Round 15: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 05 oktober 2015 - 19:52:37

« vorige - volgende »

0634

Die Rosberg dreunt echt met zijn middelvinger op die schakelflippers.

Tessa

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2015 - 15:06:54
Inderdaad een anticlimax. Weinig verheffende qualy sessie in mijn ogen. Geen spanning omdat het eigenlijk ineesn klaar was.

Wel leek Rosberg vandaag tijdens Q eigenlijk de hele dag de snelste. Terechte pole dus. Ook goed gedaan van Max, zoals Jozef als zegt: knap dat hij de RBRs achter zich kan houden.

inderdaad goed gedaan van Verstappen.
leukste is de uitleg van Massa waarom ie zo ruk is geƫindigd ten opzichte van zn teamgenoot.


Wings

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2015 - 15:03:48
Verstappen verslaat beide Red Bulls, knalprestatie.

Ik vraag mij af wat Red Bull daar van vindt. Verder gewoon super!

CitaatVerder wel erg rare kwali en wat een anticlimax in de strijd om pole.

Nogal ja. Maar volgens mij was Lewis niet onderweg naar pole. Daarachter ook weinig spanning.

Jozef

Daarachter was wel spanning, of vond jij het zo duidelijk dat Bottas de Ferrari's zou verslaan en dat de Force India's zo goed voor de dag zouden komen?

Franky R.

Citaat van: Tessa op 10 oktober 2015 - 15:26:56

leukste is de uitleg van Massa waarom ie zo ruk is geƫindigd ten opzichte van zn teamgenoot.


Waarom zat Massa zo ver achter Bottas? Heb de QT helaas niet kunnen volgen [werk]...

Tessa

Massa: "had lots of traffi, lots of traffic".
En in z'n laatste lap had ie vrij baan, maar ja, toen waren z'n banden op!

Ach, het was grappig uit de mond van Massa :-D

Jozef

Het was niet dat z'n banden op waren, hij schoot gewoon van de baan...

Tessa

Laat Massa t maar niet horen....want da's niet zijn verhaal!!


Wings

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2015 - 17:27:00
Daarachter was wel spanning, of vond jij het zo duidelijk dat Bottas de Ferrari's zou verslaan en dat de Force India's zo goed voor de dag zouden komen?

Ja. Bottas was Q1 en Q2 toch ook sneller? Bovendien heb ik de Ferrari's nog niet heel erg lekker zien gaan dit weekend. Voor mij niet echt een verrassing nee.

0634

Volgens mij was er ook bijna geen eentje meer die in de dying seconds nog een flyer maakte, of ik vergeet iemand. Een minuut of twee, drie voordat de vlag viel was de stand al zo'n beetje bepaald. Maar ach, als de race maar spannend is.

gloudiesaurus

Mijn circuit is het niet echt, Sochi. Ik vind het zo sfeerloos en de baan is ook niet echt super.
Publiek is er ook niet veel.
Doet me een beetje aan het stratencircuit van Valencia denken (waar het overigens wel druk was)

Kwalificatie was een paar minuten voor het einde beslist... niet veel gemist dus Franky  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik vind Sochi echt zo'n baan net als Zuid-Korea, India en Valencia. Het is er weg gelegd, omdat het veel geld oplevert voor de FIA en over een paar jaar zijn we weer weg. Er zit totaal geen sfeer in de baan, veel te breed (het lijkt wel een autosnelweg) en zeker als je naar vorig jaar kijkt, is het circuit totaal niet slopend voor de banden. Misschien kan er tijdens de race een emmertje over heen. Water, niet diesel.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ik heb werkelijk nog niemand positief horen spreken over dit circuit. Coureurs niet, commentatoren niet, fans niet. En ook mezelf niet. ;D

Vergelijkingen met India, Zuid-Korea en Valencia zijn inderdaad niet ver weg.

Perton

Als iemand me vier foto's van willekeurige bochten van die vier circuits zou laten zien, zou ik bij God niet weten welke foto bij welk circuit hoort. Valencia zou ik misschien door de haven op de achtergrond nog wel goed kunnen gokken.