Testsessie Barcelona 22-25 febr/ 1-4 maart topic

Gestart door gloudiesaurus, 15 februari 2016 - 21:30:25

« vorige - volgende »

lieven

and off we go!

benieuwd naar de reacties over het geluid en een eerste zicht op voorzichtige tijden. (vooral voor Haas F1 en manor)

lieven


Amai die sidepots zo smal vanachter!
Waar zit die motor?

Heeft Renault echt zo een compacte motor kunnen maken?

FolkertE

Wat ik me afvraag, is zo'n compacte motor goed of slecht? Vooral de Elektrische unit heeft meer voordelen van een grotere omvang.

lieven

De renault lijkt ook zo een compacte body te hebben.
Ik kan me inbeelden dat compact moeilijker te koelen is.

Matthijs

Hou er ook rekening mee dat de auto's langer geworden zijn ten opzichte van een aantal jaar geleden. Je hebt dus meer ruimte om smal te gaan.

lieven

#20
Citaat van: Matthijs op 22 februari 2016 - 10:45:57
Hou er ook rekening mee dat de auto's langer geworden zijn ten opzichte van een aantal jaar geleden. Je hebt dus meer ruimte om smal te gaan.

Klopt maar vergelijk de RB eens met de Mercedes. (foto RB zie mn vorig bericht)



MErcedes is ook smal maar bij RB kan je een extra driver zetten achter de sidepod en voor de vleugel.

Bij TR lijkt het ook zo smal vanchter.

FolkertE

Volgens mij post je nu een foto van Sainz in de STR, ipv de Renault.

lieven

klopt ik heb het verkeerde team genoemd ;)

MErci voor het opmerken!

Maikel0230

Tja, McLaren was vorig jaar alleen met haar size-zero, maar daar is nu verandering in. De STR is tot nu toe de smalste.

Of het beter is weet ik niet, maar aangzien meeste teams ervoor gaan denk ik dat het wel zijn voordelen heeft voor de windflow naar achteren toe.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Krijgt STR nu trouwens ook een andere versnellingsbak, of produceren ze die nog steeds zelf? Wat ik me nu afvraag (en stiekem ook op hoop.) is dat door een andere, superieure motor, er aerodynamisch ook (veel) meer mogelijk is. En als ze nu een andere versnellingsbak er in leggen, word de wielbasis volgens mij ook met een paar cm( Ik meen gelezen te hebben +/- 10 cm) langer/korter en dat zou weer positieve veranderingen op het banden slijtage kunnen hebben.

Jehoentelaar

De ochtendsessie op een rij. Het enige dat duidelijk wordt gemaakt is dat Mercedes op zich weinig problemen heeft gehad om kilometers af te leggen.



Plaatje komt van twitter.com/f1.

Tessa

#26
Citaat van: Jehoentelaar op 22 februari 2016 - 14:15:37
De ochtendsessie op een rij. Het enige dat duidelijk wordt gemaakt is dat Mercedes op zich weinig problemen heeft gehad om kilometers af te leggen.

Inderdaad zeg..

maar ook dat Manor, Haas en Renault nog het één en ander te knutselen hebben!
(Force India en Red Bull trouwens ook, of ze waren gewoon ontzettend tevreden  ::) )

lieven

Citaat van: FolkertE op 22 februari 2016 - 13:46:49
Krijgt STR nu trouwens ook een andere versnellingsbak, of produceren ze die nog steeds zelf? Wat ik me nu afvraag (en stiekem ook op hoop.) is dat door een andere, superieure motor, er aerodynamisch ook (veel) meer mogelijk is. En als ze nu een andere versnellingsbak er in leggen, word de wielbasis volgens mij ook met een paar cm( Ik meen gelezen te hebben +/- 10 cm) langer/korter en dat zou weer positieve veranderingen op het banden slijtage kunnen hebben.

Ik dacht dat STR zowiezo al langer werd door de Ferrari motor.

Btw Haas doet het goed als nieuweling!
Ok testen zegt niks maar momenteel 8ste van 11 teams.
Niet slecht voor de eerste keer ooit te rijden!

Matthijs

#28
Toro Rosso nu al 55 rondjes. Niet slecht voor de eerste keer met een nieuwe motor en versnellingsbak.

Edit: technisch gezien is de motor niet nieuw, maar wel voor STR! ;)

Edit 2: direct nadat ik dit typte ging de pitbox van STR dicht :(

FolkertE

https://www.periscope.tv/w/1zqKVgrkPOlGB

Ik vond een live? link van de test sessie. Wel slechts op 1 plek, maar zeker een leuke preview.
Motoren klinken in mijn oren toch wel duidelijk een stuk beter. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, maar het klassieke kenmerkende gorgelende geluid van terug schakelen en knetteren van de motor lijkt terug te zijn.