Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Jozef op 09 maart 2016 - 20:17:49
Kwalificatie zegt niet dat je een betere racer bent, alleen dat je sneller bent over één rondje. In een race komen weer andere rijvaardigheden aan bod die in de kwalificatie niet naar voren komen. Ik heb niet beweerd dat de kwalificatie een béter beeld geeft over de kwaliteiten van de coureurs, maar wel dat het een eerlijker beeld is. Eerlijker, maar beperkter.

Kwalificatieduels komen veelvuldig aan bod in de media en de coureurs dragen lustig bij aan die aandacht. Het heeft wel degelijk een zeker belang.

Goed omschreven. Tijdens de race worden de punten verdeeld, maar de kwalificatie is zeker een goede graadmeter van de intrinsieke snelheid van elke coureur.

FolkertE

En dat zat gezien de uitslag van het kwalificatie duel tussen beiden wel goed. Al verwacht ik dat Max met met zijn extra ervaring  wel het verschil gaat maken. Sainz heeft natuurlijk ook een jaar extra ervaring, maar hij reed al 2 of 3 jaar in de GP3.
Word een leuke strijd tussen die 2, een van de redenen waarom ik uit kijk naar dit jaar.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: FolkertE op 10 maart 2016 - 22:18:43
En dat zat gezien de uitslag van het kwalificatie duel tussen beiden wel goed. Al verwacht ik dat Max met met zijn extra ervaring  wel het verschil gaat maken. Sainz heeft natuurlijk ook een jaar extra ervaring, maar hij reed al 2 of 3 jaar in de GP3.
Word een leuke strijd tussen die 2, een van de redenen waarom ik uit kijk naar dit jaar.

Volgens die redenering heeft toch juist Sainz meer ervaring? Niet dat ik denk dat dat zo'n invloed op het onderlinge duel gaat hebben verder.

FolkertE

Ik bedoelde dat Max ten opzichte van vorig jaar nu 1 jaar ervaring heeft, niet 1 jaar meer ervaring dan Sainz. Had het misschien beter anders kunnen verwoorden.

F1Dreamteam


Tessa

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad (of nog steeds hebben, maar de zon is nu onder, dus ik rond de boel even af  ;) )

Het is nu écht aftellen naar de vrije trainingen, de bijzondere nieuwe kwalificatie (en ik geef géén waarde-oordeel, ik noem het slechts "bijzonder") en de daadwerkelijke eerste wedstrijd van dit seizoen!!!

In afwachting daarvan heb ik nog maar eens een blik geworpen op de weersvoorspelling van het altijd onbetrouwbare Buienradar. het zegt natuurlijk nog niets, maar blijkbaar schat men in dat de temperatuur van de gebruikelijke 20(a 22) graden gaat stijgen naar 34, waardoor dat op vrijdag wel eens een donderklapje met zich mee kan brengen...
De timing van regen en onweer is natuurlijk niet te voorspellen op deze termijn, maar dat er een temperatuurstijging zit aan te komen is wel duidelijk, net als het gegeven dat dat tzt wat gedoe kan gaan opleveren.
ben benieuwd.

Verder ben ik uitzonderlijk nieuwsgierig wie er de tijd voor heeft en de tijd voor neemt om de vrije trainingen op die absurde tijden live te gaan bekijken?
Ik in principe niet, maar ik weet niet precies waar ik tegen het einde van deze week toe in staat ben....schiet eens op!!!  ;D

(oh, en om u de moeite te besparen, bij deze het plaatje van buienradar d.d. 13-03-2016 te 19;00 uur).



Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Tessa op 13 maart 2016 - 19:08:53
Verder ben ik uitzonderlijk nieuwsgierig wie er de tijd voor heeft en de tijd voor neemt om de vrije trainingen op die absurde tijden live te gaan bekijken?
Ik in principe niet, maar ik weet niet precies waar ik tegen het einde van deze week toe in staat ben....schiet eens op!!!  ;D

VT1 laat ik graag aan me voorbij gaan, VT2 zit ik wel voor de buis.

FolkertE

Ligt volledig aan mijn plannen dit weekend,  misschien dat ik avondje uit ga en dan eerste VT mee pak.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 14 maart 2016 - 10:42:41

VT1 laat ik graag aan me voorbij gaan, VT2 zit ik wel voor de buis.

Mja, eens, allebei gaat gewoon niet, laat opblijven en dan VT2 ook kijken levert een nachtrust van 2 uur op. Dat trek ik niet. Dat wordt een vroegertje vrijdag, VT2!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 14 maart 2016 - 10:54:06
Ligt volledig aan mijn plannen dit weekend,  misschien dat ik avondje uit ga en dan eerste VT mee pak.
Ja, als je vrijdag niet hoeft te werken kun je gekke dingen doen :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Oh, wacht dat is waar ook, het is dan donderdag nacht. Dan laat ik het ook schieten.  ;D
Niet dat ik moet werken, maar mijn kleine rose wekker af gaat.

Robbert65

jajaja, wij lopen tien uur voor op de mensen uit Melbourne. Moet je je voorstellen, dat ze de race gewoon om 14:00 zouden beginnen... Maar de quali is voor ons om 7:00 's morgens, en de race begint om 6:00 uur.  De vrije trainingen dus om 2:30 en om 6:30, allebei in de vroege vrijdagochtend...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel