Round 14: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 22 september 2015 - 16:57:06

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Wings op 26 september 2015 - 21:33:21
Citaat van: janke op 26 september 2015 - 21:19:38
Citaat van: Wings op 26 september 2015 - 21:18:05
Zo sta ik er ook in. Aanvullend ben ik bang dat het zijn valkuil gaat worden als hij niet oppast.

???

Ik ga er vanuit dat je niet begrijpt wat ik bedoel en je graag nadere toelichting wenst. Dus bij deze! ;) Je teamgenoot zien als een meetpunt is niet erg echter vind ik dat als Max sneller ontwikkelt dan hijzelf, hij zich niet moet gaan afzetten tegen Max maar moet werken aan zijn eigen ontwikkelingscurve. De uitdaging met zichzelf aangaan. Negatieve publiciteit doet geen goed en door structureel de schuld buiten je zelf om te zoeken en af te geven op het team of je teamgenoot wordt je geen seconde sneller. Maar de mensen vinden daar wel wat van. Vandaar mijn uitspraak dat hij moet oppassen dat de frustratie (ik zet even heel grof weg!) niet gaat doorwerken.

Ik begrijp je uitstekend. Maar zet vraagtekens bij je uitlating.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 21:35:29
Citaat van: Wings op 26 september 2015 - 21:09:32
Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:24:28
Zeurt ie daarover of wordt hem daar steeds naar gevraagd? Volgens mij heeft hij niet zoveel gekke dingen gezegd. Het is natuurlijk aantrekkelijk om hem als de vijand te zien maar in mijn ogen is het gewoon een sportman die voor zichzelf op komt en dat mag. Maar dat vind ik.

Mensen vonden ook dat Massa zeurt terwijl hij enkel en alleen de journalisten voorzag van repliek. Lijkt me niet echt relevant voor de inhoud. Sainz kan ook besluiten om te zeggen dat hij het prima vind en het intern is besproken maar kiest ervoor om toch die een sneer uit te delen. Overigens, begrijp me niet verkeerd, dat mag ook en het is verder zijn mening maar als anderen dat als zeuren interpreteren kun je niet aankomen met 'jamaar daar wordt ook naar gevraagd'. Dan mag je in mijn optiek nooit vinden dat rijders zeuren in de media.

Verder stoor ik mij niet aan Sainz. Wel vind ik jammer dat hij iedere mogelijkheid aangrijpt om Max te bekritiseren, hoe genuanceerd ook. Maar dat zegt meer over hoe hij zich voelt bij de snelheid van Max dan over Max zelf. Ik heb het idee dat hij weet dat hij achterstaat en Max gezien wordt als de betere van de twee. Terwijl Sainz dit niet nodig heeft. Want hoe goed Max het ook mag doen, ik vind die Sainz echt niet verkeerd! Ik hoop dat iemand hem snel in zijn oor fluistert dat ook hij (lees: Sainz) een talent is en hij zichzelf moet uitdagen. De focus moet liggen op de eigen persoonlijke ontwikkeling en niet op Max. En zo zou ik dat ook overdragen aan de media. Hij zei dat het iets tussen Max en het team was. Daarmee is de kous ook af.

Ik vind Sainz vooral in Q heel goed, dan is hij zeker een match voor Verstappen, maar in races vind ik Sainz minder dan Max. Wel is het zo dat hij wel meer punten zou moeten hebben, de stand vertekent wat in zijn nadeel.

In alle eerlijkheid vind ik het qua duo het meest belovende duo dat STR ooit heeft gehad en dat komt mede door Sainz uiteraard. Verder lijkt het mij overigens een aardige gozer. Misschien dat hij zich wat irriteert aan de hype rond Verstappen, maar dat kan ik hem - mocht dat zo zijn - ook weer niet echt kwalijk nemen.

Ik heb geen lijstjes bijgehouden maar Verstappen heeft in het begin van het seizoen ook veel last gehad van technische malheur en viel uit met uitzicht op punten. En de laatste paar kwalificaties had hij ook niet de wind in de zeilen. Ik zag recent (weet even niet meer waar en verder vind ik het ook niet heel veel zeggend) statistieken voorbij komen waar de snelheid over een ronde was berekend van al de ronden die zij reden en van iedere training was er een score bijgehouden. Max heeft hier overduidelijk de overhand. En ook hij heeft niet maximaal kunnen scoren. 

0634

Ik heb de tijden niet allemaal in mijn hoofd zitten, maar in Q heb ik het idee dat Verstappen niet beter of slechter is dan Sainz. In races is hij beter.

Wings

O ik zag anders. Maar dat was wel tot aan Hongarije. Ik heb het verder niet bijgehouden noch geverifieerd. Ik zag trouwens dat Sains slechts 11 punten heeft, ik dacht 18 om 25. Geen idee waarom eigenlijk. Ik denk inderdaad dat het contrast kleiner is dan deze punten (11 om 30) weergeven.

Arthur

Het verschil in punten zal voornamelijk te wijten zijn aan technisch malheur en straffen. Dat maakt het lastig vergelijken. Max heeft optisch het voordeel van mooie inhaalacties waardoor de regie er vaak de focus op heeft gelegd. Daardoor lijkt Sainz wellicht de mindere. Het verschil in punten geeft absoluut een vertekend beeld.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Van Wijk

Wat ik van Wings een beetje begrijp ( en herstel mij als ik het mis heb). Zowel Sainz als Verstappen zijn toptalenten. Verstappen wil direct op de voorgrond rijden en het maximale laten zien.
Sainz is min of meer iets terughoudender in alle opzichten en kijkt de kat iets meer uit de boom.
Beiden zijn super professioneel bezig echter ik weet ook niet direct waar een toekomstig Top team meer waarde aan hecht? Een discreet coureur die zijn ding doet die hij moet doen, of een coureur met een wil en talent maar die je wel in toom moet houden?
En nu, op tijd naar bed....lekker met een kopje koffie naar de race kijken.   

Arthur

Ik denk dat Sainz echt niet de kat uit de boom wil kijken hoor. Die wil ook direct maximaal presteren [dat willen ze overigens allemaal]. En elk team wil een talent en prestatiedrang. Anders is zijn ze niet interessant. Sterker nog, anders komen ze niet in de F1 [tenzij er een hele dikke stapel papier wordt meegebracht].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 25 september 2015 - 22:01:18
Nou ja dat ze een beetje chauvinistische zijn heb ik eigenlijk niks op tegen, dat mag. Maar er zijn sommigen die dat toch echt wel tot in het extreme drijven

*kuch* David "Lewis Hamilton fanclub leider" Croft *kuch"
Chauvinisme is ook niet erg, moet alleen niet te erg worden.

Maar de hele media is er gewoon op gebrand om sensatie te maken. Hoe meer sensatie hoe meer reclame. Er word vaak ook van alles verdraaid of vergeten om maar een beetje sensatie te creĆ«ren. 

0634

Ik vind het allemaal wel meevallen. Zo spannend is het allemaal niet wat er allemaal wordt gepubliceerd door sportmedia. Er wordt weleens een fragment boven als kop boven een artikel geplakt wat suggestiever is dan het artikel zelf, maar daar houdt het doorgaans wel mee op. 


Wings

De eerste 16. Daarachter gewoon rijden. :D Goedemorgen allen en fijne race!

Perton

Mooi dat het mol ongeveer driekwart ronde kost voor ie doorheeft dat rosberg niet neer aan de leiding ligt.

Wings

Dat was een tik van niks tussen Massa en Ricciardo. En Sergio krijgt even een botst van Carlos zeg...

Wings


Wings

#134
Riep Alonso nu 'this is just a GP2 engine'?

-edit-

Formula 1 ‏@F1  2 min.2 minuten geleden Vertaling weergeven
LAP 28/53:

Verstappen passes Alonso to take P10

ALONSO TO MCLAREN: "GP2 engine. GP2. Aargh!"

-edit zwei, edit zwei-


Dat klopt niet Alonso want die motoren klonken toch heel anders riep je laatst? ;D