Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 12:56:02
Citaat van: FolkertE op 25 oktober 2015 - 12:18:33
En is dat team dus nu 1 geheel en werken ze allemaal in het race team en fabrieksteam? Dat laatste lijkt me niet helemaal waar, want ik denk niet dat echt het hele team van GP naar GP mee gaat. Een deel zal denk ik nog steeds achter blijven in de fabriek. Maar dat is overigens ook een oprechte vraag, want ik heb er geen idee van.
Het zal niet 1 op 1 zijn, maar monteurs van nu moeten tussen de races door wel gewoon de auto in de fabriek weer opbouwen. Dat doen geen andere mensen meer. En ik snap werkelijk niets van je eerste zin, ik heb namelijk aangegeven dat er vroeger meerdere teams van monteurs waren, dus daarom snap ik bij God niet wat je bedelt met meerdere dagen buiten het F1-weekend extra werken.

En over dat 1 foutje en je kan geen pole: dat was met de 12 rondjes ook gewoon zo hoor. Die eerste rondjes in de eerste 55 minuten stelden ook geen reet voor. Mensen moeten dat systeem niet zo romantiseren (iets wat jij overigens niet doet hoor). In de huidige opzet heb je veel meer rondjes dan in dat systeem, want je hebt een onbeperkt aantal. Al zal je die in die 12 minuten die Q3 is niet allemaal kunnen doen natuurlijk, maar in theorie heb je zoveel pogingen als je wilt. En als je alle trainingen mee laat tellen voor de kwalificatie, dan is, in theorie, de baan nog steeds op zaterdagmiddag het snelste, en ga je dan alsnog de snelste tijden zien, behalve in weekenden die volledig verpest worden door regen. Maar die zijn spaarzaam. Sorry dat ik het zeg, maar je argumentatie slaat niet echt ergens op. Als je de vrijdagessies mee laat tellen, dan verandert er helemaal niks, behalve dat iedereen aan het einde nog een keer voluit gaat. Dus de verbetering voor de fans zie ik niet zo. Ik vind dat zelfs een achteruitgang, want het kan maar zo dat iemand pole pakt op vrijdag, wanneer de halve wereld aan het werk is. Dan vind ik één duidelijk moment in het weekend fantechnisch veel beter, qua actie.
Het enige dat aan de huidige Q-opzet verbeterd kan worden is punten voor pole, of misschien voor de nummers 1 tot en met 3. Verder kan ik geen enkele verbetering bedenken. De opzet van vroegâh, met 12 ronden was in vergelijking met de hedendaagse Q-sessies ronduit klote. Nu is het het hele uur entertainment, vroeger zat je tot de laatste minuut naar een lege baan te staren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Ik moet bekennen dat ik q1 met de telefoon in de hand zit en q2 en eerste deel q3 met een half oog kijk. De beslissingen vallen telkens in de laatste minuut omdat de baan dan (behalve met regen natuurlijk) gewoon het snelste is. Dus dat jopie in de 8e minuut van q1 4e staat, vind ik meestal niet boeiend. De huidige opzet is vooral als je op het circuit bent leuk, maar qua actie om pole is er natuurlijk geen verschil met vroeger.

Edwin90

Mee eens, ik heb dan ook nooit begrepen wat er (los van weersinvloeden) precies mis was met het single lap qualifying systeem. Ik vond dat een prima systeem.

Perton

Naja daar was eigenlijk nog minder actie om de pole. In feite ging de snelste man als laatste. Fouten, en daarmee verrassingen, bleven doorgaans ook uit.

Ik denk dat er ook eigenlijk geen systeem bestaat waarbij je een combinatie kan hebben van en de spanning, en veel actie op de baan. Het enige wat ik kan bedenken is dat je elke 5 minuten ofzo iemand laat afvallen en verder na die 5 minuten ook de tijden reset. Dan moet iedereen wel telkens een run rijden en telkens snel genoeg zijn. Een soort checkpointrace zoals in computerspelletjes, maar dan anders.