Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik lees wel overal op twitter dat de naam Mercedes terug in het spel is. Lijkt me toch zeer onmogelijk. Het was toch royaal 'nein' van Toto Wolff?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Ik denk dat ook zij worden gepushed door Bernie. All about the game. Kan de Formule 1 wel zonder Red Bull? En zo nee, wat is de prijs?

Jehoentelaar

Vier auto's en een talentenprogramma. Los daarvan is Red Bull uitstekend vervangbaar.

0634

Dus niet vervangbaar. En dat zijn ze ook niet, hoe vervelend ze soms ook zijn.

En Mercedes? Tja... misschien hebben ze toch iets teveel verlies geleden en heeft er ergens een baas iets geroepen naar Wolff.


Wings

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2015 - 21:39:13
Dus niet vervangbaar. En dat zijn ze ook niet, hoe vervelend ze soms ook zijn.

De spijker op z'n kop.

Perton

Citaat van: FolkertE op 05 oktober 2015 - 17:35:56
Citaat van: Perton op 05 oktober 2015 - 17:10:31
Citaat van: gloudiesaurus op 05 oktober 2015 - 16:43:06
Ten op zichten van nu niet.
Maar ik denk ten op zichten van de 2016-motoren wel.
Toro Rosso zal dan het enige team met een oudere motor.

Zou wel de regel omzeilen dat Ferrari maximaal 4 teams van motoren mag voorzien.
Toro Rosso is dan het 4e team naast Sauber en Manor.

Alleen Mercedes heeft nu met Manor al 4 teams. Dus zal de regel voor Red Bull dan wel veranderd moeten worden...

Giancarlo Minardi zegt dat Toro Rosso nog met Honda praat:
http://www.onestopstrategy.com/article/25914-Column+Giancarlo+Minardi%3A+Red+Bull+and+Toro+Rosso+a+different+solution%3F.html

Denk dat Minardi nog wel contacten heeft bij zijn oude team...
Wanneer Minardi iets beweert, mag je er meestal wel vanuitgaan dat de waarheid het tegenovergestelde is. Overigens dat van die uitzondering, daarmee kan Red Bull zich lelijk in de vingers snijden. Want er gaan geruchten dat Red Bull het plan om 2015-motoren te gebruiken kan blokken, maar goed, dan zal Ferrari misschien zeggen: "Dan stemmen wij niet voor het idee dat je aan vijf teams kan leveren." Het is een Mexican stand-off tussen die twee partijen en het is nu de vraag wie de grootste ballen heeft (los van dat Bernie wel te hulp zal schieten)
Ik denk dat dankzij Bernie, RBR erg grote ballen kan gaan tonen. Ze weten dat Bernie het nooit toe laat om de F1 te verlaten en zal er alles aan doen om ze van motoren te voorzien.
En mogen er wel 2015 motoren worden geleverd volgend jaar? Om de onduidelijkheden bij de homologatie van de 2015 motoren, konden ze dit jaar tijdens het seizoen door ontwikkelen en Manor van 2014 voorzien. Maar dat is geloof ik volgend jaar dicht getimmerd.
Nee, dat kan niet. Ik kan er een hele grote uitleg bij geven, maar het kan gewoon niet zonder unanieme toestemming, daar komt het op neer.

Perton

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2015 - 21:07:13
Olav Mol zegt overigens op twitter al twee weken van de deal met Ferrari-2015 motoren te weten.
Als ie bronnen heeft beloofd het geheim te houden, is het niet echt netjes om het nu alsnog op Twitter te gooien. Als hij die belofte niet heeft gemaakt, is hij een matige journalist dat hij het niet destijds heeft bekendgemaakt als daadwerkelijke deal. Dus leuk dat ie zichzelf op de borst kan kloppen.

(Of hij heeft het wel gezegd destijds, maar dat ik het niet heb meegekregen, dan heb ik niks gezegd)

0634

Nee hij zegt dat hij het geheim moest houden. Overigens kan ik er niet uit opmaken dat het een done deal is, alleen dat het speelt.

Het sluit overigens wel aan bij Jos' uitspraak: "Max rijdt in 2016 100% in de F1".

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2015 - 21:07:13
Olav Mol zegt overigens op twitter al twee weken van de deal met Ferrari-2015 motoren te weten.

Bedoel je dat hij het twee weken terug al twitterde of dat hij NU twittert dat ie het al twee weken wist?  :)

Denk dat STR sowieso het kind van de rekening wordt en zij het hoe dan ook met een 2015 spec moeten doen in 2016.
Nu zal dat ten opzichte van Renault 2016 spec waarschijnlijk nog wel een kleine verbetering zijn, zeker kwa betrouwbaarheid maar ten opzichte van de rest van het veld doen ze dan een stapje terug denk ik.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/horner_we_praten_met_twee_partijen_over_motoren/

Horner spreekt over 2 partijen.
Aangezien Honda ontkent en de relatie met Renault kapot is denk ik aan Ferrari en Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 20:40:18
http://www.gppits.net/nieuws/horner_we_praten_met_twee_partijen_over_motoren/

Horner spreekt over 2 partijen.
Aangezien Honda ontkent en de relatie met Renault kapot is denk ik aan Ferrari en Mercedes.


Of Mercedes wilt ook 21015-motoren leveren... ;D  ...no way dat ze Red Bull 2016-specs gaan geven.

gloudiesaurus

Geloof ik ook niet.

Wellicht dan 1 specificatie minder dan Mercedes?

Blijft lastig natuurlijk rijden met motoren van je directe concurrent.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 20:43:30
Geloof ik ook niet.

Wellicht dan 1 specificatie minder dan Mercedes?

Blijft lastig natuurlijk rijden met motoren van je directe concurrent.


Of anders even bellen met Volkswagen voor een onsje 'sjoemel-software'... :P :P :P