Testsessie Barcelona 22-25 febr/ 1-4 maart topic

Gestart door gloudiesaurus, 15 februari 2016 - 21:30:25

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: lieven op 01 maart 2016 - 17:42:55
Manor.... Zucht...
2 jaar aan een wagen ontwikkelen, de nieuwste Ferrari motor...
En nog altijd meer als 4seconden trager.
En ik geloof niet dat ze heel de tijd met veel benzine gaan rondrijden.

Ik heb wel een beetje het idee dat die Haryanto er niet veel van bakt en dat Wehrlein er nog wel een seconde uit zal halen. En de tijd van Rosberg was een kwali-run, die heeft Haryanto nog niet gereden geloof ik?

Nu goed, we gaan het zien in Melbourne Q1. :)

Jehoentelaar

Citaat van: lieven op 01 maart 2016 - 17:42:55
Manor.... Zucht...
2 jaar aan een wagen ontwikkelen, de nieuwste Ferrari motor...
En nog altijd meer als 3seconden trager.
En ik geloof niet dat ze heel de tijd met veel benzine gaan rondrijden.

Voorbarig. Testtijden vergelijken is onmogelijk.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 01 maart 2016 - 17:49:31
Citaat van: lieven op 01 maart 2016 - 17:42:55
Manor.... Zucht...
2 jaar aan een wagen ontwikkelen, de nieuwste Ferrari motor...
En nog altijd meer als 3seconden trager.
En ik geloof niet dat ze heel de tijd met veel benzine gaan rondrijden.

Voorbarig. Testtijden vergelijken is onmogelijk.

Klopt. Maar je kan al wel zien dat Mercedes weer mega snel is...
Sneller dan Ferrari op Williams terwijl die op ultra soft reden vandaag. Dat zegt nog alles, maar wel heel veel.

En Haryanto heeft nogal wat foutjes gemaakt. Wehrlein oogt sneller. Dat is ook wel mijn verwachting.
Verder komt Manor nogal wat tekort lijkt het.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

De nieuwe Ferrari-motor lijkt toch wel nog wat betrouwbaarheidsprobleempjes te hebben. Haas staat nu bijna 2 hele dagen stil en ook Sauber heeft vandaag maar 55 rondjes kunnen rijden. Ook Ferrari zelf heeft geen vlekkeloze testcampagne. Als dit dé uitdager van Mercedes moet worden, dan wordt 2016 een gemakkelijk jaar voor de Zilverpijlen.

Robbert65

#80
én kan STR nog wel eens voor verrassingen gaan zorgen.... (als de 2015 motor betrouwbaarder mocht blijken dan de 2016)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Wat snelheid betreft is Ferrari plots wel indrukwekkend. Kimi's 1:23.009 is de snelste tijd op softs die dit jaar al gereden is in Barcelona.

JS JTD

Citaat van: Jozef op 02 maart 2016 - 22:52:47
De nieuwe Ferrari-motor lijkt toch wel nog wat betrouwbaarheidsprobleempjes te hebben. Haas staat nu bijna 2 hele dagen stil en ook Sauber heeft vandaag maar 55 rondjes kunnen rijden. Ook Ferrari zelf heeft geen vlekkeloze testcampagne. Als dit dé uitdager van Mercedes moet worden, dan wordt 2016 een gemakkelijk jaar voor de Zilverpijlen.

Ik zie die problemen bij Ferrari wel goed komen, het is mooi dat die problemen nu omhoog gekomen zijn want dan hebben ze nog een kans het te herstellen.

De Ferrari 2015 motor in de Toro Rosso lijkt zoals de Mercedes motor onvermoeibaar. En ook de rondetijden zijn hoopvol voor het B team van Redbull!

gloudiesaurus

Manor, Renault, en Sauber komen toch snelheid tekort.
McLaren lijkt beter dan vorig jaar maar komt ook nog topsnelheid tekort.

Volgens mij staat Force India er goed bij. Vraag me alleen af of de problemen van Mally daar geen grote invloed gaan hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Manor heeft net vandaag een tijd gereden op 2.1 seconden van de snelste tijd die we al hebben gezien (Kimi op ultrasofts), hoe kun je nu zeggen dat die snelheid tekort komen? Als ze in Melbourne ook op 2.1 seconden van Ferrari geraken, dan is het een knalprestatie.

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2016 - 20:31:36
Manor, Renault, en Sauber komen toch snelheid tekort.
McLaren lijkt beter dan vorig jaar maar komt ook nog topsnelheid tekort.

Volgens mij staat Force India er goed bij. Vraag me alleen af of de problemen van Mally daar geen grote invloed gaan hebben...

My 2 cents obv deze tests; Gevecht om P1 en P2 zal denk ik in dezelfde verhouding als afgelopen seizoen uitgevochten worden tussen Mercedes en Ferrari. Ferrari zal iets dichterbij gekomen zijn. Eerste paar races zal er om P3 gestreden worden door STR, FI en Williams.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 03 maart 2016 - 22:05:14
Manor heeft net vandaag een tijd gereden op 2.1 seconden van de snelste tijd die we al hebben gezien (Kimi op ultrasofts), hoe kun je nu zeggen dat die snelheid tekort komen? Als ze in Melbourne ook op 2.1 seconden van Ferrari geraken, dan is het een knalprestatie.

Ze gaan natuurlijk super vooruit met die Mercedes-motor. Maar ik denk dat ze samen met Sauber toch om de rode lantaarn strijden.
Renault zal daar net voor staan denk ik. Al denk ik dat die wel progressie gaan boeken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 03 maart 2016 - 22:08:00
Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2016 - 20:31:36
Manor, Renault, en Sauber komen toch snelheid tekort.
McLaren lijkt beter dan vorig jaar maar komt ook nog topsnelheid tekort.

Volgens mij staat Force India er goed bij. Vraag me alleen af of de problemen van Mally daar geen grote invloed gaan hebben...

My 2 cents obv deze tests; Gevecht om P1 en P2 zal denk ik in dezelfde verhouding als afgelopen seizoen uitgevochten worden tussen Mercedes en Ferrari. Ferrari zal iets dichterbij gekomen zijn. Eerste paar races zal er om P3 gestreden worden door STR, FI en Williams.

Vraag me of Ferrari echt dichterbij is gekomen. Mercedes is wel indrukwekkend en heeft niet serieus op ultra softs gereden, Ferrari wel.
Force India en Williams staan er lekker bij.
Van Toro Rosso verwacht ik de eerste paar Grand-Prix zeker punten, 2e seizoenshelft zal lastiger worden.

Verwacht ook dat McLaren wat dichterbij is gekomen. Maar die gaan nog niet voor podiums.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

ben toch ook benieuwd of Kimi zijn ronde met een lege tank was of niet.
En of de motor op 100% stond.
Allemaal variabelen die grote invloed hebben op een ronde tijd.

lieven

Ze mogen dit als livery gebruiken van mij!



I like the colors!
Jammer dat het enkel flow-vis paint is.