Stoffel Vandoorne topic

Gestart door Robbert65, 22 januari 2016 - 13:46:54

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 19 juli 2017 - 20:41:15
Citaat van: Wings op 19 juli 2017 - 19:15:56Ik kan mij niet voorstellen dat Alonso een ander doel heeft dan zoveel mogelijk punten scoren.
Ik wel. Laten zien hoe ongelooflijk buitenaards goed hij wel is. Dat kan natuurlijk alleen maar als hij die Honda opendraait, en als hij dan stuk gaat tja dan ligt het aan het materiaal. Denk je echt dat het hem verder uitmaakt of hij dit seizoen 5 punten scoort of 10?

Het zal allemaal wel, als Alonso op deze manier meer punten haalt dan Stoffel én hem op alle fronten verslaat is het effectiever en doet hij het beter. Los hiervan maakt Stoffel weinig indruk op mij tot op heden.

Jozef

Dat is voorlopig alleen niet echt zo. Vandoorne heeft al meer dan eens punten door zijn neus geboord zien worden door strategische blunders van McLaren - dat komt er dan ook nog een keer bij. Daar zet Alonso voorlopig een groot totaal van 2 punten tegenover...

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 juli 2017 - 21:49:35
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2017 - 20:22:28
Citaat van: Wings op 19 juli 2017 - 19:15:56
Waar haal je die wijsheid vandaan dat Alonso  er op los scheurt en Vandoorne de solide dataverzamelaar is? Statistieken weerleggen dat de setting Alonso - McLaren minder betrouwbaar is. Na de Grand Prix van Azerbeidzjan is de balans opgemaakt en had Alonso (incluis de invalbeurt van Jenson) zelfs meer ronden gereden dan Vandoorne - McLaren. Nu met de uitvalbeurt in Oostenrijk zal dit niet meer opgaan maar goed ik durf best een streep te zetten onder de Grand Prix van Azerbeidzjan om conclusies te trekken. De situatie is afgelopen Grand Prix niet gewijzigd. Verder heeft Alonso niets aan die zogenaamde show en is hij meer dan eens  voor de eindstreep belangrijke punten kwijtgeraakt. Alonso wil punten pakken, op het podium staan, races winnen, geen shows geven. Dan was hij wel acteur geworden. Ik kan mij niet voorstellen dat Alonso een ander doel heeft dan zoveel mogelijk punten scoren. Finishen is daarbij van essentieel belang. Tenslotte denk ik niet dat Honda het stadium imagoschade gepasseerd is. Alonso liet zich daar recentelijk over uit in de media en zei dat Honda moet oppassen voor imagoschade.
dan blijft de vraag staan waarom je 16 ronden gaat rijden in de kwalificatie met een auto waarmee je de race moet starten? Een paar rondjes meer op banden die dit jaar vrij slijtvast zijn vergelijk je met in eigen doel koppen, maar wat is dan 16 ronden extra rijden in een auto die moeite heeft een GP afstand af te leggen dan?

Dat staat inmiddels twee keer uitgelegd. ;) Mag je mee oneens zijn maar blijf het niet vragen.
ja, de boel inrijden, maar moet dat 16 ronden lang? ik vind dat wel een vrij belangrijk punt in deze discussie die je zelf blijkbaar graag wilde voeren.

Wings

Citaat van: Jozef op 19 juli 2017 - 22:24:44
Dat is voorlopig alleen niet echt zo. Vandoorne heeft al meer dan eens punten door zijn neus geboord zien worden door strategische blunders van McLaren - dat komt er dan ook nog een keer bij. Daar zet Alonso voorlopig een groot totaal van 2 punten tegenover...

En 8-1 in de kwalificatie met een verschil wat niet mis is.

Jozef

En hoeveel punten heeft hij al gekregen voor die 8-1?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 12:09:51
En hoeveel punten heeft hij al gekregen voor die 8-1?
hij heeft toch meer punten dan Vandoorne en verslaat hem op alle fronten? Als er aan beide kanten gewoon dingen ontkent of genegeerd gaan worden, dan heeft discussie toch weinig zin?

Jozef

Het is 2-0 in punten, dat verschil is veel kleiner dan wat je op een half seizoen al gewonnen of verloren kunt hebben door geluk of pech of strategisch geknoei of wat dan ook. Er is dus geen sprake van een Alonso die structureel betere resultaten boekt, en dat is toch interessant als het alleen maar de punten zijn die tellen:

Citaat van: Wings op 19 juli 2017 - 19:15:56Alonso wil punten pakken, op het podium staan, races winnen, geen shows geven. Dan was hij wel acteur geworden. Ik kan mij niet voorstellen dat Alonso een ander doel heeft dan zoveel mogelijk punten scoren.

Wings

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 12:09:51
En hoeveel punten heeft hij al gekregen voor die 8-1?

Wat maakt het uit om vast te stellen wie beter presteert?

Wings

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 15:20:12
Het is 2-0 in punten, dat verschil is veel kleiner dan wat je op een half seizoen al gewonnen of verloren kunt hebben door geluk of pech of strategisch geknoei of wat dan ook. Er is dus geen sprake van een Alonso die structureel betere resultaten boekt, en dat is toch interessant als het alleen maar de punten zijn die tellen

Dat is niet wat ik bedoel. Het uiteindelijk doel is punten pakken niet een show weggeven. Punten pakken prevaleert boven het spektakel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2017 - 19:54:19
Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 15:20:12
Het is 2-0 in punten, dat verschil is veel kleiner dan wat je op een half seizoen al gewonnen of verloren kunt hebben door geluk of pech of strategisch geknoei of wat dan ook. Er is dus geen sprake van een Alonso die structureel betere resultaten boekt, en dat is toch interessant als het alleen maar de punten zijn die tellen

Dat is niet wat ik bedoel. Het uiteindelijk doel is punten pakken niet een show weggeven. Punten pakken prevaleert boven het spektakel.
had ie dan niet in Monaco moeten rijden ipv in Indianapolis?

Van Wijk

Heerlijk....een Rookie met een Die Hard vergelijken.....
Het mooie is dat jullie allemaal punten aanhalen die hout snijden.
Please continue !!!

Wings

Als ik uitzoom en de prestaties van Vandoorne op zichzelf bekijk vind ik het ook niet om over naar huis te schrijven. Ik denk niet dat Vandoorne een spektakelstuk gaat worden. Hij is meer van het kaliber Hülkenberg. Solide en waarschijnlijk ook daar als de prestatie vertaald wordt naar punten maar geen coureur die het afdwingt. Wehrlein en Ocon vond ik meer indruk maken in een inferieure Manor dan Vandoorne in een inferieure McLaren. Niet vergeten dat Vandoorne met de grote trom werd aangekondigd. Als ik de verwachting naast zijn optreden leg vind ik het bleekjes.

Franky R.

Citaat van: Van Wijk op 20 juli 2017 - 20:56:47
Heerlijk....een Rookie met een Die Hard vergelijken.....
Het mooie is dat jullie allemaal punten aanhalen die hout snijden.
Please continue !!!
;D

Sphinx

Citaat van: Wings op 21 juli 2017 - 14:09:42
Wehrlein en Ocon vond ik meer indruk maken in een inferieure Manor dan Vandoorne in een inferieure McLaren. Niet vergeten dat Vandoorne met de grote trom werd aangekondigd. Als ik de verwachting naast zijn optreden leg vind ik het bleekjes.

De inferieure Manor had een oude Ferrari-blok dat niet gemakkelijk stuk ging, de inferieure Maclaren (opzettelijke taalfout) hoef je de laatste tijd alleen boos aan te kijken en dan is de electronica al doorgebrand en gebakken als uienringen voor bij de hamburgers. Denk dat we hetzelfde hadden opgemerkt over Wehrlein/Ocon als die bij Mclaren hadden gereden en Stoffel bij Manor. Zodra Mclaren een auto heeft die het op volle snelheid een GP-weekend volhoudt zullen we wel zien, en dat gaat denk ik niet voor dit jaar meer zijn.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juli 2017 - 14:09:42
Als ik uitzoom en de prestaties van Vandoorne op zichzelf bekijk vind ik het ook niet om over naar huis te schrijven. Ik denk niet dat Vandoorne een spektakelstuk gaat worden. Hij is meer van het kaliber Hülkenberg. Solide en waarschijnlijk ook daar als de prestatie vertaald wordt naar punten maar geen coureur die het afdwingt. Wehrlein en Ocon vond ik meer indruk maken in een inferieure Manor dan Vandoorne in een inferieure McLaren. Niet vergeten dat Vandoorne met de grote trom werd aangekondigd. Als ik de verwachting naast zijn optreden leg vind ik het bleekjes.
zeer bleekjes, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn. Dit is duidelijk ver beneden de verwachting. En wat betreft zn prestaties dit jaar vind ik een vergelijking met Hulkenberg eigenlijk zwaar beledigend voor Hulkenberg. Het is momenteel meer niveau Ericsson/Palmer. Maar goed, ik zie het nog wel goedkomen met Stoffel.