maar iets of iemand zal deze jongeman duidelijk moeten maken dat dit kinderlijke geblèr, als in Melbourne, hem niet verder brengt. Als, zoals nu blijkt, een groot deel van de internationale racewereld over Max' gedrag valt, dan komt hij daar niet (lekker) mee weg. Er wordt immers scherper op hem gelet, en niet in positieve zin.

Wat Verstappen betreft kunnen er volgens mij drie dingen aan de hand zijn:
1. Verstappen is een winnaar, en winnaars gaan nu eenmaal vaak slecht om met verliezen
2. Verstappen is nog jong en jongeren willen nog wel eens een heethoofd zijn
3. De roem stijgt naar zijn hoofd. Hij voelt zich beter dan zijn team

1 en 2 liggen voor de hand en dat is gewoon leren beter om te gaan met je emoties. Maar ik vrees toch ook een klein beetje voor optie 3. Want waarom zou je anders tegen de adviezen van je team ingaan en tóch pitten? Zeker als blijkt dat deze pitstop vreselijk ongelukkig getimed blijkt en daardoor een goede uitslag wordt vergooid. Waarom vertrouwt Verstappen niet dat de pitmuur beter overzicht heeft dan hij?