Documentaires

Gestart door Arthur, 15 oktober 2015 - 23:32:05

« vorige - volgende »

Arthur

Iedereen kent de documentaire over Ayrton Senna. Indrukwekkend. Zojuist [Netflix] de documentaire zitten kijken over Gonzalo Rodriquez. Man wat is dit ook indrukwekkend, geweldige man en ook veel te jong overleden. Mocht deze docu nog eens uitgezonden worden moet je hem zeker kijken. Gonchi met die pakkende brede glimlach.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik vond die van de Beeb over Graham Hill geweldig.

Kootje

GONCHI

Mooie docu idd. Heb m laatst ook op Netflix gezien. 8)

janke

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2015 - 03:03:42
Ik vond die van de Beeb over Graham Hill geweldig.

Mee eens. Heb hem ook gezien die doku. Geweldig charisma had die man. En natuurlijk een groot coureur. Maar Gonchi kwam wel héél triest aan zijn einde. Het gaspedaal wat bleef hangen en daardoor frontaal met hoge snelheid de betonnen muur in.

Some things are too important to be left in the past.

Arthur

En toen werd HANS verplicht. Toen het geïntroduceerd werd vond had ik mijn bedenkingen. Inmiddels is het vertrouwd maar nu ik die docu zag dacht ik: "Goed dat het er is, maar helaas te laat voor Gonzalo". Confronterend in die docu is ook Justin Wilson die inmiddels ook niet meer onder ons is....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Maar HANS had hem ook niet gered. Frontaal met hoge snelheid ergens in klappen?? En dit was beton met maar een rijtje bandenstapel. Belachelijk. Hadden Sainz en Grosjean die klapper gemaakt onder deze omstandigheden dan was het ook RIP geweest. 
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Ik denk dat het wel meevalt. Zanardi en Berger hebben ook een zware klapper overleeft, om er zomaar even twee uit te tillen.

0634

Ik snap niet precies wat je daarmee wilt zeggen? Die twee reden ook zonder HANS. Andere crashes. Ik denk dat Janke wel eens een punt kan hebben, en denk dat HANS het leven van Gonzalez inderdaad niet had kunnen redden. Maar goed, dat is moeilijk te zeggen natuurlijk, zeker als je alle andere veiligheidsmaatregelen van vandaag de dag erbij optelt. We hebben inderdaad wel eerder horrorcrashes met een happy end gezien.

Van Wijk



De klapper van Kubica in 2007 bijvoorbeeld.

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2015 - 18:03:20
Confronterend in die docu is ook Justin Wilson die inmiddels ook niet meer onder ons is....

Ja, ik heb 'Gonchi' gekeken ik denk twee of drie weken na dat ongeluk. Dat was echt gewoon compleet bizar in een keer.

Als we het trouwens over autosport-docu's hebben. Deze vond ik persoonlijk ook vrij boeiend:



Let wel op, het is niet ondertiteld en sommigen spreken echt verschrikkelijk plat Engels en praten binnensmonds
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Zijn er ook goede documentaires over Nigel Mansell en Michael Schumacher? En over de huidige F1 toppers?  :)


Wings

Volgens mij is er nog geen documentaire over Maldonado.

0634

Citaat van: Wings op 20 oktober 2015 - 17:14:19
Volgens mij is er nog geen documentaire over Maldonado.

Jawel. Die heb ik op deze DVD staan:


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 20 oktober 2015 - 17:14:19
Volgens mij is er nog geen documentaire over Maldonado.

Tis wel een GP winnaar.  :P