Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 september 2015 - 13:42:16
Dat weet ik niet. Paul Stoddart en Eddie Jordan hebben ook een racehart (in mijn ogen) maar tevens hun team verkocht.

Met reden. Namelijk: $$$

0634


Wings

Klopt. Maar het vergelijk gaat mank.  Stoddart en Jordan moesten noodgedwongen de handdoek in de ring gooien, Donals 'Mateschitz' Duck niet. Die zwemt in het geld.

0634

Dus heeft hij geen race-hart? Als hij die niet had gehad, waarom heeft hij er dan zo afschuwelijk veel geld in gepompt? Volgens mij gewoon omdat hij een race-fan is, zoals wij allemaal.

Arthur

Voor Mateschitz is de stekker trekken minder pijnlijk als dat Stoddart of Jordan het verkopen om er nog een beetje uit te kunnen springen na het plezier dan ze er aan beleefd hebben....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

@Jeroen: Je kunt je beter afvragen waarom hij Red Bull Racing zonder noodzaak verkoopt. Iemand met een racehart zal dat niet doen lijkt mij. Dan ben je meer fan dan dat je motorolie door de aderen hebt lopen.

Perton

Ik heb ook een race-hart, maar ik heb ook studie, werk en verjaardag, waardoor ik inmiddels al vier races achter elkaar heb gemist / later heb moeten kijken. En dan gold dat ook nog eens voor Australië, dus dat zijn er al 5 vd 13 dit jaar.

Mateschitz heeft een bedrijf, heeft een (of meerdere, ik houd dat nooit bij) voetbalteams, en doet nog allerlei andere dingen op sportgebied. Hij heeft ook maar 24 uur in een dag zitten, en als hij de rest leuker of interessanter vindt om te doen, dan moet ie zich daar lekker mee bezig houden. Maar dat betekent in mijn ogen niet dat hij geen race-hart heeft.

Wings

Wellicht dat ik het niet goed onder woorden kan brengen maar laten we het er op houden dat ik Red Bull nooit als puur raceteam heb gezien maar als een commerciële molen. Prima als ik er naast zit maar de verkoop (mocht dit doorgaan) onderschrijft mij gevoel wel.

Perton

O, dat ben ik volledig met je eens, ik heb Red Bull in dat opzicht ook nooit als raceteam gezien. Vier, vijd jaar geleden werd er al geroepen dat als successen uit zouden blijven, het wel eens snel gedaan zou kunnen zijn met het team. Die woorden lijken steeds meer waarheid te worden.

Maar dan kan er natuurlijk nog steeds wel een passie voor het racen in zitten, maar overheerst de zakelijke kant. Dat geldt ook voor teams die paydrivers aantrekken. Die zullen ook liever betere coureurs willen, maar zakelijk heeft het geen zin.

Wings

Ik denk dat ik mij daar wel mee kan verenigen.

Arthur

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:11:21
Ik heb ook een race-hart, maar ik heb ook studie, werk en verjaardag, waardoor ik inmiddels al vier races achter elkaar heb gemist / later heb moeten kijken. En dan gold dat ook nog eens voor Australië, dus dat zijn er al 5 vd 13 dit jaar.

Mateschitz heeft een bedrijf, heeft een (of meerdere, ik houd dat nooit bij) voetbalteams, en doet nog allerlei andere dingen op sportgebied. Hij heeft ook maar 24 uur in een dag zitten, en als hij de rest leuker of interessanter vindt om te doen, dan moet ie zich daar lekker mee bezig houden. Maar dat betekent in mijn ogen niet dat hij geen race-hart heeft.

Wellicht dat Mateschitz eerder een hart heeft voor aktiesporten op een groter vlak dan enkel F1 en het daarnaast ook als business bekijkt. Het moet aan beide kanten werken, sportief en zakelijk. Nu, aan de zakelijke kant zal de pijn het minst zijn, beleef je er geen plezier meer aan dan laat je het gaan. Ik denk meer die richting.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik hoef niets meer te zeggen over het racehart van Mateschitz of niet, want Perton heeft het prima verwoord zo :).

Jehoentelaar

Het lijkt mij voor de hand liggend dat de interesse van Mateschitz verschuift naar andere sportgebieden. In de Formule 1 heeft hij alles bereikt wat er te bereiken valt en ondertussen wordt er hard gewerkt aan het voetbalproject RasenBallsport Leipzig. Red Bull wil daarmee de aanval openen op de Bundesliga en dus het Europese topvoetbal. Daar gaat een heleboel geld in zitten en dan is het niet uitgesloten dat ergens anders de geldkraan wat minder hard gaat lopen of zelfs helemaal wordt afgesloten.

Andere projecten van Red Bull, zoals de oudste voetbalclub van het bedrijf uit Salzburg, heeft aardig moeten inleveren omdat het geld even noordelijker in Leipzig hard nodig is. Hoe het verder moet gaan met de andere voetbalclubs (RB New York, RB Brasil, RB Ghana, FC Liefering, FC Anif/RB Juniors) is afwachten, wat ook geldt voor bijvoorbeeld de ijshockeyclubs uit München en Salzburg, maar dus ook het tweetal F1-teams en alle aanverwante activiteiten in de autosport.

Hamilton#44

Red Bull is natuurlijk in de basis een xtreme sports merk. Daarom sponsort het de sporten die het doet.

Ik geloof best dat Mateschitz een race hart heeft maar ik denk niet dat hij specifiek een F1 hart heeft.

En er zit ook echt wel een hele marketing machine achter hoor.

Jehoentelaar

Red Bull = marketing. Het is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk blikjes suikerwater wil verkopen en die branche wereldwijd wil domineren.