Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: herman47 op 09 oktober 2015 - 14:07:09
Laatste geruchten zijn dat Renault RB over wil nemen, dat is toch net wat anders......
waar komt dat gerucht vandaan Herman?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

herman47


Robbert65

"Vandaag in de paddock in Sotsji komen er nieuwe verontrustende berichten naar buiten. Hoewel Renault de intentie heeft om Lotus over te nemen, schijnt men in gesprek te zijn met Dietrich Mateschitz om Red Bull Racing over te nemen en als fabrieksteam te gebruiken, mocht hij zich terugtrekken uit de Formule 1."

De onderlijningen zijn van mij. Met alle respect, maar ik vrees dat dit soort berichten dit weekend en de week erna erg veel langs gaan komen. RBR gaat voor 31-10-15 bekend maken wat er gaat gebeuren, althans, dan vervalt Mateschitz'deadline. Dat maakt dat iedereen benieuwd is en dat leidt tot speculatie en geroddel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

ohkeeee, het verhaal op SKY F! is nu, zojuist: Bernie Ecclestone heeft hardop gezegd: "We have 22 cars on the grid next season." Sky meldt, dat Christian Horner een Brawn GP gaat doen: Mateschitz verkoopt RBR aan Horner, Renault komt weer in beeld als motorenleverancier. tadaaaaaaaa!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Met alle respect voor Lotus, maar als je Red Bull kan kopen (voor een goede prijs) dan zou ik dat altijd doen.

Perton

Hornet gp of arden gp dan op de grid?

Robbert65

Kan me niet heugen dat een silly season so silly was als het dit jaar silly is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 09 oktober 2015 - 13:47:48
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121233

Oh, de ironie :D

Godmiljaar, ik wou gisteren hier nog posten dat als Horner zei dat ze met 2 partijen overlegden, dat dat waarschijnlijk niet Ferrari en Mercedes zouden zijn zoals hier werd gezegd, maar Ferrari en Renault. Maar ik ben er niet aan toegekomen. :(

Voor mij is het in elk geval geen verrassing. Renault blijft toch motoren ontwikkelen voor 2016, want ze hebben nu een eigen team. Dat ze die motoren dan ook kunnen verkopen aan een paar andere teams, brengt weer een paar tientallen miljoenen in het laatje. De uitspraak van Carlos Gohn, door sommigen geïnterpreteerd als "we gaan aan niemand meer leveren" heb ik altijd gelezen als "we geen in elk geval niet alléén als leverancier actief blijven". Dus ofwel helemaal uit de F1, ofwel in de F1 met een eigen team plus eventueel klantenteams. Dus als Renault Lotus overneemt, blijft volgens mij de deur open om klantenmotoren te leveren aan anderen.

Red Bull hoeft wel niet op veel medewerking van Renault meer te rekenen en zal opnieuw helemaal als klantenteam worden behandeld. Maar tussen nu en Melbourne zijn er veel tokens beschikbaar om de motor te verbeteren, hopelijk lukt dat enigszins. Dan is dit voor de komende paar jaar een werkbare tussenoplossing voor Red Bull, dat alsnog misschien wel na 2020 met een volledig nieuwe leverancier in zee zal gaan (Audi).

gloudiesaurus

Zou Renault niet Toro Rosso overnemen zoals eerder werd geschreven?
En Red Bull en Brawn GP-constructie opzetten? Ben wel benieuwd of dat gaat lukken. Red Bull werkt met een enorm budget.

Kind van de rekening zou dan wel Lotus zijn ben ik bang....

Kan me voorstellen dat Mateschitz er nu genoeg van heeft nu hij met hangende pootjes terug moet naar Renault...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2015 - 15:40:10
Citaat van: Maikel0230 op 09 oktober 2015 - 13:47:48
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121233

Oh, de ironie :D

Godmiljaar, ik wou gisteren hier nog posten dat als Horner zei dat ze met 2 partijen overlegden, dat dat waarschijnlijk niet Ferrari en Mercedes zouden zijn zoals hier werd gezegd, maar Ferrari en Renault. Maar ik ben er niet aan toegekomen. :(

Voor mij is het in elk geval geen verrassing. Renault blijft toch motoren ontwikkelen voor 2016, want ze hebben nu een eigen team. Dat ze die motoren dan ook kunnen verkopen aan een paar andere teams, brengt weer een paar tientallen miljoenen in het laatje. De uitspraak van Carlos Gohn, door sommigen geïnterpreteerd als "we gaan aan niemand meer leveren" heb ik altijd gelezen als "we geen in elk geval niet alléén als leverancier actief blijven". Dus ofwel helemaal uit de F1, ofwel in de F1 met een eigen team plus eventueel klantenteams. Dus als Renault Lotus overneemt, blijft volgens mij de deur open om klantenmotoren te leveren aan anderen.

Red Bull hoeft wel niet op veel medewerking van Renault meer te rekenen en zal opnieuw helemaal als klantenteam worden behandeld. Maar tussen nu en Melbourne zijn er veel tokens beschikbaar om de motor te verbeteren, hopelijk lukt dat enigszins. Dan is dit voor de komende paar jaar een werkbare tussenoplossing voor Red Bull, dat alsnog misschien wel na 2020 met een volledig nieuwe leverancier in zee zal gaan (Audi).
De mogelijkheid dat Renault nog in het spel was bij RBR is hier nooit ongenoemd gebleven, het is steeds duidelijk geweest, dat er nog gesproken werd. Of dat puur ging over de scheidingsakte of dat dat ging over openingen, dat kon niemand met zekerheid weten en nu nog steeds niet, want voor zover ik weet is in het afgelopen uur geen bevestiging gekomen van een der partijen (ik was even van mijn werkplek, geen toegang tot nieuws ed.) Maar dar RBR doorgaat onder Horner als Red Bull ermee stopt, dat is een optie die ik over het hoofd had gezien en die me bijzonder goed bevalt!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Vraag me alleen of Horner budget kan rond krijgen! En wat zou er gebeuren met Toro Rosso?

Ecclestone meldt 22 auto's...

Renault heeft wel eerder gezegd dat men Red Bull geen motoren meer wilde leveren.

Of wordt het toch Red Bull Renault en Toro Rosso Ferrari (2015-spec)?
Dat zou het beste voor de Formule 1 zijn want dan verdwijnt ook Lotus niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

STR wordt STR Ferrari 15 dan, met RB als sponsor, RBR wordt Hornet GP of wat ook, laat dat maar aan Perton over ;) met een Renault, Lotus wordt Renault... nou, ik zeg, doen!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Weet je wat: ik zie het allemaal wel.

Perton

Dat lijk me wel de beste tactiek ja.