Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Volgens mij hadden ze op zich dezelfde motor allemaal wel, totdat de laatste specificatie is geïntroduceerd. Daar had Mercedes allerlei redenen voor, die nu verder niet zo relevant zijn en waarvan ik me ook afvraag of ze helemaal waar zijn. Maar goed, het lijkt mij dus dat over een jaar genomen Red Bull inderdaad niet per se dezelfde motoren zou hebben, maar zeker de eerste seizoenshelft wel gewoon.

Hamilton#44

Volgens mij lopen klantenteams meestal 1 specificatie achter maar dat zal geen tienden schelen lijkt mij.
Red Bull is met een Mercedes motor gewoon een stevige concurrent voor Mercedes lijkt mij, hun aerodynamica en team an sich is prima voor elkaar.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 02 november 2015 - 11:38:10
Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Laten we eerlijk zijn: de Renault-motor is inmiddels behoorlijk betrouwbaar dus daar hebben ze een grote stap gemaakt. Natuurlijk missen ze nog veel power, maar dat weerhield Red Bull er niet van om voor het podium te vechten. Ik zou gewoon bij Renault blijven (als dat nog kan) omdat elk reëel alternatief minder aantrekkelijk lijkt.

Vergeet niet dat beide Ferrari's eruit lagen he en Massa een slechte race had.  :)
En als je het helemaal door willen trekken McLaren ook, als die nog met een Mercedes reden stonden ze ook voor Red Bull.
Dus zoveel beter is die Renault niet, alleen betrouwbaarder.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 02 november 2015 - 12:22:22
Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Volgens mij hadden ze op zich dezelfde motor allemaal wel, totdat de laatste specificatie is geïntroduceerd. Daar had Mercedes allerlei redenen voor, die nu verder niet zo relevant zijn en waarvan ik me ook afvraag of ze helemaal waar zijn. Maar goed, het lijkt mij dus dat over een jaar genomen Red Bull inderdaad niet per se dezelfde motoren zou hebben, maar zeker de eerste seizoenshelft wel gewoon.

Oh dat wist ik dan weer niet. Oeps, moet mezelf toch wat beter gaan inlezen dan.

Citaat van: Matthijs op 02 november 2015 - 11:38:10
Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Laten we eerlijk zijn: de Renault-motor is inmiddels behoorlijk betrouwbaar dus daar hebben ze een grote stap gemaakt. Natuurlijk missen ze nog veel power, maar dat weerhield Red Bull er niet van om voor het podium te vechten. Ik zou gewoon bij Renault blijven (als dat nog kan) omdat elk reëel alternatief minder aantrekkelijk lijkt.

Nja, over die betrouwbaarheid gesproken. Honda werd ook nog als optie overwogen. Maar na de afgelopen race zullen ze bij Red Bull toch stiekem wel blij zijn met het veto van McLaren? Al ben ik benieuwd als Toro Rosso aanklopt of McLaren er dan nog zo afwijzend tegenover staat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 02 november 2015 - 12:28:25
Citaat van: Matthijs op 02 november 2015 - 11:38:10
Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2015 - 11:33:32
Mercedes kan in principe zelf bepalen 'welke' motor ze aan Red Bull geven. Ik kan mij immers ook voorstellen dat de motor die in de Williams ligt niet exact hetzelfde is dan die in de Mercedes ligt. Maar persoonlijk verwacht ik idd dat Renault het uiteindelijk gaat worden toch wel.
Laten we eerlijk zijn: de Renault-motor is inmiddels behoorlijk betrouwbaar dus daar hebben ze een grote stap gemaakt. Natuurlijk missen ze nog veel power, maar dat weerhield Red Bull er niet van om voor het podium te vechten. Ik zou gewoon bij Renault blijven (als dat nog kan) omdat elk reëel alternatief minder aantrekkelijk lijkt.

Vergeet niet dat beide Ferrari's eruit lagen he en Massa een slechte race had.  :)
En als je het helemaal door willen trekken McLaren ook, als die nog met een Mercedes reden stonden ze ook voor Red Bull.
Dus zoveel beter is die Renault niet, alleen betrouwbaarder.
Ik zeg ook niet dat Renault 'zoveel beter is', ik zeg alleen dat je zelfs met deze trage motor voor het podium kan strijden. Maar je hebt gelijk, als Ferrari het niet had verpest hadden ze wellicht (Vettel dan) voor Red Bull gereden.

Hamilton#44

Klopt, en Massa normaal gesproken ook wel dus dan waren ze 6 en 7 geworden. Tel daar McLaren nog eens bij op hypothetisch en dan vechten ze nog net als vorig jaar voor de laatste puntjes op P8/9/10. Dus verbetering zit er (relatief ten opzichte van de concurrentie) niet in als ik dat zo beredeneer.  :)

Perton

Vorig jaar eindigden ze gewoon voor McLaren, toen die nog een Mercedes hadden. Dus zomaar stellen dat McLaren eigenlijk voor Red Bull staat, vind ik een beetje raar, als ik eerlijk ben. Die hebben, alle smoesjes van het team ten spijt, meer issues dan alleen de motor. Ik denk dat (los van Mercedes natuurlijk) alleen Ferrari echt voor Red Bull in de pikorde staat. Williams momenteel ook, maar die Renault hoeft niet gek veel beter te worden om Williams te verslaan, wat vorig jaar dus ook gebeurd is. En als je de variabele van een betere Honda in 2016 in je hypothese, dan moet je er ook vanuit gaan dat Renault wat beter zal worden, vind ik. Ik denk dat Red Bull volgend jaar prima het derde team kan zijn.

Robbert65

Zeker met een Kvyat die een jaar wijzer is en een Ricciardo die barst van het talent. Nou nog nieuws over de aandrijflijn graag...
http://www.nu.nl/formule-1/4156909/red-bull-racing-houdt-in-2016-vast-kvyat-en-ricciardo.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 02 november 2015 - 14:18:46
Vorig jaar eindigden ze gewoon voor McLaren, toen die nog een Mercedes hadden. Dus zomaar stellen dat McLaren eigenlijk voor Red Bull staat, vind ik een beetje raar, als ik eerlijk ben. Die hebben, alle smoesjes van het team ten spijt, meer issues dan alleen de motor. Ik denk dat (los van Mercedes natuurlijk) alleen Ferrari echt voor Red Bull in de pikorde staat. Williams momenteel ook, maar die Renault hoeft niet gek veel beter te worden om Williams te verslaan, wat vorig jaar dus ook gebeurd is. En als je de variabele van een betere Honda in 2016 in je hypothese, dan moet je er ook vanuit gaan dat Renault wat beter zal worden, vind ik. Ik denk dat Red Bull volgend jaar prima het derde team kan zijn.

Laat ik het omdraaien, het enige team wat ze definitief voorbij gegaan zijn is McLaren en die hebben de slechtste motor ooit in hun auto gemonteerd.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/mateschitz_stelt_nieuwe_deadline/

Mateschitz stelt dus een nieuwe deadline... hij zal wel moeten.

Maar een Red Bull - Honda? Ik ben toch wel benieuwd...
Honda zal een flinke stap moeten maken wil die een verbetering zijn ten op zichten van Renault.

Zoals Perton ook schrijft, met Renault is Red Bull  dan nog niet zo slecht af denk ik.

En ik verwacht dat Toro Rosso met een 2015-Ferrari sowiezo Manor en Sauber voor moet kunnen blijven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Laten we eerlijk zijn, die nieuwe deadline is natuurlijk niet echt serieus te nemen, aangezien ze afgelopen weekend al een deadline hadden. Blijkbaar zijn die deadlines toch niet zo belangrijk, en dat weten de andere partijen nu ook.

Arthur

Precies! De geloofwaardigheid van het dreigement brokkelt al af. Tel daarbij op de geruchten over die Hondamotor en het uiteindelijke resultaat wordt.... RENAULT!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Dat zou zo slecht nog niet wezen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Ik denk dat de mannen van Renault en Red Bull gewoon met een kopje koffie en wat taart rond tafel gaan zitten, alles uit praten en excuses maken en dan komt het waarschijnlijk voor hen wel goed.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Wel voor het eerst dat iemand zwart op wit zegt dat het contract tussen Red Bull en Renault is opgezegd. Dat is nieuwe informatie voor mij en vind ik een slecht teken.