Banaan van de race - Сочи

Gestart door Jehoentelaar, 11 oktober 2015 - 16:06:05

« vorige - volgende »

Wie was de grootste prutser van vandaag?

Hülkenberg, Nico
Ericsson, Marcus
Rosberg, Nico
Grosjean, Romain
Sainz Jr., Carlos
Badoer, Luca
Bottas, Valtteri
Räikkönen, Kimi
Verstappen, Max
Verstappen, Jos
Ascari, Alberto
Putin, Vladimir

Van Wijk

Precies, zoals ik al eerder aanhaalde...er was geen gaatje, er was geen kans, het was onverantwoord, het mocht niet..etc,etc.
Maar.......er was een podium plaats beschikbaar. Moet je dan denken en racen als een computer, of mag je je emoties tonen en dit allemaal overboard gooien en er voor gaan ?
Voor het zelfde geld had Bottas zich verremt door de spanning en had iedereen gezegd whow !
In ieder geval, laat de rijders aub zelf nog racen, die jongens praten dat echt wel even " off te record " uit.
Ze zijn een heel jaar met elkaar op tour en spelen echt samen poker. ( letterlijk )

Robbert65

poker? Dat wint Kimi dan weer wel vermoedelijk...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Van Wijk op 13 oktober 2015 - 21:45:48
Precies, zoals ik al eerder aanhaalde...er was geen gaatje, er was geen kans, het was onverantwoord, het mocht niet..etc,etc.
Maar.......er was een podium plaats beschikbaar. Moet je dan denken en racen als een computer, of mag je je emoties tonen en dit allemaal overboard gooien en er voor gaan ?
Voor het zelfde geld had Bottas zich verremt door de spanning en had iedereen gezegd whow !
In ieder geval, laat de rijders aub zelf nog racen, die jongens praten dat echt wel even " off te record " uit.
Ze zijn een heel jaar met elkaar op tour en spelen echt samen poker. ( letterlijk )
Het is ook allemaal geen enorme big deal. Elke coureur mag wel eens een fout maken, zeker als er een podium op het spel staat. Maar Raikkonen was veel te ver weg en remde zo laat dat hij geen kant meer op kon. Gewoon een onbesuisde actie. Het zou hem sieren als toegeeft dat hij fout zat en zijn excuses aanbiedt. Zand erover. Misschien heeft hij dat al bij Bottas gedaan.

0634

Citaat van: Van Wijk op 13 oktober 2015 - 21:45:48
Precies, zoals ik al eerder aanhaalde...er was geen gaatje, er was geen kans, het was onverantwoord, het mocht niet..etc,etc.
Maar.......er was een podium plaats beschikbaar. Moet je dan denken en racen als een computer, of mag je je emoties tonen en dit allemaal overboard gooien en er voor gaan ?
Voor het zelfde geld had Bottas zich verremt door de spanning en had iedereen gezegd whow !
In ieder geval, laat de rijders aub zelf nog racen, die jongens praten dat echt wel even " off te record " uit.
Ze zijn een heel jaar met elkaar op tour en spelen echt samen poker. ( letterlijk )

Zo kan je alles verdedigen. Het was een volkomen onbezonnen actie, sloeg nergens op, veel te ver weg, vragen om ellende. Kan niet.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Van Wijk op 13 oktober 2015 - 21:45:48
(..)Maar.......er was een podium plaats beschikbaar. (..)

Nee, niet zoals Raikkonen reed. Tijdens de crash zat het voorwiel halverwege van de achterwielen van Bottas. Dan vraag je om moeilijkheden, vandaar dat'ie 30 seconden straf heeft gekregen. En btw, het was verdiend.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: FolkertE op 13 oktober 2015 - 18:56:12
Citaat van: Wings op 13 oktober 2015 - 17:43:25
Hing daar (DRS-zone) geen geel, Jozef?
Volgens mijnhing er in sector 3 geel voor de stilstaande str van Carlos. Volgens mij was dit ook echt zijn laatste kans. Of nou ja,  theoretisch is dat natuurlijk de bocht voor start finish.

Oké. Dacht ik namelijk ook. Dus ja, niet goed maar ik begrijp wel hoe het tot stand komt.

Robbert65

tikkie te licht gestraft zelfs, als je 't mij vraagt. Het was een onbezonnen actie die je van een Maldonado zou verwachten, niet van icecold Kimi... raar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Nou ja, zwaarder hoef je van mij ook weer niet te straffen. Het is niet zo dat Raikkonen een recidivist is. Dit komt zelden voor bij hem, normaal gesproken is hij prima in de duels. Nee, in deze straf kon ik mij prima vinden.

Arthur

Het blijft ook nog racen dus blijf je dit houden. Direct afstraffen met een gridpenalty? Die worden al veel te makkelijk uitgedeeld dus die 30 sec. kan ik me ook prima in vinden. Nieuwe race schone lei!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik had eerlijk gezegd een gridpenalty verwacht (gevoelsmatig) dus het viel me alles mee dat het deze straf werd.

Arthur

Maar had je dan een gridpenalty gewild? Ik niet in ieder geval. Baal al van die gridpenalties of DT's die voor de [volgende] race worden uitgedeeld. Ik heb liever iedere race afgehandeld qua penalties en een ieder de volgende race weer blanco begint.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar


Arthur

Mooi! Gelukkig kwam die penalty er dus niet :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

diskwalificatie had meer gepast. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Had ook gekund. Maar met de huidige staf kan ik prima leven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel