Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 13:12:06
Citaat van: Hamilton#44 op 23 september 2015 - 10:39:03
Zou BMW misschien een outsider kunnen zijn voor Red Bull?

Die zijn net weg.

Nou ja, Honda kwam ook na een korte periode weer terug. Al is dat een ander verhaal natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Daar lag toch meer de economie aan ten grondslag dan de algehele mening?
Denk dat BMW de huidige motoren wel interessant vind. Toyota ook wel denk ik.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Mickey

Tja, ik weet niet wie hij hiermee onder druk hoopt te zetten. Kan me zo voorstellen dat leveranciers niet op een partner zitten te wachten die de boel zo op scherp zet als het niet gaat zoals ze willen.

Maikel0230

#109
Citaat van: Mickey op 23 september 2015 - 14:26:24
Tja, ik weet niet wie hij hiermee onder druk hoopt te zetten. Kan me zo voorstellen dat leveranciers niet op een partner zitten te wachten die de boel zo op scherp zet als het niet gaat zoals ze willen.

Gelijkmatige druk op Ferrari en Bernie vermoed ik. Bernie moet ervoor zorgen dat Ferrari ja zegt en hun volledige steun geeft, anders trekken ze zich terug. Indien Ferrari moeilijk doet dan kan Bernie dreigen hun bonussen af te pakken. Het kan gezien worden als karma aangezien Ferrari door te dreigen met stoppen juist die bonussen kreeg.

Hoe meer ik over het verhaal lees, hoe meer het duidelijk wordt dat Ferrari in de tang lijkt te zitten. Das dan op Marchionne zijn conto, hij was namelijk degene die stond te zwaaien met 'Wij willen Red Bull wel motoren geven'.

Ik denk nu vooral: wat voor een band heeft Red Bull dan met haar leverancier? Je zet hem een geweer tegen de kop nog voor dat je een samenwerking hebt! Ze doen gewoon verder zoals ze met Renault gedaan hebben.

Red Bull heeft door haar tittels grootheidswaanzin ontwikkelt en toont zich een slechte verliezer. Kijk naar Williams. Al jaren droog maar zitten zij aan de kop van Mercedes te zeuren dat ze die kwalificatie software niet krijgen? Neen, zij zetten de koppen samen en proberen via de wagen het gat te dichten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Hoewel ik het altijd volledig oneens ben geweest met de bonus die Ferrari ontvangt en een van de redenen dat ik het team niet moet is dat ze altijd met dreigementen kwamen en te veel bezig waren met een vies politiek spelletje spelen, zou ik het ontzettend treurig vinden als een relatief jong team dat voor marketingdoeleinden in de sport zit het voor elkaar weet te krijgen dat Ferrari in moet binden qua diezelfde bonus en/of het leveren van motoren, omdat dat relatief jonge team Bernie onder druk zet. Ook al zou ik Red Bull missen als kiespijn, toch hoop ik op een mooie oplossing waarbij iedereen blij is, maar dan wel op een faire manier.

En over BMW, ik ben het eens met het argument dat Honda ook vrij snel weer terugkwam, dat was ook mijn eerste reactie toen ik Jehoentelaar zijn post las, maar ik denk dat BMW nu lekker aan de weg timmert in de DTM, waar ze ook nog maar vrij kort actief zijn. Ik denk dat de F1 op de korte termijn geen optie is voor BMW.


Hamilton#44

Nee maar over twee, drie jaar zou kunnen.

Maikel0230

#112
Zou wel geinig zijn om de drie merken van de DTM het tegen elkaar te zien opnemen in de F1.

Overigs viel me vandaag wat te binnen. We missen echt wel een motorpartner zoals Cosworth in de F1. Die hadden altijd wel blokken voor teams die geen constructeur konden overhalen of gewoon op hun geld moesten letten. Dat ben je met deze huidige motorformule toch echt wel kwijt. Ze zijn allemaal heel duur, ongeacht het merk.

Renault leek dat gat een beetje op te vullen maar we hebben gezien hoe dat uitgedraaid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 23 september 2015 - 16:22:14
Nee maar over twee, drie jaar zou kunnen.

Dat is korte termijn in Formule 1.

0634

Dat is eigenlijk nu direct. Want ook VW heeft al gezegd zeker 2,3 jaar nodig te hebben om een motor klaar te stomen. Dus als BMW met 2,3 jaar mee wil doen, dan moet het er nu al mee bezig zijn.

Perton

Dat dus. Ik snap hamilton#44 zijn opmerking dan eigenlijk ook niet zo goed.

0634

Nou ja, misschien is BMW inderdaad geïnteresseerd. Maar ja, misschien is Ford dat ook wel. Of Toyota. Of Peugeot. Het blijkt alleen uit niets dus ik zie de relevantie niet echt. Maar misschien is hij een BMW-fan, dat zou kunnen natuurlijk.

Jehoentelaar

Peugeot zou na het daverende succes van de jaren negentig wel een fraaie comeback zijn.

Wings

Peugeot vertrok met de stille trom. Heeft niet veel gebracht.

Jehoentelaar