Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

lieven

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 23:17:14
Ik denk dat de mannen van Renault en Red Bull gewoon met een kopje koffie en wat taart rond tafel gaan zitten, alles uit praten en excuses maken en dan komt het waarschijnlijk voor hen wel goed.

Dat denk ik niet hoor.
RB is pr technisch echt een ramp geweest voor Renault.
Dat trek je niet zomaar even recht met een stukje taart.

Matthijs

Dat denk ik ook niet. Maar tegelijkertijd lijkt het erop dat ze elkaar nodig hebben. De overname van Lotus is namelijk ook nog steeds niet rond.

lieven

Die overname kan snel gaan als ze willen.
Er zal vermoedelijk nog ergens een haar in de boter zitten (mercedes contract van volgend jaar?)

Robbert65

Pancake heeft wel een punt. Het kan zo zijn, dat RBR de brand value voor Renault in F1 niet volledig heeft ondersteund, maar als Renault de geschiedenis ingaat als het merk dat 2 teams uit de F1 trapte, tsja, da's denk ik nog veel schadelijker. Bakkie leut met slagroom op de appeltaart doet dan al snel wonderen, de omstandigheden zouden de twee partijen wel eens naar elkaar toe kunnen forceren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort


Robbert65

tsja, nou eindelijk nog een sessie met handjes schudden en handtekeningen zetten. dan g'leufikketook... alhoewel het natuurlijk gewoon het uitdienen zou betreffen van het bestaande contract. Laten we hopen op een goede afloop! *het virtuele glas heft*
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 13:30:17g'leufikketook
Ik moest dit twee keer lezen voordat ik het snapte :) Kom je uut 't oosten?

Robbert65

nee. leuk spelletje, raad eens waar ik uithang :D

Ik heb een plekkie in de polder bij Ermelo en een plekkie in de stad  Utrecht.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 november 2015 - 13:17:48
Red Bull rijdt mogelijk ook in 2016 toch met een Renault-motor :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/332445/horner-over-nog-een-jaar-renault-niet-veel-andere-opties/

Groet,

C.G. de Beaufort

Dit is de interpretatie van GPUpdate. Volgens mij laat Horner nog alles opties open. Gisteren zei Mateschitz in Speedweek nog dat het contract met Renault is opgezegd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 02 november 2015 - 17:54:51
Laten we eerlijk zijn, die nieuwe deadline is natuurlijk niet echt serieus te nemen, aangezien ze afgelopen weekend al een deadline hadden. Blijkbaar zijn die deadlines toch niet zo belangrijk, en dat weten de andere partijen nu ook.

Precies, kenmerk van een echte deadline is dat er een beslissing op volgt. Die komt dus niet, dus is de intentie er niet om de dreigementen door te zetten, zoveel is nu wel duidelijk.  :)

Ik denk dat Red Bull nog een jaar met Renault doorgaat en in 2017 overstapt naar een onafhankelijke klantenmotor of misschien Honda.

Robbert65

De vraag is meer of Renault wenst door te gaan met RBR...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Mwoah, uiteindelijk is het chassis gewoon wel prima, en het is voor Renault, in ieder geval op de korte termijn, de grootste kans op succes. Zelfs al zou de Lotus/Renault/whatever je het wilt noemen van volgend jaar een prima auto zijn, wordt ie nog wel bestuurd door Maldonado en Palmer. Daar wordt niemand blij van, behalve de schuldeisers van Lotus. Als alle issues van de afgelopen 2 jaar uitgepraat kunnen worden (wat me lastig lijkt, maar goed, wie had gedacht dat Alonso ooit nog voor McLaren zou rijden of Raikkonen ooit terug zou keren bij Ferrari), dan is dit huwelijk (nogmaals: voor de korte termijn) veruit de beste realistische optie.

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 03 november 2015 - 13:40:35
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 november 2015 - 13:17:48
Red Bull rijdt mogelijk ook in 2016 toch met een Renault-motor :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/332445/horner-over-nog-een-jaar-renault-niet-veel-andere-opties/

Groet,

C.G. de Beaufort

Dit is de interpretatie van GPUpdate. Volgens mij laat Horner nog alles opties open. Gisteren zei Mateschitz in Speedweek nog dat het contract met Renault is opgezegd...

Dat staat er niet : (..)"Teambaas Christian Horner heeft aangegeven dat er niet veel andere opties zijn, nadat gesprekken met Ferrari en Mercedes niet tot een overeenkomst hebben geleid en McLaren een motorendeal met Honda blokkeert."

Niet veel andere opties en ik neem aan dat'ie niet met een Solex-motortje wil gaan rijden. Mateschitz zit gewoon in de ruimte te lullen. RB en TR geven Renault voldoende liquiditeit i.t.t. Lotus...

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

We zullen het zien.

Maar GPUpdate hint zelf op Renault. Horner heeft helemaal niet gezegd dat de enige optie nog is...
GPUpdate heeft die conclusie getrokken omdat Horner zegt dat er niet veel opties zijn.

Wie weet haalt Ecclestone Ron Dennis over en gaat Red Bull met Honda-motoren rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Dan kan RBR beter die Honda motoren 1 jaar naar STR door schuiven en zelf met de Ferrari spec 2015 gaan rijden in 2016 en dan in 2017 weer een wissel doen maar dat zal wel niet mogen.  ;)