Toekomst van Toro Rosso onzeker?

Gestart door Wings, 19 september 2015 - 09:47:17

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:27:07
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:31:11
Maar dan trekt Red Bull zijn handen er vanaf uiteraard. Die gaan geen B-team van McLaren worden.

Uiteraard,  zoals ik aangaf de situatie die ik schets bedoel ik in de context dat Red Bull Toro Rosso dan zou afstoten.
STR was voorheen gewoon Minardi, Red Bull heeft zich ingekocht en de auto in andere kleuren gespoten en de naam gewijzigd, meer in feite niet. :)

Zal toch wel iets meer zijn dan dat. Anders zou Minardi er niet voorgestaan hebben als nu.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Red Bull heeft fors geïnvesteerd in het team, de mensen, en de faciliteiten in Faenza. Toro Rosso is nu een heel ander team van Minardi 10 jaar terug.

En zelfstandig bestaan? Met dit soort budgetten. Dat wordt heel erg moeilijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Indeed, kijk maar naar de andere middenvelders (Sauber, Force India, etc...). Private teams moeten al heel wat in huis hebben om niet te verzuipen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Arthur op 22 september 2015 - 17:23:15
Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:27:07
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:31:11
Maar dan trekt Red Bull zijn handen er vanaf uiteraard. Die gaan geen B-team van McLaren worden.

Uiteraard,  zoals ik aangaf de situatie die ik schets bedoel ik in de context dat Red Bull Toro Rosso dan zou afstoten.
STR was voorheen gewoon Minardi, Red Bull heeft zich ingekocht en de auto in andere kleuren gespoten en de naam gewijzigd, meer in feite niet. :)

Zal toch wel iets meer zijn dan dat. Anders zou Minardi er niet voorgestaan hebben als nu.

Ik heb er altijd al problemen mee van: Het oude Minardi, Tyrrell, Jordan GP. Ze zijn opgekocht tijden geleden. Heeft toch niets meer met de huidige eigenaars te maken, vind ik. STR is een goed voorbeeld daarvan. Het enigste wat hen en Minardi nog verbind is de werkplaats in Faenza. Daar houdt het m.i. toch wel op. Met alle respect uiteraard voor de oude eigenaars.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Klopt. STR heeft bar weinig met Minardi te maken. Ik snap niks van dat soort gedachten. Force India is toch ook geen Jordan.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 18:23:49
Red Bull heeft fors geïnvesteerd in het team, de mensen, en de faciliteiten in Faenza. Toro Rosso is nu een heel ander team van Minardi 10 jaar terug.

En zelfstandig bestaan? Met dit soort budgetten. Dat wordt heel erg moeilijk...

Allicht, dat komt omdat ze meer geld te besteden hebben dan Minardi destijds maar de basis van het team is gewoon Minardi.
Wat ik juist bedoel is dat ze eigen faciliteiten hebben ect.
Het is in dat opzicht geen junior team van Red Bull.

0634

Alles is allang vervangen. Alle faciliteiten op het terrein zijn compleet vernieuwd in de afgelopen 10 jaar of zo. Er is ontzettend veel ander personeel gekomen (vast niet alles), er is een nieuwe teamleiding, er is een nieuwe eigenaar, nieuw management, nieuw alles. Er is niets meer dat nog te maken heeft met Minardi, behalve de locatie, en het is in alles het B-team van Red Bull. Ik snap echt niet waar jij nog een band met Minardi in ziet.   

Jehoentelaar

Toro Rosso is net zoveel Minardi als dat Lotus Toleman is.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 17:18:06
Alles is allang vervangen. Alle faciliteiten op het terrein zijn compleet vernieuwd in de afgelopen 10 jaar of zo. Er is ontzettend veel ander personeel gekomen (vast niet alles), er is een nieuwe teamleiding, er is een nieuwe eigenaar, nieuw management, nieuw alles. Er is niets meer dat nog te maken heeft met Minardi, behalve de locatie, en het is in alles het B-team van Red Bull. Ik snap echt niet waar jij nog een band met Minardi in ziet.

Daarnaast moest Stoddart het team wel voorkopen omdat het niet langer levensvatbaar was.
Die auto die Minardi toen had werd nauwelijks nog ontwikkelt vanwege een gebrek aan geld, mensen, faciliteiten. Alles eigenlijk...
In de jaren '80 en '90 kon een Formule 1-team zo nog bestaan, tegewoordig is de sport proffiesioneler geworden en is er ook meer nodig.
Stoddart zag dat ook in, en zag ook dat hij dat niet meer kon veranderen.

Het is wel een nadeel he. Ik bedoel Tyrrell, Ligier, en nu ook Williams zijn en waren echt raceteams. Die blijven toch wel in de Formule 1. Ze hebben alleen niet de megagrote budgetten.
En fabrikant of een eigenaar/ sponsor zoals Mercedes of Red Bull hebben wel enorm veel geld maar kunnen zich toch plotseling terug trekken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 17:18:06
Alles is allang vervangen. Alle faciliteiten op het terrein zijn compleet vernieuwd in de afgelopen 10 jaar of zo. Er is ontzettend veel ander personeel gekomen (vast niet alles), er is een nieuwe teamleiding, er is een nieuwe eigenaar, nieuw management, nieuw alles. Er is niets meer dat nog te maken heeft met Minardi, behalve de locatie, en het is in alles het B-team van Red Bull. Ik snap echt niet waar jij nog een band met Minardi in ziet.

Je begrijpt mij niet.  :)

Toro Rosso is in de praktijk een zelfstandig team, net als hun voorganger Minardi.
Dat er de afgelopen tien jaar heel veel veranderd is in Faenza begrijp ik ook wel, anders rijden ze niet met twee auto's in de top tien afgelopen race.  :)
Bottom line is dat STR prima kan bestaan zonder grote broer Red Bull, dat probeer ik duidelijk te maken met de verwijzing naar Minardi. Misschien was ik niet helemaal duidelijk daarin, bij deze dan.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 18:28:03
beiden zijn noodzaak.

Autofabrikanten bedoel je? Blijft een lastig vraagstuk, ze zijn wel verantwoordelijk voor het verdwijnen/terugvallen van de echte raceteams door hun torenhoge budgetten. En als er een budget plafond komt willen ze niet meer meedoen omdat ze dan vindingrijk moeten zijn, geld uitgeven is makkelijker.  ;)
En als ze het zat zijn, zijn ze met een jaar weg.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 24 september 2015 - 13:14:45
Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 17:18:06
Alles is allang vervangen. Alle faciliteiten op het terrein zijn compleet vernieuwd in de afgelopen 10 jaar of zo. Er is ontzettend veel ander personeel gekomen (vast niet alles), er is een nieuwe teamleiding, er is een nieuwe eigenaar, nieuw management, nieuw alles. Er is niets meer dat nog te maken heeft met Minardi, behalve de locatie, en het is in alles het B-team van Red Bull. Ik snap echt niet waar jij nog een band met Minardi in ziet.

Je begrijpt mij niet.  :)

Toro Rosso is in de praktijk een zelfstandig team, net als hun voorganger Minardi.
Dat er de afgelopen tien jaar heel veel veranderd is in Faenza begrijp ik ook wel, anders rijden ze niet met twee auto's in de top tien afgelopen race.  :)
Bottom line is dat STR prima kan bestaan zonder grote broer Red Bull, dat probeer ik duidelijk te maken met de verwijzing naar Minardi. Misschien was ik niet helemaal duidelijk daarin, bij deze dan.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Ondanks dat STR verbonden is aan RB, is het steeds meer een zelfstandig team geworden dat op eigen benen staat. Al zal er wel wat sponsorgeld wegvallen als Red Bull wegvalt, die Rode Stier staat vast niet voor niks zo prominent op de auto.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 24 september 2015 - 13:14:45
Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 17:18:06
Alles is allang vervangen. Alle faciliteiten op het terrein zijn compleet vernieuwd in de afgelopen 10 jaar of zo. Er is ontzettend veel ander personeel gekomen (vast niet alles), er is een nieuwe teamleiding, er is een nieuwe eigenaar, nieuw management, nieuw alles. Er is niets meer dat nog te maken heeft met Minardi, behalve de locatie, en het is in alles het B-team van Red Bull. Ik snap echt niet waar jij nog een band met Minardi in ziet.

Je begrijpt mij niet.  :)

Toro Rosso is in de praktijk een zelfstandig team, net als hun voorganger Minardi.
Dat er de afgelopen tien jaar heel veel veranderd is in Faenza begrijp ik ook wel, anders rijden ze niet met twee auto's in de top tien afgelopen race.  :)
Bottom line is dat STR prima kan bestaan zonder grote broer Red Bull, dat probeer ik duidelijk te maken met de verwijzing naar Minardi. Misschien was ik niet helemaal duidelijk daarin, bij deze dan.

Uiteraard kan dat. Als er een nieuwe eigenaar komt kan die zo verder met het team. Maar dat geldt voor ieder F1-team, dus dan snap ik persoonlijk de verwijzing naar Minardi niet zo...

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 24 september 2015 - 13:20:16
Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 18:28:03
beiden zijn noodzaak.

Autofabrikanten bedoel je? Blijft een lastig vraagstuk, ze zijn wel verantwoordelijk voor het verdwijnen/terugvallen van de echte raceteams door hun torenhoge budgetten. En als er een budget plafond komt willen ze niet meer meedoen omdat ze dan vindingrijk moeten zijn, geld uitgeven is makkelijker.  ;)
En als ze het zat zijn, zijn ze met een jaar weg.

Dat is de de ellende met fabrieksteams [of RBR], als het ze niet meer bevalt zijn ze verdwenen. Geen hart voor de sport maar enkel commerciële doeleinden. Ze zorgen niet voor consistentie in de sport en dat is ronduit jammer. Lof dus voor Ferrari [als fabrieksteam] en voor de privateers die ondanks alle ellende en tegenslag gewoon blijven [Williams, McLaren, Sauber].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel