Round 15: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 05 oktober 2015 - 19:52:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 15 oktober 2015 - 23:36:39
Volgend jaar doet Vettel ECHT mee en krijgen we [hoop ik] weer een echte titelstrijd tussen twee teams. Bring it on!!

Ben ik groot voorstander van, maar zonder de gatdiscussie weer op te starten zie ik dat niet zomaar gebeuren.

Arthur

Ik zie het wel gebeuren [en dus ook dat het gat veel kleiner gaat worden] met een vechtende Vettel die nooit opgeeft  :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik snap nooit zo waarop dat gebaseerd is, anders dan hoop. Het gat is immens. Echt immens. Ferrari heeft een goed jaar gedraaid, maar gedurende het jaar zijn ze niks dichterbij gekomen. Waarom in de winter dan ineens wel?

Arthur

In de winter daarvoor waren ze helemaal nergens. Ze hebben dit jaar een flinke stap gezet [lang niet genoeg] maar als ze dat dit jaar weer kunnen weet je nooit. Ik denk dat een gat verkleinen beter lukt dan het vergroten. De ambitie om de achterstand in te lopen lijkt mij groter dan een luxe positie nog verder te vergroten. Een soort van the runner up.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Arthur

Mwoah, deels wel [vader van de gedachte] maar ook deels wel logisch [of het goed te onderbouwen is?] omdat je denk ik harder wilt werken om een achterstand in te lopen dan de push de voorsprong nog meer te vergroten. Eye of the tiger, focus houden. Iets in die zin? Ach je begrijpt wat ik bedoel [of niet ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Matthijs

Nouja, dat het gat van Mercedes naar de andere teams steeds kleiner zal worden, lijkt me duidelijk (iets met de wet van de remmende voorsprong), maar ik denk dat Mercedes volgend jaar nog steeds ruim de beste is. We zullen moeten wachten tot de nieuwe reglementen van 2017 om weer een nieuw team aan de top te zien. Denk ik.

0634

Het is geen wetmatigheid dat een voorsprong slinkt. Dit jaar is de voorsprong van Mercedes op de rest ook niet effectief veel kleiner dan vorig jaar, alleen op een ander team.

Jehoentelaar

Elke hegemonie is in het verleden uiteindelijk teloor gegaan, dus die wetmatigheid is er zeker wel. Duurt alleen wat langer.

0634

Da's niet helemaal waar, want het was vaak ook door regelwijzigingen.

Maar het klopt wel dat vroeg of laat een ander team wel weer zal winnen ja. Dat wel.

Arthur

Volgens mij maximaal 3-5 jaar en dan is de glans er af en staat een ander team al weer op. Dus wie weet.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel